High pressure fuel pump
The pump has a high pressure discharge unit (26), and a pressure limiting valve (42) with a valve unit that is actuated by a pressure difference. A throttle arrangement (64) is provided at a high pressure side of a valve seat (54) of the pressure limiting valve. The cross section of the throttle arr...
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Format: | Patent |
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description | The pump has a high pressure discharge unit (26), and a pressure limiting valve (42) with a valve unit that is actuated by a pressure difference. A throttle arrangement (64) is provided at a high pressure side of a valve seat (54) of the pressure limiting valve. The cross section of the throttle arrangement is approximately equal to a desired maximum opening cross section of the pressure limiting valve.
Eine Kraftstoff-Hochdruckpumpe (16) umfasst mindestens einen Förderraum (32) und einen Hochdruckauslass (26). Ferner ist ein Druckbegrenzungsventil (42) mit einem druckdifferenzbetätigten Ventilelement (56) vorgesehen, welches vom Hochdruckauslass (26) zum Förderraum (32) öffnen kann. Es wird vorgeschlagen, dass vom Ventilsitz (54) des Druckbegrenzungsventils (42) aus gesehen auf dessen Hochdruckseite eine Drosseleinrichtung (64) angeordnet ist, deren freier Querschnitt (F D1 ) höchstens in etwa gleich einem gewünschten maximalen Öffnungsquerschnitt des Druckbegrenzungsventils (42) ist, und dass die Drosseleinrichtung (64) ein vom Druckbegrenzungsventil (42) aus gesehen hochdruckseitig angeordnetes und vom Druckbegrenzungsventil (42) separates Teil (65) mit einer Strömungsdrossel (70) umfasst. |
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Eine Kraftstoff-Hochdruckpumpe (16) umfasst mindestens einen Förderraum (32) und einen Hochdruckauslass (26). Ferner ist ein Druckbegrenzungsventil (42) mit einem druckdifferenzbetätigten Ventilelement (56) vorgesehen, welches vom Hochdruckauslass (26) zum Förderraum (32) öffnen kann. Es wird vorgeschlagen, dass vom Ventilsitz (54) des Druckbegrenzungsventils (42) aus gesehen auf dessen Hochdruckseite eine Drosseleinrichtung (64) angeordnet ist, deren freier Querschnitt (F D1 ) höchstens in etwa gleich einem gewünschten maximalen Öffnungsquerschnitt des Druckbegrenzungsventils (42) ist, und dass die Drosseleinrichtung (64) ein vom Druckbegrenzungsventil (42) aus gesehen hochdruckseitig angeordnetes und vom Druckbegrenzungsventil (42) separates Teil (65) mit einer Strömungsdrossel (70) umfasst.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; POSITIVE DISPLACEMENT MACHINES FOR LIQUIDS ; PUMPS ; PUMPS FOR LIQUIDS OR ELASTIC FLUIDS ; SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF ; WEAPONS</subject><creationdate>2011</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20110615&DB=EPODOC&CC=EP&NR=2333304A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20110615&DB=EPODOC&CC=EP&NR=2333304A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SIEGEL, HEINZ</creatorcontrib><creatorcontrib>GOLDSCHMITT, VOLKMAR</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHLINGENSIEF, HANS-WERNER</creatorcontrib><creatorcontrib>ROPERTZ, PETER</creatorcontrib><creatorcontrib>PFUHL, BERTHOLD</creatorcontrib><creatorcontrib>ZUMBRAEGEL, JOACHIM</creatorcontrib><creatorcontrib>WILMS, RAINER</creatorcontrib><creatorcontrib>LANG, KLAUS</creatorcontrib><creatorcontrib>TOSCANO, VICTORIO</creatorcontrib><creatorcontrib>FLO, SIAMEND</creatorcontrib><creatorcontrib>LAICH, MARTIN</creatorcontrib><title>High pressure fuel pump</title><description>The pump has a high pressure discharge unit (26), and a pressure limiting valve (42) with a valve unit that is actuated by a pressure difference. A throttle arrangement (64) is provided at a high pressure side of a valve seat (54) of the pressure limiting valve. The cross section of the throttle arrangement is approximately equal to a desired maximum opening cross section of the pressure limiting valve.
