Glow Plug with a pressure sensor for a diesel engine
Diesel motor glow plug has a heating rod (1) mounted in the body (2.1, 2.2) of the glow plug so that it can slide axially due to pressure changes in the combustion chamber. The rod is held by a membrane (7) and or seals (3), which mean that it can be axially displaced so that it transmits a pressure...
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Format: | Patent |
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creator | HAUSSNER, MICHAEL PECHHOLD, FRANK ZWIJZE, ALBERT FERDINAND KOELLING, ARIE-JAN BORGERS, MARC GERARD JOHAN WYRWICH, ULF HOUBEN, HANS SCHMITZ, HEINZ-GEORG GENNISSEN, PAULUS THOMAS JOHANNES DE GROOT, RONALD VON HACHT, DIRK |
description | Diesel motor glow plug has a heating rod (1) mounted in the body (2.1, 2.2) of the glow plug so that it can slide axially due to pressure changes in the combustion chamber. The rod is held by a membrane (7) and or seals (3), which mean that it can be axially displaced so that it transmits a pressure to a pressure sensor.
Druckmessglühkerze für einen Dieselmotor mit einem Kerzenkörper 2 zum Einsetzen in einen Zylinder des Dieselmotors, einem Heizstab 1, der im Kerzenkörper 2 angeordnet ist, und einem Drucksensor 9, der zwischen dem Heizstab 1 und dem Kerzenkörper 2 angeordnet ist, derart, dass der Drucksensor 9 durch den Druck im Brennraum den Zylinders beeinflusst wird, der vom Heizstab 1 übertragen wird. Der Heizstab 1 ist in axialer Richtung gleitend verschiebbar im Kerzenkörper 2 mittels einer entsprechenden Gleiteinrichtung beispielsweise einer Membran 7 oder Dichtungen 3 angeordnet. |
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Druckmessglühkerze für einen Dieselmotor mit einem Kerzenkörper 2 zum Einsetzen in einen Zylinder des Dieselmotors, einem Heizstab 1, der im Kerzenkörper 2 angeordnet ist, und einem Drucksensor 9, der zwischen dem Heizstab 1 und dem Kerzenkörper 2 angeordnet ist, derart, dass der Drucksensor 9 durch den Druck im Brennraum den Zylinders beeinflusst wird, der vom Heizstab 1 übertragen wird. Der Heizstab 1 ist in axialer Richtung gleitend verschiebbar im Kerzenkörper 2 mittels einer entsprechenden Gleiteinrichtung beispielsweise einer Membran 7 oder Dichtungen 3 angeordnet.</description><edition>7</edition><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION APPARATUS ; COMBUSTION ENGINES ; COMBUSTION PROCESSES ; EXTINGUISHING-DEVICES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; IGNITION ; IGNITION, OTHER THAN COMPRESSION IGNITION, FORINTERNAL-COMBUSTION ENGINES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; TESTING OF IGNITION TIMING IN COMPRESSION-IGNITION ENGINES ; WEAPONS</subject><creationdate>2005</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20050323&DB=EPODOC&CC=EP&NR=1517086A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20050323&DB=EPODOC&CC=EP&NR=1517086A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HAUSSNER, MICHAEL</creatorcontrib><creatorcontrib>PECHHOLD, FRANK</creatorcontrib><creatorcontrib>ZWIJZE, ALBERT FERDINAND</creatorcontrib><creatorcontrib>KOELLING, ARIE-JAN</creatorcontrib><creatorcontrib>BORGERS, MARC GERARD JOHAN</creatorcontrib><creatorcontrib>WYRWICH, ULF</creatorcontrib><creatorcontrib>HOUBEN, HANS</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMITZ, HEINZ-GEORG</creatorcontrib><creatorcontrib>GENNISSEN, PAULUS THOMAS JOHANNES</creatorcontrib><creatorcontrib>DE GROOT, RONALD</creatorcontrib><creatorcontrib>VON HACHT, DIRK</creatorcontrib><title>Glow Plug with a pressure sensor for a diesel engine</title><description>Diesel motor glow plug has a heating rod (1) mounted in the body (2.1, 2.2) of the glow plug so that it can slide axially due to pressure changes in the combustion chamber. The rod is held by a membrane (7) and or seals (3), which mean that it can be axially displaced so that it transmits a pressure to a pressure sensor.
