FAHRZEUGSTEUERVORRICHTUNG
Eine Fahrzeugsteuervorrichtung für ein Fahrzeug mit einem Überwachungssensor (50), der eine Frontseite in einer Fahrzeugvorwärtsrichtung überwacht, und einer Bremsvorrichtung (20), die ein Eigenfahrzeug (100) abbremst, weist auf: eine Fahrzeugbestimmungseinheit (S130, S140), die bestimmt, ob ein vor...
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Format: | Patent |
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creator | Kinugawa, Takaomi Tezuka, Yuki Kusumoto, Naoki Takahashi, Tooru |
description | Eine Fahrzeugsteuervorrichtung für ein Fahrzeug mit einem Überwachungssensor (50), der eine Frontseite in einer Fahrzeugvorwärtsrichtung überwacht, und einer Bremsvorrichtung (20), die ein Eigenfahrzeug (100) abbremst, weist auf: eine Fahrzeugbestimmungseinheit (S130, S140), die bestimmt, ob ein vor-vorausfahrendes Fahrzeug (102) vor einem vorausfahrenden Fahrzeug (101) in Fahrzeugvorwärtsrichtung vorhanden ist, wobei sich das vorausfahrende Fahrzeug vor dem Eigenfahrzeug in Fahrzeugvorwärtsrichtung befindet; und eine Folgesteuereinheit (S150), die im Ansprechen darauf, dass die Fahrzeugbestimmungseinheit bestimmt, dass das vor-vorausfahrende Fahrzeug vor dem vorausfahrenden Fahrzeug in Fahrzeugvorwärtsrichtung vorhanden ist, eine erste Soll-Verzögerung, die eine Verzögerung ist, die erforderlich ist, um das Eigenfahrzeug zu veranlassen, so zu fahren, dass es dem vorausfahrenden Fahrzeug auf der Grundlage eines Überwachungsergebnisses des Überwachungssensors folgt, der das vorausfahrende Fahrzeug überwacht, und eine zweite Soll-Verzögerung, die eine Verzögerung ist, die erforderlich ist, um das Eigenfahrzeug zu veranlassen, so zu fahren, dass es dem vor-vorausfahrenden Fahrzeug auf der Grundlage eines Überwachungsergebnisses des Überwachungssensors folgt, der das vor-vorausfahrende Fahrzeug überwacht, vergleicht und die Bremsvorrichtung steuert, um die Verzögerung des Eigenfahrzeugs näher an die zweite Soll-Verzögerung zu bringen, wenn die zweite Soll-Verzögerung größer als die erste Soll-Verzögerung ist.
A vehicle control apparatus for a vehicle includes a monitoring sensor and a brake apparatus. The vehicle control apparatus determines whether a pre-preceding vehicle is present in front of a preceding vehicle in front of an own vehicle in a vehicle advancing direction. In response to the pre-preceding vehicle is determined to be present in front of the preceding vehicle, the vehicle control apparatus compares a first required deceleration required to cause the own vehicle to travel to follow the preceding vehicle based on a monitoring result of the monitoring sensor and a second required deceleration required to cause the own vehicle to travel to follow the pre-preceding vehicle based on a monitoring result of the monitoring sensor, and controls the brake apparatus to bring deceleration of the own vehicle closer to the second required deceleration in response to the second required deceleration being greater than the first required deceleration. |
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A vehicle control apparatus for a vehicle includes a monitoring sensor and a brake apparatus. The vehicle control apparatus determines whether a pre-preceding vehicle is present in front of a preceding vehicle in front of an own vehicle in a vehicle advancing direction. In response to the pre-preceding vehicle is determined to be present in front of the preceding vehicle, the vehicle control apparatus compares a first required deceleration required to cause the own vehicle to travel to follow the preceding vehicle based on a monitoring result of the monitoring sensor and a second required deceleration required to cause the own vehicle to travel to follow the pre-preceding vehicle based on a monitoring result of the monitoring sensor, and controls the brake apparatus to bring deceleration of the own vehicle closer to the second required deceleration in response to the second required deceleration being greater than the first required deceleration.