Actuating device for pressure-operated, especially pneumatically operated vehicle doors
Bei einer Betätigungsvorrichtung für druckmittelgetriebene, insbesondere pneumetisch angetriebene, Türen in Fahrzeugen mit jeweils einen Türflügel betätigenden druckmittelgesteureten Zweikammer-Arbeitszylinder (14,15) ist zwecks Sicherstellen des Personenschutzes bei der Türbewegung mit technisch ei...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | DIESING, JOCHEN WAGNER, WOLFGANG STRAUB, STEFFEN BENKOWITZ, LOTHAR SCHNEIDER, STEFFEN FAHRNSCHON, MATTHIAS |
description | Bei einer Betätigungsvorrichtung für druckmittelgetriebene, insbesondere pneumetisch angetriebene, Türen in Fahrzeugen mit jeweils einen Türflügel betätigenden druckmittelgesteureten Zweikammer-Arbeitszylinder (14,15) ist zwecks Sicherstellen des Personenschutzes bei der Türbewegung mit technisch einfachen Mitteln ein Schaltventil (34) mit zwei Schaltstellungen vorgesehen, das in der Verbindungsleitung von wenigstens einer Druckmittelkammer (16-18) des Arbeitszylinders (14,15) mit einem Druckmittelspeicher (31) angeordnet ist. Mit dem Steuereingang des Schaltventils (34) ist eine elektronische Steuervorrichtung (40) verbunden, die Steuerimpulse konstanter Frequenz mit variabler Pulsdauer generiert. Durch entsprechende Einstellung der Pulsdauer läßt sich der Druck in der Druckmittelkammer (16-18) auf jeden beliebigen Wert unterhalb des max. Betriebsdrucks im Druckmittelspeicher (31) einstellen.
1. Actuating device for pressure-operated, especially pneumatically operated doors in vehicles, such as omnibuses and the like, having at least one pressure-controlled two-chamber working cylinder (14, 15), actuating a door wing (10, 11) in each case and having an electrically controlled door valve (24) which, for door-wing actuation, connects the pressure-medium chambers (16-18) of the working cylinder alternately to a pressure-medium reservoir and to a relief point (35), characterized by a switching valve (34) with two switching positions, which is arranged in the connecting line from at least one pressure-medium chamber (16-18) of the working cylinder (14, 15) to the pressure-medium reservoir (31) and, in its one switching position, switches through the connection between pressure-medium chamber (16-18) and pressure-medium reservoir (31) and, in its other switching position, relieves the pressure-medium chamber (16-18) of pressure medium, and in that a control device (40), which generates controlled pulses of a given, preferably constant frequency with variable pulse duration, is connected to the control input of the switching valve (34). |
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1. Actuating device for pressure-operated, especially pneumatically operated doors in vehicles, such as omnibuses and the like, having at least one pressure-controlled two-chamber working cylinder (14, 15), actuating a door wing (10, 11) in each case and having an electrically controlled door valve (24) which, for door-wing actuation, connects the pressure-medium chambers (16-18) of the working cylinder alternately to a pressure-medium reservoir and to a relief point (35), characterized by a switching valve (34) with two switching positions, which is arranged in the connecting line from at least one pressure-medium chamber (16-18) of the working cylinder (14, 15) to the pressure-medium reservoir (31) and, in its one switching position, switches through the connection between pressure-medium chamber (16-18) and pressure-medium reservoir (31) and, in its other switching position, relieves the pressure-medium chamber (16-18) of pressure medium, and in that a control device (40), which generates controlled pulses of a given, preferably constant frequency with variable pulse duration, is connected to the control input of the switching valve (34).</description><edition>4</edition><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CHECKS FOR WINGS ; DEVICES FOR MOVING WINGS INTO OPEN OR CLOSED POSITION ; FIXED CONSTRUCTIONS ; KEYS ; LOCKS ; SAFES ; WINDOW OR DOOR FITTINGS ; WING FITTINGS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THEFUNCTIONING OF THE WING</subject><creationdate>1987</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=19870107&DB=EPODOC&CC=EP&NR=0207362A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=19870107&DB=EPODOC&CC=EP&NR=0207362A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>DIESING, JOCHEN</creatorcontrib><creatorcontrib>WAGNER, WOLFGANG</creatorcontrib><creatorcontrib>STRAUB, STEFFEN</creatorcontrib><creatorcontrib>BENKOWITZ, LOTHAR</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHNEIDER, STEFFEN</creatorcontrib><creatorcontrib>FAHRNSCHON, MATTHIAS</creatorcontrib><title>Actuating device for pressure-operated, especially pneumatically operated vehicle doors</title><description>Bei einer Betätigungsvorrichtung für druckmittelgetriebene, insbesondere pneumetisch angetriebene, Türen in Fahrzeugen mit jeweils einen Türflügel betätigenden druckmittelgesteureten Zweikammer-Arbeitszylinder (14,15) ist zwecks Sicherstellen des Personenschutzes bei der Türbewegung mit technisch einfachen Mitteln ein Schaltventil (34) mit zwei Schaltstellungen vorgesehen, das in der Verbindungsleitung von wenigstens einer Druckmittelkammer (16-18) des Arbeitszylinders (14,15) mit einem Druckmittelspeicher (31) angeordnet ist. Mit dem Steuereingang des Schaltventils (34) ist eine elektronische Steuervorrichtung (40) verbunden, die Steuerimpulse konstanter Frequenz mit variabler Pulsdauer generiert. Durch entsprechende Einstellung der Pulsdauer läßt sich der Druck in der Druckmittelkammer (16-18) auf jeden beliebigen Wert unterhalb des max. Betriebsdrucks im Druckmittelspeicher (31) einstellen.
