Energy supply circuit for automobile electrical network, uses multi-level controller with input/output terminals coupled to respective voltage supply paths for HV and LV loads and back-up storage battery
The energy supply circuit has a multi-level controller (W3) providing 3 voltage planes (U1,U2,U3), with respective input/output terminals coupled to 2 different voltage supply paths (Z1,Z2) for HV loads and LV loads and to a back-up energy storage battery (B1), with a variable current distribution b...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | BLUEMEL, ROLAND SCHMIDT, FRITZ |
description | The energy supply circuit has a multi-level controller (W3) providing 3 voltage planes (U1,U2,U3), with respective input/output terminals coupled to 2 different voltage supply paths (Z1,Z2) for HV loads and LV loads and to a back-up energy storage battery (B1), with a variable current distribution between the different input/output terminals.
Die Erfindung betrifft eine Energieversorgungsschaltung für ein Kraftfahrzeugbordnetz mit zwei Spannungsversorgungszweigen auf unterschiedlichen Spannungsebenen, wobei der erste Spannungsversorgungszweig über einen elektrischen Gleichspannungswandler von dem zweiten Spannungsversorgungszweig und der zweite Spannungsversorgungszweig von einem Generator speisbar ist. DOLLAR A Erfindungsgemäß wird vorgeschlagen, daß ein Mehrfachwandler W3 mit drei Spannungsebenen vorhanden ist, dessen einer Ein/Ausgang mit dem zweiten Spannungsversorgungszweig, dessen anderer Ein/Ausgang mit dem ersten Spannungsversorgungszweig und dessen dritter Ein/Ausgang mit dem ersten Spannungsversorgungszweig zugeordneten Energiespeicher B1 verbunden ist. |
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Die Erfindung betrifft eine Energieversorgungsschaltung für ein Kraftfahrzeugbordnetz mit zwei Spannungsversorgungszweigen auf unterschiedlichen Spannungsebenen, wobei der erste Spannungsversorgungszweig über einen elektrischen Gleichspannungswandler von dem zweiten Spannungsversorgungszweig und der zweite Spannungsversorgungszweig von einem Generator speisbar ist. DOLLAR A Erfindungsgemäß wird vorgeschlagen, daß ein Mehrfachwandler W3 mit drei Spannungsebenen vorhanden ist, dessen einer Ein/Ausgang mit dem zweiten Spannungsversorgungszweig, dessen anderer Ein/Ausgang mit dem ersten Spannungsversorgungszweig und dessen dritter Ein/Ausgang mit dem ersten Spannungsversorgungszweig zugeordneten Energiespeicher B1 verbunden ist.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>CIRCUIT ARRANGEMENTS OR SYSTEMS FOR SUPPLYING OR DISTRIBUTINGELECTRIC POWER ; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ; ELECTRICITY ; GENERATION ; PERFORMING OPERATIONS ; SYSTEMS FOR STORING ELECTRIC ENERGY ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><creationdate>2000</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20000217&DB=EPODOC&CC=DE&NR=19846319C1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20000217&DB=EPODOC&CC=DE&NR=19846319C1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>BLUEMEL, ROLAND</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, FRITZ</creatorcontrib><title>Energy supply circuit for automobile electrical network, uses multi-level controller with input/output terminals coupled to respective voltage supply paths for HV and LV loads and back-up storage battery</title><description>The energy supply circuit has a multi-level controller (W3) providing 3 voltage planes (U1,U2,U3), with respective input/output terminals coupled to 2 different voltage supply paths (Z1,Z2) for HV loads and LV loads and to a back-up energy storage battery (B1), with a variable current distribution between the different input/output terminals.
