Shape of the bow of a ship, e.g. of an ice-breaker
Das Vorschiff des Schiffes mit geringem Leistungsbedarf in offenem und eisbedecktem Wasser hat über die gesamte Schiffsbreite eine nach vorn oben geneigte Stirnfläche (301) mit randseitigen Schneidkanten (305), vorzugsweise an stabartigen Profilen (303), wobei die Stirnfläche (301) in ein Unterwasse...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | WAAS, HEINRICH.., E.H VARGES, GUNTER SCHULTZ, JURGEN, GRAD FREITAS, AYRES |
description | Das Vorschiff des Schiffes mit geringem Leistungsbedarf in offenem und eisbedecktem Wasser hat über die gesamte Schiffsbreite eine nach vorn oben geneigte Stirnfläche (301) mit randseitigen Schneidkanten (305), vorzugsweise an stabartigen Profilen (303), wobei die Stirnfläche (301) in ein Unterwasservorschiffsteil mit unten V-förmigen Spanten (310) übergeht, während die Schneidkanten (305), die oberhalb der Wasserlinie (302;302a) nach vorn in zwei katamaranähnliche Vorsteven (311) übergehen können, und die Stirnfläche (301) in Längsrichtung gekrümmt ausgebildet sind. Die Stirnfläche (301) ist im mittleren Bereich ihrer Längserstreckung. insbesondere unterhalb der Konstruktionswasserlinie (300), von unten horizontal querschiffs verlaufenden Spanten getragen und bildet dort annähernd eine Ebene. In Mittschiffslängsrichtung ist am Vorschiff eine eiskerbende Mittelkufe (304) angeordnet. Die einteiligen Eisschollen teilen sich unter Wasser mittig in zwei seitlich unter die feste Eisdecke abschwimmende Hälften.
The prow of the ship with a lower power requirement in open and ice-covered water has a front surface which is forwardly inclined at the top over the entire beam of the ship with marginal cutting edges, preferably on rod-like profiles. The front surface passes into an underwater prow part with frames which are V-shaped at the bottom. The cutting edges above the waterline can forwardly pass into two catamaran-like stems, the front surface being curved in the longitudinal direction. The front surface is carried by thwartships frames, which are horizontal at the bottom in the central part of its longitudinal extension, below the construction waterline and approximately forms a plane there. In the midships longitudinal direction an ice-cutting central skid is provided on the prow. Even in the case of widely varying ice characteristics, favorable conditions are provided for breaking out one-part ice floes. The one-part ice floes are split up underwater centrally into two halves floating laterally under the fixed ice layer, which largely prevents crushing into a large number of pieces. |
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The prow of the ship with a lower power requirement in open and ice-covered water has a front surface which is forwardly inclined at the top over the entire beam of the ship with marginal cutting edges, preferably on rod-like profiles. The front surface passes into an underwater prow part with frames which are V-shaped at the bottom. The cutting edges above the waterline can forwardly pass into two catamaran-like stems, the front surface being curved in the longitudinal direction. The front surface is carried by thwartships frames, which are horizontal at the bottom in the central part of its longitudinal extension, below the construction waterline and approximately forms a plane there. In the midships longitudinal direction an ice-cutting central skid is provided on the prow. Even in the case of widely varying ice characteristics, favorable conditions are provided for breaking out one-part ice floes. The one-part ice floes are split up underwater centrally into two halves floating laterally under the fixed ice layer, which largely prevents crushing into a large number of pieces.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>EQUIPMENT FOR SHIPPING ; PERFORMING OPERATIONS ; RELATED EQUIPMENT ; SHIPS OR OTHER WATERBORNE VESSELS ; TRANSPORTING</subject><creationdate>1983</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=19830518&DB=EPODOC&CC=EP&NR=0079002A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=19830518&DB=EPODOC&CC=EP&NR=0079002A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>WAAS, HEINRICH.., E.H</creatorcontrib><creatorcontrib>VARGES, GUNTER</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHULTZ, JURGEN, GRAD</creatorcontrib><creatorcontrib>FREITAS, AYRES</creatorcontrib><title>Shape of the bow of a ship, e.g. of an ice-breaker</title><description>Das Vorschiff des Schiffes mit geringem Leistungsbedarf in offenem und eisbedecktem Wasser hat über die gesamte Schiffsbreite eine nach vorn oben geneigte Stirnfläche (301) mit randseitigen Schneidkanten (305), vorzugsweise an stabartigen Profilen (303), wobei die Stirnfläche (301) in ein Unterwasservorschiffsteil mit unten V-förmigen Spanten (310) übergeht, während die Schneidkanten (305), die oberhalb der Wasserlinie (302;302a) nach vorn in zwei katamaranähnliche Vorsteven (311) übergehen können, und die Stirnfläche (301) in Längsrichtung gekrümmt ausgebildet sind. Die Stirnfläche (301) ist im mittleren Bereich ihrer Längserstreckung. insbesondere unterhalb der Konstruktionswasserlinie (300), von unten horizontal querschiffs verlaufenden Spanten getragen und bildet dort annähernd eine Ebene. In Mittschiffslängsrichtung ist am Vorschiff eine eiskerbende Mittelkufe (304) angeordnet. Die einteiligen Eisschollen teilen sich unter Wasser mittig in zwei seitlich unter die feste Eisdecke abschwimmende Hälften.