Eine Kraftstoff-Hochdruckpumpe (16) umfasst mindestens einen Förderraum (32) und einen Hochdruckauslass (26). Ferner ist ein Druckbegrenzungsventil (42) mit einem druckdifferenzbetätigten Ventilelement (56) vorgesehen, welches vom Hochdruckauslass (26) zum Förderraum (32) öffnen kann. Es wird vorgeschlagen, dass vom Ventilsitz (54) des Druckbegrenzungsventils (42) aus gesehen auf dessen Hochdruckseite eine Drosseleinrichtung (64) angeordnet ist, deren freier Querschnitt (F D1 ) höchstens in etwa gleich einem gewünschten maximalen Öffnungsquerschnitt des Druckbegrenzungsventils (42) ist, und dass die Drosseleinrichtung (64) ein vom Druckbegrenzungsventil (42) aus gesehen hochdruckseitig angeordnetes und vom Druckbegrenzungsventil (42) separates Teil (65) mit einer Strömungsdrossel (70) umfasst.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>POSITIVE DISPLACEMENT MACHINES FOR LIQUIDS</subject><subject>PUMPS</subject><subject>PUMPS FOR LIQUIDS OR ELASTIC FLUIDS</subject><subject>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2011</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZBD3yEzPUCgoSi0uLi1KVUgrTc1RKCjNLeBhYE1LzClO5YXS3AwKbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfGuAUbGQGBg4mhoTIQSAHy1IVE</recordid><startdate>20110615</startdate><enddate>20110615</enddate><creator>SIEGEL, HEINZ</creator><creator>GOLDSCHMITT, VOLKMAR</creator><creator>SCHLINGENSIEF, HANS-WERNER</creator><creator>ROPERTZ, PETER</creator><creator>PFUHL, BERTHOLD</creator><creator>ZUMBRAEGEL, JOACHIM</creator><creator>WILMS, RAINER</creator><creator>LANG, KLAUS</creator><creator>TOSCANO, VICTORIO</creator><creator>FLO, SIAMEND</creator><creator>LAICH, MARTIN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20110615</creationdate><title>High pressure fuel pump</title><author>SIEGEL, HEINZ ; GOLDSCHMITT, VOLKMAR ; SCHLINGENSIEF, HANS-WERNER ; ROPERTZ, PETER ; PFUHL, BERTHOLD ; ZUMBRAEGEL, JOACHIM ; WILMS, RAINER ; LANG, KLAUS ; TOSCANO, VICTORIO ; FLO, SIAMEND ; LAICH, MARTIN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_EP2333304A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2011</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>POSITIVE DISPLACEMENT MACHINES FOR LIQUIDS</topic><topic>PUMPS</topic><topic>PUMPS FOR LIQUIDS OR ELASTIC FLUIDS</topic><topic>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SIEGEL, HEINZ</creatorcontrib><creatorcontrib>GOLDSCHMITT, VOLKMAR</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHLINGENSIEF, HANS-WERNER</creatorcontrib><creatorcontrib>ROPERTZ, PETER</creatorcontrib><creatorcontrib>PFUHL, BERTHOLD</creatorcontrib><creatorcontrib>ZUMBRAEGEL, JOACHIM</creatorcontrib><creatorcontrib>WILMS, RAINER</creatorcontrib><creatorcontrib>LANG, KLAUS</creatorcontrib><creatorcontrib>TOSCANO, VICTORIO</creatorcontrib><creatorcontrib>FLO, SIAMEND</creatorcontrib><creatorcontrib>LAICH, MARTIN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SIEGEL, HEINZ</au><au>GOLDSCHMITT, VOLKMAR</au><au>SCHLINGENSIEF, HANS-WERNER</au><au>ROPERTZ, PETER</au><au>PFUHL, BERTHOLD</au><au>ZUMBRAEGEL, JOACHIM</au><au>WILMS, RAINER</au><au>LANG, KLAUS</au><au>TOSCANO, VICTORIO</au><au>FLO, SIAMEND</au><au>LAICH, MARTIN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>High pressure fuel pump</title><date>2011-06-15</date><risdate>2011</risdate><abstract>The pump has a high pressure discharge unit (26), and a pressure limiting valve (42) with a valve unit that is actuated by a pressure difference. A throttle arrangement (64) is provided at a high pressure side of a valve seat (54) of the pressure limiting valve. The cross section of the throttle arrangement is approximately equal to a desired maximum opening cross section of the pressure limiting valve.
Eine Kraftstoff-Hochdruckpumpe (16) umfasst mindestens einen Förderraum (32) und einen Hochdruckauslass (26). Ferner ist ein Druckbegrenzungsventil (42) mit einem druckdifferenzbetätigten Ventilelement (56) vorgesehen, welches vom Hochdruckauslass (26) zum Förderraum (32) öffnen kann. Es wird vorgeschlagen, dass vom Ventilsitz (54) des Druckbegrenzungsventils (42) aus gesehen auf dessen Hochdruckseite eine Drosseleinrichtung (64) angeordnet ist, deren freier Querschnitt (F D1 ) höchstens in etwa gleich einem gewünschten maximalen Öffnungsquerschnitt des Druckbegrenzungsventils (42) ist, und dass die Drosseleinrichtung (64) ein vom Druckbegrenzungsventil (42) aus gesehen hochdruckseitig angeordnetes und vom Druckbegrenzungsventil (42) separates Teil (65) mit einer Strömungsdrossel (70) umfasst.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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