1. Actuating device for pressure-operated, especially pneumatically operated doors in vehicles, such as omnibuses and the like, having at least one pressure-controlled two-chamber working cylinder (14, 15), actuating a door wing (10, 11) in each case and having an electrically controlled door valve (24) which, for door-wing actuation, connects the pressure-medium chambers (16-18) of the working cylinder alternately to a pressure-medium reservoir and to a relief point (35), characterized by a switching valve (34) with two switching positions, which is arranged in the connecting line from at least one pressure-medium chamber (16-18) of the working cylinder (14, 15) to the pressure-medium reservoir (31) and, in its one switching position, switches through the connection between pressure-medium chamber (16-18) and pressure-medium reservoir (31) and, in its other switching position, relieves the pressure-medium chamber (16-18) of pressure medium, and in that a control device (40), which generates controlled pulses of a given, preferably constant frequency with variable pulse duration, is connected to the control input of the switching valve (34).</description><subject>CHECKS FOR WINGS</subject><subject>DEVICES FOR MOVING WINGS INTO OPEN OR CLOSED POSITION</subject><subject>FIXED CONSTRUCTIONS</subject><subject>KEYS</subject><subject>LOCKS</subject><subject>SAFES</subject><subject>WINDOW OR DOOR FITTINGS</subject><subject>WING FITTINGS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THEFUNCTIONING OF THE WING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>1987</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjL0KwjAURrM4iPoO9wEs1BZ0LlJxdBAcy-XmqwZiEvJT8O0torvT4YPznaW6dZILZ-PupDEZAY0-UohIqURUPiByht4SUoAYtvZFwaE854981k-hCQ8jFqS9j2mtFiPbhM2XK0Wn_no8Vwh-mFsscMhDf6mb-tDum27X_qG8AU9DOkk</recordid><startdate>19870107</startdate><enddate>19870107</enddate><creator>DIESING, JOCHEN</creator><creator>WAGNER, WOLFGANG</creator><creator>STRAUB, STEFFEN</creator><creator>BENKOWITZ, LOTHAR</creator><creator>SCHNEIDER, STEFFEN</creator><creator>FAHRNSCHON, MATTHIAS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>19870107</creationdate><title>Actuating device for pressure-operated, especially pneumatically operated vehicle doors</title><author>DIESING, JOCHEN ; WAGNER, WOLFGANG ; STRAUB, STEFFEN ; BENKOWITZ, LOTHAR ; SCHNEIDER, STEFFEN ; FAHRNSCHON, MATTHIAS</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_EP0207362A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>1987</creationdate><topic>CHECKS FOR WINGS</topic><topic>DEVICES FOR MOVING WINGS INTO OPEN OR CLOSED POSITION</topic><topic>FIXED CONSTRUCTIONS</topic><topic>KEYS</topic><topic>LOCKS</topic><topic>SAFES</topic><topic>WINDOW OR DOOR FITTINGS</topic><topic>WING FITTINGS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THEFUNCTIONING OF THE WING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>DIESING, JOCHEN</creatorcontrib><creatorcontrib>WAGNER, WOLFGANG</creatorcontrib><creatorcontrib>STRAUB, STEFFEN</creatorcontrib><creatorcontrib>BENKOWITZ, LOTHAR</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHNEIDER, STEFFEN</creatorcontrib><creatorcontrib>FAHRNSCHON, MATTHIAS</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>DIESING, JOCHEN</au><au>WAGNER, WOLFGANG</au><au>STRAUB, STEFFEN</au><au>BENKOWITZ, LOTHAR</au><au>SCHNEIDER, STEFFEN</au><au>FAHRNSCHON, MATTHIAS</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Actuating device for pressure-operated, especially pneumatically operated vehicle doors</title><date>1987-01-07</date><risdate>1987</risdate><abstract>Bei einer Betätigungsvorrichtung für druckmittelgetriebene, insbesondere pneumetisch angetriebene, Türen in Fahrzeugen mit jeweils einen Türflügel betätigenden druckmittelgesteureten Zweikammer-Arbeitszylinder (14,15) ist zwecks Sicherstellen des Personenschutzes bei der Türbewegung mit technisch einfachen Mitteln ein Schaltventil (34) mit zwei Schaltstellungen vorgesehen, das in der Verbindungsleitung von wenigstens einer Druckmittelkammer (16-18) des Arbeitszylinders (14,15) mit einem Druckmittelspeicher (31) angeordnet ist. Mit dem Steuereingang des Schaltventils (34) ist eine elektronische Steuervorrichtung (40) verbunden, die Steuerimpulse konstanter Frequenz mit variabler Pulsdauer generiert. Durch entsprechende Einstellung der Pulsdauer läßt sich der Druck in der Druckmittelkammer (16-18) auf jeden beliebigen Wert unterhalb des max. Betriebsdrucks im Druckmittelspeicher (31) einstellen.
1. Actuating device for pressure-operated, especially pneumatically operated doors in vehicles, such as omnibuses and the like, having at least one pressure-controlled two-chamber working cylinder (14, 15), actuating a door wing (10, 11) in each case and having an electrically controlled door valve (24) which, for door-wing actuation, connects the pressure-medium chambers (16-18) of the working cylinder alternately to a pressure-medium reservoir and to a relief point (35), characterized by a switching valve (34) with two switching positions, which is arranged in the connecting line from at least one pressure-medium chamber (16-18) of the working cylinder (14, 15) to the pressure-medium reservoir (31) and, in its one switching position, switches through the connection between pressure-medium chamber (16-18) and pressure-medium reservoir (31) and, in its other switching position, relieves the pressure-medium chamber (16-18) of pressure medium, and in that a control device (40), which generates controlled pulses of a given, preferably constant frequency with variable pulse duration, is connected to the control input of the switching valve (34).</abstract><edition>4</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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