Drive coupling e.g. for high voltage circuit breaker, has rod supported by curved guide between pole shaft and drive unit shaped corresponding to curved described by jointed attachment of rod to transmission

The drive coupling has a direction-changing transmission (1-4) for each switch pole that coverts a linear force applied by a drive unit via a force transfer element into a sectional rotary motion of a pole shaft. The force transfer element, in the form of a push-pull rod (5), is supported by a curve...

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Hauptverfasser: STENGARD, PETER, GRONBACH, PETER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The drive coupling has a direction-changing transmission (1-4) for each switch pole that coverts a linear force applied by a drive unit via a force transfer element into a sectional rotary motion of a pole shaft. The force transfer element, in the form of a push-pull rod (5), is supported by a curved guide (9) between the pole shaft and drive unit whose shape corresponding to the curved path of motion (6) described by the jointed attachment of the rod to the transmission. Es wird eine Antriebsankopplung an ein Schaltgerät, insbesondere Freiluftschalter, mit einem Umlenkgetriebe (1, 2, 3, 4) je Schalterpol vorgeschlagen, das die geradlinig von einer Antriebseinheit über ein Kraftübertragungselement eingebrachte Kraft in eine abschnittsweise Drehbewegung für eine Polwelle umwandelt. Von Wichtigkeit ist eine zwischen Polwelle und Antriebseinheit befindliche Abstützung für das als Zug-Druck-Stange (5) ausgeführte Kraftübertragungselement mittels einer bogenförmigen Führung (9). Die Gestaltung der bogenförmigen Führung (9) entspricht der von der gelenkigen Befestigung (4) der Zug-Druck-Stange (5) mit dem Umlenkgetriebe ausgeführten Bewegungskurve (6). DOLLAR A Die vorgeschlagene Antriebskopplung benötigt nur eine einzige, auf Zug und Druck beanspruchte Stange für die Bewegung des Umlenkgetriebes in beiden Drehrichtungen. Trotzdem ist bei Druckbeanspruchung der Zug-Druck-Stange (5) das Risiko des Ausknickens der Stange infolge der durch die Antriebskopplung bewirkten Abstützung nicht gegeben.