The prow of the ship with a lower power requirement in open and ice-covered water has a front surface which is forwardly inclined at the top over the entire beam of the ship with marginal cutting edges, preferably on rod-like profiles. The front surface passes into an underwater prow part with frames which are V-shaped at the bottom. The cutting edges above the waterline can forwardly pass into two catamaran-like stems, the front surface being curved in the longitudinal direction. The front surface is carried by thwartships frames, which are horizontal at the bottom in the central part of its longitudinal extension, below the construction waterline and approximately forms a plane there. In the midships longitudinal direction an ice-cutting central skid is provided on the prow. Even in the case of widely varying ice characteristics, favorable conditions are provided for breaking out one-part ice floes. The one-part ice floes are split up underwater centrally into two halves floating laterally under the fixed ice layer, which largely prevents crushing into a large number of pieces.</description><subject>EQUIPMENT FOR SHIPPING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>RELATED EQUIPMENT</subject><subject>SHIPS OR OTHER WATERBORNE VESSELS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>1983</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZDAKzkgsSFXIT1MoyUhVSMovBzETFYozMgt0FFL10vXA_DyFzORU3aSi1MTs1CIeBta0xJziVF4ozc2g4OYa4uyhm1qQH59aXJCYnJqXWhLvGmBgYG5pYGDkaGhMhBIAdBMpUA</recordid><startdate>19830518</startdate><enddate>19830518</enddate><creator>WAAS, HEINRICH.., E.H</creator><creator>VARGES, GUNTER</creator><creator>SCHULTZ, JURGEN, GRAD</creator><creator>FREITAS, AYRES</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>19830518</creationdate><title>Shape of the bow of a ship, e.g. of an ice-breaker</title><author>WAAS, HEINRICH.., E.H ; VARGES, GUNTER ; SCHULTZ, JURGEN, GRAD ; FREITAS, AYRES</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_EP0079002A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>1983</creationdate><topic>EQUIPMENT FOR SHIPPING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>RELATED EQUIPMENT</topic><topic>SHIPS OR OTHER WATERBORNE VESSELS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>WAAS, HEINRICH.., E.H</creatorcontrib><creatorcontrib>VARGES, GUNTER</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHULTZ, JURGEN, GRAD</creatorcontrib><creatorcontrib>FREITAS, AYRES</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>WAAS, HEINRICH.., E.H</au><au>VARGES, GUNTER</au><au>SCHULTZ, JURGEN, GRAD</au><au>FREITAS, AYRES</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Shape of the bow of a ship, e.g. of an ice-breaker</title><date>1983-05-18</date><risdate>1983</risdate><abstract>Das Vorschiff des Schiffes mit geringem Leistungsbedarf in offenem und eisbedecktem Wasser hat über die gesamte Schiffsbreite eine nach vorn oben geneigte Stirnfläche (301) mit randseitigen Schneidkanten (305), vorzugsweise an stabartigen Profilen (303), wobei die Stirnfläche (301) in ein Unterwasservorschiffsteil mit unten V-förmigen Spanten (310) übergeht, während die Schneidkanten (305), die oberhalb der Wasserlinie (302;302a) nach vorn in zwei katamaranähnliche Vorsteven (311) übergehen können, und die Stirnfläche (301) in Längsrichtung gekrümmt ausgebildet sind. Die Stirnfläche (301) ist im mittleren Bereich ihrer Längserstreckung. insbesondere unterhalb der Konstruktionswasserlinie (300), von unten horizontal querschiffs verlaufenden Spanten getragen und bildet dort annähernd eine Ebene. In Mittschiffslängsrichtung ist am Vorschiff eine eiskerbende Mittelkufe (304) angeordnet. Die einteiligen Eisschollen teilen sich unter Wasser mittig in zwei seitlich unter die feste Eisdecke abschwimmende Hälften.
The prow of the ship with a lower power requirement in open and ice-covered water has a front surface which is forwardly inclined at the top over the entire beam of the ship with marginal cutting edges, preferably on rod-like profiles. The front surface passes into an underwater prow part with frames which are V-shaped at the bottom. The cutting edges above the waterline can forwardly pass into two catamaran-like stems, the front surface being curved in the longitudinal direction. The front surface is carried by thwartships frames, which are horizontal at the bottom in the central part of its longitudinal extension, below the construction waterline and approximately forms a plane there. In the midships longitudinal direction an ice-cutting central skid is provided on the prow. Even in the case of widely varying ice characteristics, favorable conditions are provided for breaking out one-part ice floes. The one-part ice floes are split up underwater centrally into two halves floating laterally under the fixed ice layer, which largely prevents crushing into a large number of pieces.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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