Test facility assembly
The arrangement has a test specimen (1) i.e. internal combustion engine, connected with an electric machine (4) e.g. induction machine, for driving and/or loading the test specimen by a connecting shaft (2) with an adapter flange (3). A control arrangement is provided for the machine. The connecting...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | KOKAL,HELMUT MAYRHOFER,JOSEF SCHMIDT, JOACHIM DENGER, DIRK DRAGASCHNIG,STEFAN HOCHMANN, GERALD SCHMIDT, MARTIN |
description | The arrangement has a test specimen (1) i.e. internal combustion engine, connected with an electric machine (4) e.g. induction machine, for driving and/or loading the test specimen by a connecting shaft (2) with an adapter flange (3). A control arrangement is provided for the machine. The connecting shaft and the machine comprise constant moment of inertia. Mass and moment of inertia of the adapter flange are selected such that natural frequency of the test specimen, the adapter flange, the shaft and the machine lies between idling speed frequency and partial load frequency of the specimen.
Eine Prüfstandsanordnung weist eine Elektromaschine (4) für Antrieb und/oder Belastung eines Prüflings (1) auf und ist mit durch eine Verbindungswelle (2) mit Adapterflansch (3) verbunden. Um die Verbindung der Antriebstrang- und Fahrzeugsimulation mit dem realen fahrzeugspezifischen Verbrennungs- und Instationärverhaltens des Motors herstellen zu können, weist die Anordnung aus Verbindungswelle (2) und Antriebs- und Belastungsmaschine (4) ein konstantes, vorgegebenes Trägheitsmoment auf, und ist die Masse und das Trägheitsmoment des Adapterflansches (3) derart gewählt, dass die Eigenfrequenz des Systems aus Prüfling (1), Adapterflansch (3), Verbindungswelle (2) und Elektromaschine (4) für Antrieb und/oder Belastung des Prüflings (1) zwischen der Leerlauffrequenz und einer Teillastfrequenz des Prüflings (1) liegt. |
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Eine Prüfstandsanordnung weist eine Elektromaschine (4) für Antrieb und/oder Belastung eines Prüflings (1) auf und ist mit durch eine Verbindungswelle (2) mit Adapterflansch (3) verbunden. Um die Verbindung der Antriebstrang- und Fahrzeugsimulation mit dem realen fahrzeugspezifischen Verbrennungs- und Instationärverhaltens des Motors herstellen zu können, weist die Anordnung aus Verbindungswelle (2) und Antriebs- und Belastungsmaschine (4) ein konstantes, vorgegebenes Trägheitsmoment auf, und ist die Masse und das Trägheitsmoment des Adapterflansches (3) derart gewählt, dass die Eigenfrequenz des Systems aus Prüfling (1), Adapterflansch (3), Verbindungswelle (2) und Elektromaschine (4) für Antrieb und/oder Belastung des Prüflings (1) zwischen der Leerlauffrequenz und einer Teillastfrequenz des Prüflings (1) liegt.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>MEASURING ; PHYSICS ; TESTING ; TESTING STATIC OR DYNAMIC BALANCE OF MACHINES ORSTRUCTURES ; TESTING STRUCTURES OR APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><creationdate>2010</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20101222&DB=EPODOC&CC=EP&NR=2264422A2$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,778,883,25551,76304</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20101222&DB=EPODOC&CC=EP&NR=2264422A2$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>KOKAL,HELMUT</creatorcontrib><creatorcontrib>MAYRHOFER,JOSEF</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, JOACHIM</creatorcontrib><creatorcontrib>DENGER, DIRK</creatorcontrib><creatorcontrib>DRAGASCHNIG,STEFAN</creatorcontrib><creatorcontrib>HOCHMANN, GERALD</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, MARTIN</creatorcontrib><title>Test facility assembly</title><description>The arrangement has a test specimen (1) i.e. internal combustion engine, connected with an electric machine (4) e.g. induction machine, for driving and/or loading the test specimen by a connecting shaft (2) with an adapter flange (3). A control arrangement is provided for the machine. The connecting shaft and the machine comprise constant moment of inertia. Mass and moment of inertia of the adapter flange are selected such that natural frequency of the test specimen, the adapter flange, the shaft and the machine lies between idling speed frequency and partial load frequency of the specimen.
