Electric motor power assisted positioning mechanism, especially power steering for a motor vehicle

Der Magnetisierungsstrom (iµ') für die als servounterstützender Elektromotor vorgesehene Asynchronmaschine (AS) wird energieoptimal nach dem Prinzip der rotorflußorientierten Steuerung aus dem für das jeweilige Antriebsmoment notwendigen Wirkstrom (isq) abgeleitet; zur Vereinfachung der Regelun...

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Hauptverfasser: JOHANNING, HANS-PETER, WAEHNER, LUDWIG, SCHAEFER, HEINZ DR
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator JOHANNING, HANS-PETER
WAEHNER, LUDWIG
SCHAEFER, HEINZ DR
description Der Magnetisierungsstrom (iµ') für die als servounterstützender Elektromotor vorgesehene Asynchronmaschine (AS) wird energieoptimal nach dem Prinzip der rotorflußorientierten Steuerung aus dem für das jeweilige Antriebsmoment notwendigen Wirkstrom (isq) abgeleitet; zur Vereinfachung der Regelungsstruktur wird von der Annahme einer gegen Null gehenden Statorfrequenz der pulsweitenmodulierten Spannung der Asynchronmaschine ausgegangen. The servo motor is an asynchronous motor (AS) which operates the steering column (LS) through gears (SG). A rotor flux orientated controller (ST) controls a power electronic circuit (LE) supplying the motor based on the principle of rotor flux orientated control. The value of magnetizing current for the motor is derived from the in phase current required to provide the necessary torque structure
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The servo motor is an asynchronous motor (AS) which operates the steering column (LS) through gears (SG). A rotor flux orientated controller (ST) controls a power electronic circuit (LE) supplying the motor based on the principle of rotor flux orientated control. The value of magnetizing current for the motor is derived from the in phase current required to provide the necessary torque structure</description><edition>6</edition><language>eng ; fre ; ger</language><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRAILERS ; TRANSPORTING</subject><creationdate>1999</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=19990526&amp;DB=EPODOC&amp;CC=EP&amp;NR=0918012A2$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76318</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=19990526&amp;DB=EPODOC&amp;CC=EP&amp;NR=0918012A2$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>JOHANNING, HANS-PETER</creatorcontrib><creatorcontrib>WAEHNER, LUDWIG</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHAEFER, HEINZ DR</creatorcontrib><title>Electric motor power assisted positioning mechanism, especially power steering for a motor vehicle</title><description>Der Magnetisierungsstrom (iµ') für die als servounterstützender Elektromotor vorgesehene Asynchronmaschine (AS) wird energieoptimal nach dem Prinzip der rotorflußorientierten Steuerung aus dem für das jeweilige Antriebsmoment notwendigen Wirkstrom (isq&lt;*&gt;) abgeleitet; zur Vereinfachung der Regelungsstruktur wird von der Annahme einer gegen Null gehenden Statorfrequenz der pulsweitenmodulierten Spannung der Asynchronmaschine ausgegangen. 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