Electrohydraulic unit e.g. for motor vehicle steering, has dry running electric motor arranged in first of two shells of hydraulic fluid container with hydraulic pump in other shell
The unit has a hydraulic pump driven by an electric motor controlled by control electronics, and the pump circulates hydraulic fluid in a hydraulic system. The electric motor (9) is a dry running motor and is arranged in the hydraulic fluid. The electric motor is arranged in the first of two shells...
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Format: | Patent |
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creator | BLUHM, KLAUS-JUERGEN ANSCHICKS, ROLF BAUMERT, JOCHEN |
description | The unit has a hydraulic pump driven by an electric motor controlled by control electronics, and the pump circulates hydraulic fluid in a hydraulic system. The electric motor (9) is a dry running motor and is arranged in the hydraulic fluid. The electric motor is arranged in the first of two shells (5,6) of a hydraulic fluid container with the hydraulic pump in the other shell.
Eine Hydraulikpumpe (1) hat ein Gehäuse (4), welches zwei Schalen (5, 6) derart dichtend miteinander verbindet, dass ein im Inneren angeordneter Elektromotor (9) von der Hydraulikflüssigkeit umströmt wird. Hierdurch wird die von dem Elektromotor (9) abgegebene Wärme von der Hydraulikflüssigkeit abgeführt. Außenseitig trägt das Gehäuse (4) eine Aufnahme (3) für eine Steuerelektronik (12). Die von der Steuerelektronik (12) abgegebene Wärme wird ebenfalls mittels des Gehäuses (4) an die Hydraulikflüssigkeit abgegeben, ohne dass hierzu eine Abdichtung gegenüber der Hydraulikflüssigkeit erforderlich ist. Durch die verbesserte Wärmeabfuhr lassen sich auch Elektromotoren mit hoher Wärmeentwicklung einsetzen. Zugleich ist lediglich ein Gehäuse (4) erforderlich, so dass der Montageaufwand vergleichsweise gering ist. |
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Eine Hydraulikpumpe (1) hat ein Gehäuse (4), welches zwei Schalen (5, 6) derart dichtend miteinander verbindet, dass ein im Inneren angeordneter Elektromotor (9) von der Hydraulikflüssigkeit umströmt wird. Hierdurch wird die von dem Elektromotor (9) abgegebene Wärme von der Hydraulikflüssigkeit abgeführt. Außenseitig trägt das Gehäuse (4) eine Aufnahme (3) für eine Steuerelektronik (12). Die von der Steuerelektronik (12) abgegebene Wärme wird ebenfalls mittels des Gehäuses (4) an die Hydraulikflüssigkeit abgegeben, ohne dass hierzu eine Abdichtung gegenüber der Hydraulikflüssigkeit erforderlich ist. Durch die verbesserte Wärmeabfuhr lassen sich auch Elektromotoren mit hoher Wärmeentwicklung einsetzen. Zugleich ist lediglich ein Gehäuse (4) erforderlich, so dass der Montageaufwand vergleichsweise gering ist.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BLASTING ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ; DYNAMO-ELECTRIC MACHINES ; ELECTRICITY ; GENERATION ; HEATING ; LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; POSITIVE DISPLACEMENT MACHINES FOR LIQUIDS ; PUMPS ; PUMPS FOR LIQUIDS OR ELASTIC FLUIDS ; TRAILERS ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2000</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20000706&DB=EPODOC&CC=DE&NR=19859340A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20000706&DB=EPODOC&CC=DE&NR=19859340A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>BLUHM, KLAUS-JUERGEN</creatorcontrib><creatorcontrib>ANSCHICKS, ROLF</creatorcontrib><creatorcontrib>BAUMERT, JOCHEN</creatorcontrib><title>Electrohydraulic unit e.g. for motor vehicle steering, has dry running electric motor arranged in first of two shells of hydraulic fluid container with hydraulic pump in other shell</title><description>The unit has a hydraulic pump driven by an electric motor controlled by control electronics, and the pump circulates hydraulic fluid in a hydraulic system. The electric motor (9) is a dry running motor and is arranged in the hydraulic fluid. The electric motor is arranged in the first of two shells (5,6) of a hydraulic fluid container with the hydraulic pump in the other shell.