Eine Prüfstandsanordnung weist eine Elektromaschine (4) für Antrieb und/oder Belastung eines Prüflings (1) auf und ist mit durch eine Verbindungswelle (2) mit Adapterflansch (3) verbunden. Um die Verbindung der Antriebstrang- und Fahrzeugsimulation mit dem realen fahrzeugspezifischen Verbrennungs- und Instationärverhaltens des Motors herstellen zu können, weist die Anordnung aus Verbindungswelle (2) und Antriebs- und Belastungsmaschine (4) ein konstantes, vorgegebenes Trägheitsmoment auf, und ist die Masse und das Trägheitsmoment des Adapterflansches (3) derart gewählt, dass die Eigenfrequenz des Systems aus Prüfling (1), Adapterflansch (3), Verbindungswelle (2) und Elektromaschine (4) für Antrieb und/oder Belastung des Prüflings (1) zwischen der Leerlauffrequenz und einer Teillastfrequenz des Prüflings (1) liegt.</description><subject>MEASURING</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>TESTING</subject><subject>TESTING STATIC OR DYNAMIC BALANCE OF MACHINES ORSTRUCTURES</subject><subject>TESTING STRUCTURES OR APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2010</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZBALSS0uUUhLTM7MySypVEgsLk7NTcqp5GFgTUvMKU7lhdLcDApuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8a4BRkZmJiZGRo5GxkQoAQBkmSEo</recordid><startdate>20101222</startdate><enddate>20101222</enddate><creator>KOKAL,HELMUT</creator><creator>MAYRHOFER,JOSEF</creator><creator>SCHMIDT, JOACHIM</creator><creator>DENGER, DIRK</creator><creator>DRAGASCHNIG,STEFAN</creator><creator>HOCHMANN, GERALD</creator><creator>SCHMIDT, MARTIN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20101222</creationdate><title>Test facility assembly</title><author>KOKAL,HELMUT ; MAYRHOFER,JOSEF ; SCHMIDT, JOACHIM ; DENGER, DIRK ; DRAGASCHNIG,STEFAN ; HOCHMANN, GERALD ; SCHMIDT, MARTIN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_EP2264422A23</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2010</creationdate><topic>MEASURING</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>TESTING</topic><topic>TESTING STATIC OR DYNAMIC BALANCE OF MACHINES ORSTRUCTURES</topic><topic>TESTING STRUCTURES OR APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>KOKAL,HELMUT</creatorcontrib><creatorcontrib>MAYRHOFER,JOSEF</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, JOACHIM</creatorcontrib><creatorcontrib>DENGER, DIRK</creatorcontrib><creatorcontrib>DRAGASCHNIG,STEFAN</creatorcontrib><creatorcontrib>HOCHMANN, GERALD</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, MARTIN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>KOKAL,HELMUT</au><au>MAYRHOFER,JOSEF</au><au>SCHMIDT, JOACHIM</au><au>DENGER, DIRK</au><au>DRAGASCHNIG,STEFAN</au><au>HOCHMANN, GERALD</au><au>SCHMIDT, MARTIN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Test facility assembly</title><date>2010-12-22</date><risdate>2010</risdate><abstract>The arrangement has a test specimen (1) i.e. internal combustion engine, connected with an electric machine (4) e.g. induction machine, for driving and/or loading the test specimen by a connecting shaft (2) with an adapter flange (3). A control arrangement is provided for the machine. The connecting shaft and the machine comprise constant moment of inertia. Mass and moment of inertia of the adapter flange are selected such that natural frequency of the test specimen, the adapter flange, the shaft and the machine lies between idling speed frequency and partial load frequency of the specimen.
Eine Prüfstandsanordnung weist eine Elektromaschine (4) für Antrieb und/oder Belastung eines Prüflings (1) auf und ist mit durch eine Verbindungswelle (2) mit Adapterflansch (3) verbunden. Um die Verbindung der Antriebstrang- und Fahrzeugsimulation mit dem realen fahrzeugspezifischen Verbrennungs- und Instationärverhaltens des Motors herstellen zu können, weist die Anordnung aus Verbindungswelle (2) und Antriebs- und Belastungsmaschine (4) ein konstantes, vorgegebenes Trägheitsmoment auf, und ist die Masse und das Trägheitsmoment des Adapterflansches (3) derart gewählt, dass die Eigenfrequenz des Systems aus Prüfling (1), Adapterflansch (3), Verbindungswelle (2) und Elektromaschine (4) für Antrieb und/oder Belastung des Prüflings (1) zwischen der Leerlauffrequenz und einer Teillastfrequenz des Prüflings (1) liegt.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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