Die Erfindung betrifft eine Energieversorgungsschaltung für ein Kraftfahrzeugbordnetz mit zwei Spannungsversorgungszweigen auf unterschiedlichen Spannungsebenen, wobei der erste Spannungsversorgungszweig über einen elektrischen Gleichspannungswandler von dem zweiten Spannungsversorgungszweig und der zweite Spannungsversorgungszweig von einem Generator speisbar ist. DOLLAR A Erfindungsgemäß wird vorgeschlagen, daß ein Mehrfachwandler W3 mit drei Spannungsebenen vorhanden ist, dessen einer Ein/Ausgang mit dem zweiten Spannungsversorgungszweig, dessen anderer Ein/Ausgang mit dem ersten Spannungsversorgungszweig und dessen dritter Ein/Ausgang mit dem ersten Spannungsversorgungszweig zugeordneten Energiespeicher B1 verbunden ist.</description><subject>CIRCUIT ARRANGEMENTS OR SYSTEMS FOR SUPPLYING OR DISTRIBUTINGELECTRIC POWER</subject><subject>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>GENERATION</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>SYSTEMS FOR STORING ELECTRIC ENERGY</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2000</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjj1uwkAQhd1QRJA7THosZBFFUBNHFCkjWjReD7BivLOanTXyGblUNijpUz096f18T9W9DaTnCVKOkSdwXl32BidRwGwySOeZgJicqXfIEMhuotcl5EQJhszma6aRGJwEU2EmhZu3C_gQs60kWxEw0sEH5FRiOTL1YAJKKZZhPxKMwoZn-uOIaJf0oNgfAEMPnwdgwT49TIfuWucIyUR_Sh1a2Z8W1exUHuj5V-fVy0f7tdvXFOVYrtBRoT--t8128_q2bra7Zv2fzDd4XGZU</recordid><startdate>20000217</startdate><enddate>20000217</enddate><creator>BLUEMEL, ROLAND</creator><creator>SCHMIDT, FRITZ</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20000217</creationdate><title>Energy supply circuit for automobile electrical network, uses multi-level controller with input/output terminals coupled to respective voltage supply paths for HV and LV loads and back-up storage battery</title><author>BLUEMEL, ROLAND ; SCHMIDT, FRITZ</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE19846319C13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2000</creationdate><topic>CIRCUIT ARRANGEMENTS OR SYSTEMS FOR SUPPLYING OR DISTRIBUTINGELECTRIC POWER</topic><topic>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</topic><topic>ELECTRICITY</topic><topic>GENERATION</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>SYSTEMS FOR STORING ELECTRIC ENERGY</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>BLUEMEL, ROLAND</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, FRITZ</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>BLUEMEL, ROLAND</au><au>SCHMIDT, FRITZ</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Energy supply circuit for automobile electrical network, uses multi-level controller with input/output terminals coupled to respective voltage supply paths for HV and LV loads and back-up storage battery</title><date>2000-02-17</date><risdate>2000</risdate><abstract>The energy supply circuit has a multi-level controller (W3) providing 3 voltage planes (U1,U2,U3), with respective input/output terminals coupled to 2 different voltage supply paths (Z1,Z2) for HV loads and LV loads and to a back-up energy storage battery (B1), with a variable current distribution between the different input/output terminals.
Die Erfindung betrifft eine Energieversorgungsschaltung für ein Kraftfahrzeugbordnetz mit zwei Spannungsversorgungszweigen auf unterschiedlichen Spannungsebenen, wobei der erste Spannungsversorgungszweig über einen elektrischen Gleichspannungswandler von dem zweiten Spannungsversorgungszweig und der zweite Spannungsversorgungszweig von einem Generator speisbar ist. DOLLAR A Erfindungsgemäß wird vorgeschlagen, daß ein Mehrfachwandler W3 mit drei Spannungsebenen vorhanden ist, dessen einer Ein/Ausgang mit dem zweiten Spannungsversorgungszweig, dessen anderer Ein/Ausgang mit dem ersten Spannungsversorgungszweig und dessen dritter Ein/Ausgang mit dem ersten Spannungsversorgungszweig zugeordneten Energiespeicher B1 verbunden ist.</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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