Eine Hydraulikpumpe (1) hat ein Gehäuse (4), welches zwei Schalen (5, 6) derart dichtend miteinander verbindet, dass ein im Inneren angeordneter Elektromotor (9) von der Hydraulikflüssigkeit umströmt wird. Hierdurch wird die von dem Elektromotor (9) abgegebene Wärme von der Hydraulikflüssigkeit abgeführt. Außenseitig trägt das Gehäuse (4) eine Aufnahme (3) für eine Steuerelektronik (12). Die von der Steuerelektronik (12) abgegebene Wärme wird ebenfalls mittels des Gehäuses (4) an die Hydraulikflüssigkeit abgegeben, ohne dass hierzu eine Abdichtung gegenüber der Hydraulikflüssigkeit erforderlich ist. Durch die verbesserte Wärmeabfuhr lassen sich auch Elektromotoren mit hoher Wärmeentwicklung einsetzen. Zugleich ist lediglich ein Gehäuse (4) erforderlich, so dass der Montageaufwand vergleichsweise gering ist.</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</subject><subject>DYNAMO-ELECTRIC MACHINES</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>GENERATION</subject><subject>HEATING</subject><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>MOTOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>POSITIVE DISPLACEMENT MACHINES FOR LIQUIDS</subject><subject>PUMPS</subject><subject>PUMPS FOR LIQUIDS OR ELASTIC FLUIDS</subject><subject>TRAILERS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2000</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjU0KAjEMhWfjQtQ7xL2KooIuRUc8gHspnXQaqOmQpooH836OP6BLNwkv770v3eJeBrQq0d8qMTmQhcykgJN6Ai4KnKO284KebEBIiijE9Qi8SVDJDSQztwfAF6atvwtGxHCNFRCDI0kK0YFeIySPIaSn-n50IVMFNrIaYhS4kvofu8nn5smJ6lvzBegXHWdCwsFn94rhvjxuD2Ns4glTYywy6mlXztar5Xq-mG5m838yDzgTXSY</recordid><startdate>20000706</startdate><enddate>20000706</enddate><creator>BLUHM, KLAUS-JUERGEN</creator><creator>ANSCHICKS, ROLF</creator><creator>BAUMERT, JOCHEN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20000706</creationdate><title>Electrohydraulic unit e.g. for motor vehicle steering, has dry running electric motor arranged in first of two shells of hydraulic fluid container with hydraulic pump in other shell</title><author>BLUHM, KLAUS-JUERGEN ; ANSCHICKS, ROLF ; BAUMERT, JOCHEN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE19859340A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2000</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</topic><topic>DYNAMO-ELECTRIC MACHINES</topic><topic>ELECTRICITY</topic><topic>GENERATION</topic><topic>HEATING</topic><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>MOTOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>POSITIVE DISPLACEMENT MACHINES FOR LIQUIDS</topic><topic>PUMPS</topic><topic>PUMPS FOR LIQUIDS OR ELASTIC FLUIDS</topic><topic>TRAILERS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>BLUHM, KLAUS-JUERGEN</creatorcontrib><creatorcontrib>ANSCHICKS, ROLF</creatorcontrib><creatorcontrib>BAUMERT, JOCHEN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>BLUHM, KLAUS-JUERGEN</au><au>ANSCHICKS, ROLF</au><au>BAUMERT, JOCHEN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Electrohydraulic unit e.g. for motor vehicle steering, has dry running electric motor arranged in first of two shells of hydraulic fluid container with hydraulic pump in other shell</title><date>2000-07-06</date><risdate>2000</risdate><abstract>The unit has a hydraulic pump driven by an electric motor controlled by control electronics, and the pump circulates hydraulic fluid in a hydraulic system. The electric motor (9) is a dry running motor and is arranged in the hydraulic fluid. The electric motor is arranged in the first of two shells (5,6) of a hydraulic fluid container with the hydraulic pump in the other shell.
Eine Hydraulikpumpe (1) hat ein Gehäuse (4), welches zwei Schalen (5, 6) derart dichtend miteinander verbindet, dass ein im Inneren angeordneter Elektromotor (9) von der Hydraulikflüssigkeit umströmt wird. Hierdurch wird die von dem Elektromotor (9) abgegebene Wärme von der Hydraulikflüssigkeit abgeführt. Außenseitig trägt das Gehäuse (4) eine Aufnahme (3) für eine Steuerelektronik (12). Die von der Steuerelektronik (12) abgegebene Wärme wird ebenfalls mittels des Gehäuses (4) an die Hydraulikflüssigkeit abgegeben, ohne dass hierzu eine Abdichtung gegenüber der Hydraulikflüssigkeit erforderlich ist. Durch die verbesserte Wärmeabfuhr lassen sich auch Elektromotoren mit hoher Wärmeentwicklung einsetzen. Zugleich ist lediglich ein Gehäuse (4) erforderlich, so dass der Montageaufwand vergleichsweise gering ist.</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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