Disc brake for rail vehicles has two relatively offset pins which are movable in two slot track sections approximately in shape of arc of circle section and each with different radii
The disc brake has two relatively offset pins (S1,S2) which are movable in two slot track sections which are approximately in the shape of an arc of a circle section and each with different radii. The slot track sections are constructed as slotted cut-outs in a common guide plate (8,9) or in separat...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The disc brake has two relatively offset pins (S1,S2) which are movable in two slot track sections which are approximately in the shape of an arc of a circle section and each with different radii. The slot track sections are constructed as slotted cut-outs in a common guide plate (8,9) or in separate guide plates with one attached to the pressure element (4) of the brake shoe so that the slot track sections are orientated parallel to the operating direction of the brake shoe.
Die Erfindung betrifft eine Scheibenbremse für Schienenfahrzeuge mit einer Betätigungseinrichtung, die einen Hebel (3) aufweist, der dazu ausgelegt ist, Auslenkungen eines Bremskrafterzeugers (2) auf ein Druckstück (4) zu übertragen, wobei mittels wenigstens einer Kulissenführung zwischen einem zumindest annähernd ortsfesten Teil der Scheibenbremse und dem Druckstück (4) eine parallele Ausrichtung des Druckstückes (4) sowie der Bremsbacke (5) zum Reibring (6) gewährleistet ist. Dabei weist die Kulissenführung zwei Stifte (S1, S2) auf, die verschieblich und zueinander versetzt in zwei Kulissenbahnabschnitte (K1, K2) eingreifen, die zumindest annähernd kreisbogenabschnittartig ausgebildet sind und jeweils unterschiedliche Radien aufweisen (Figur 1). |
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