Druckmessglühkerze für einen Dieselmotor mit einem Kerzenkörper 2 zum Einsetzen in einen Zylinder des Dieselmotors, einem Heizstab 1, der im Kerzenkörper 2 angeordnet ist, und einem Drucksensor 9, der zwischen dem Heizstab 1 und dem Kerzenkörper 2 angeordnet ist, derart, dass der Drucksensor 9 durch den Druck im Brennraum den Zylinders beeinflusst wird, der vom Heizstab 1 übertragen wird. Der Heizstab 1 ist in axialer Richtung gleitend verschiebbar im Kerzenkörper 2 mittels einer entsprechenden Gleiteinrichtung beispielsweise einer Membran 7 oder Dichtungen 3 angeordnet.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION APPARATUS</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>COMBUSTION PROCESSES</subject><subject>EXTINGUISHING-DEVICES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>IGNITION</subject><subject>IGNITION, OTHER THAN COMPRESSION IGNITION, FORINTERNAL-COMBUSTION ENGINES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>TESTING OF IGNITION TIMING IN COMPRESSION-IGNITION ENGINES</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2005</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZDBxz8kvVwjIKU1XKM8syVBIVCgoSi0uLi1KVShOzSvOL1JIA-JEhZTM1OLUHIXUvPTMvFQeBta0xJziVF4ozc2g4OYa4uyhm1qQH59aXJCYnJqXWhLvGmBoamhuYGHmaGhMhBIAloEr0A</recordid><startdate>20050323</startdate><enddate>20050323</enddate><creator>HAUSSNER, MICHAEL</creator><creator>PECHHOLD, FRANK</creator><creator>ZWIJZE, ALBERT FERDINAND</creator><creator>KOELLING, ARIE-JAN</creator><creator>BORGERS, MARC GERARD JOHAN</creator><creator>WYRWICH, ULF</creator><creator>HOUBEN, HANS</creator><creator>SCHMITZ, HEINZ-GEORG</creator><creator>GENNISSEN, PAULUS THOMAS JOHANNES</creator><creator>DE GROOT, RONALD</creator><creator>VON HACHT, DIRK</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20050323</creationdate><title>Glow Plug with a pressure sensor for a diesel engine</title><author>HAUSSNER, MICHAEL ; PECHHOLD, FRANK ; ZWIJZE, ALBERT FERDINAND ; KOELLING, ARIE-JAN ; BORGERS, MARC GERARD JOHAN ; WYRWICH, ULF ; HOUBEN, HANS ; SCHMITZ, HEINZ-GEORG ; GENNISSEN, PAULUS THOMAS JOHANNES ; DE GROOT, RONALD ; VON HACHT, DIRK</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_EP1517086A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2005</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION APPARATUS</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>COMBUSTION PROCESSES</topic><topic>EXTINGUISHING-DEVICES</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>IGNITION</topic><topic>IGNITION, OTHER THAN COMPRESSION IGNITION, FORINTERNAL-COMBUSTION ENGINES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>TESTING OF IGNITION TIMING IN COMPRESSION-IGNITION ENGINES</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HAUSSNER, MICHAEL</creatorcontrib><creatorcontrib>PECHHOLD, FRANK</creatorcontrib><creatorcontrib>ZWIJZE, ALBERT FERDINAND</creatorcontrib><creatorcontrib>KOELLING, ARIE-JAN</creatorcontrib><creatorcontrib>BORGERS, MARC GERARD JOHAN</creatorcontrib><creatorcontrib>WYRWICH, ULF</creatorcontrib><creatorcontrib>HOUBEN, HANS</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMITZ, HEINZ-GEORG</creatorcontrib><creatorcontrib>GENNISSEN, PAULUS THOMAS JOHANNES</creatorcontrib><creatorcontrib>DE GROOT, RONALD</creatorcontrib><creatorcontrib>VON HACHT, DIRK</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HAUSSNER, MICHAEL</au><au>PECHHOLD, FRANK</au><au>ZWIJZE, ALBERT FERDINAND</au><au>KOELLING, ARIE-JAN</au><au>BORGERS, MARC GERARD JOHAN</au><au>WYRWICH, ULF</au><au>HOUBEN, HANS</au><au>SCHMITZ, HEINZ-GEORG</au><au>GENNISSEN, PAULUS THOMAS JOHANNES</au><au>DE GROOT, RONALD</au><au>VON HACHT, DIRK</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Glow Plug with a pressure sensor for a diesel engine</title><date>2005-03-23</date><risdate>2005</risdate><abstract>Diesel motor glow plug has a heating rod (1) mounted in the body (2.1, 2.2) of the glow plug so that it can slide axially due to pressure changes in the combustion chamber. The rod is held by a membrane (7) and or seals (3), which mean that it can be axially displaced so that it transmits a pressure to a pressure sensor.
Druckmessglühkerze für einen Dieselmotor mit einem Kerzenkörper 2 zum Einsetzen in einen Zylinder des Dieselmotors, einem Heizstab 1, der im Kerzenkörper 2 angeordnet ist, und einem Drucksensor 9, der zwischen dem Heizstab 1 und dem Kerzenkörper 2 angeordnet ist, derart, dass der Drucksensor 9 durch den Druck im Brennraum den Zylinders beeinflusst wird, der vom Heizstab 1 übertragen wird. Der Heizstab 1 ist in axialer Richtung gleitend verschiebbar im Kerzenkörper 2 mittels einer entsprechenden Gleiteinrichtung beispielsweise einer Membran 7 oder Dichtungen 3 angeordnet.</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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