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; PHYSICS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; SIGNALLING ; TRAFFIC CONTROL SYSTEMS ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240208&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112022002101T5$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240208&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112022002101T5$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Kinugawa, Takaomi</creatorcontrib><creatorcontrib>Tezuka, Yuki</creatorcontrib><creatorcontrib>Kusumoto, Naoki</creatorcontrib><creatorcontrib>Takahashi, Tooru</creatorcontrib><title>FAHRZEUGSTEUERVORRICHTUNG</title><description>Eine Fahrzeugsteuervorrichtung für ein Fahrzeug mit einem Überwachungssensor (50), der eine Frontseite in einer Fahrzeugvorwärtsrichtung überwacht, und einer Bremsvorrichtung (20), die ein Eigenfahrzeug (100) abbremst, weist auf: eine Fahrzeugbestimmungseinheit (S130, S140), die bestimmt, ob ein vor-vorausfahrendes Fahrzeug (102) vor einem vorausfahrenden Fahrzeug (101) in Fahrzeugvorwärtsrichtung vorhanden ist, wobei sich das vorausfahrende Fahrzeug vor dem Eigenfahrzeug in Fahrzeugvorwärtsrichtung befindet; und eine Folgesteuereinheit (S150), die im Ansprechen darauf, dass die Fahrzeugbestimmungseinheit bestimmt, dass das vor-vorausfahrende Fahrzeug vor dem vorausfahrenden Fahrzeug in Fahrzeugvorwärtsrichtung vorhanden ist, eine erste Soll-Verzögerung, die eine Verzögerung ist, die erforderlich ist, um das Eigenfahrzeug zu veranlassen, so zu fahren, dass es dem vorausfahrenden Fahrzeug auf der Grundlage eines Überwachungsergebnisses des Überwachungssensors folgt, der das vorausfahrende Fahrzeug überwacht, und eine zweite Soll-Verzögerung, die eine Verzögerung ist, die erforderlich ist, um das Eigenfahrzeug zu veranlassen, so zu fahren, dass es dem vor-vorausfahrenden Fahrzeug auf der Grundlage eines Überwachungsergebnisses des Überwachungssensors folgt, der das vor-vorausfahrende Fahrzeug überwacht, vergleicht und die Bremsvorrichtung steuert, um die Verzögerung des Eigenfahrzeugs näher an die zweite Soll-Verzögerung zu bringen, wenn die zweite Soll-Verzögerung größer als die erste Soll-Verzögerung ist.
A vehicle control apparatus for a vehicle includes a monitoring sensor and a brake apparatus. The vehicle control apparatus determines whether a pre-preceding vehicle is present in front of a preceding vehicle in front of an own vehicle in a vehicle advancing direction. In response to the pre-preceding vehicle is determined to be present in front of the preceding vehicle, the vehicle control apparatus compares a first required deceleration required to cause the own vehicle to travel to follow the preceding vehicle based on a monitoring result of the monitoring sensor and a second required deceleration required to cause the own vehicle to travel to follow the pre-preceding vehicle based on a monitoring result of the monitoring sensor, and controls the brake apparatus to bring deceleration of the own vehicle closer to the second required deceleration in response to the second required deceleration being greater than the first required deceleration.</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>SIGNALLING</subject><subject>TRAFFIC CONTROL SYSTEMS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJB0c_QIinINdQ8OcQ11DQrzDwrydPYICfVz52FgTUvMKU7lhdLcDGpuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8S6uhoZGBkZGBgZGhgaGISGmxkQrBACRciK5</recordid><startdate>20240208</startdate><enddate>20240208</enddate><creator>Kinugawa, Takaomi</creator><creator>Tezuka, Yuki</creator><creator>Kusumoto, Naoki</creator><creator>Takahashi, Tooru</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240208</creationdate><title>FAHRZEUGSTEUERVORRICHTUNG</title><author>Kinugawa, Takaomi ; 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A vehicle control apparatus for a vehicle includes a monitoring sensor and a brake apparatus. The vehicle control apparatus determines whether a pre-preceding vehicle is present in front of a preceding vehicle in front of an own vehicle in a vehicle advancing direction. In response to the pre-preceding vehicle is determined to be present in front of the preceding vehicle, the vehicle control apparatus compares a first required deceleration required to cause the own vehicle to travel to follow the preceding vehicle based on a monitoring result of the monitoring sensor and a second required deceleration required to cause the own vehicle to travel to follow the pre-preceding vehicle based on a monitoring result of the monitoring sensor, and controls the brake apparatus to bring deceleration of the own vehicle closer to the second required deceleration in response to the second required deceleration being greater than the first required deceleration.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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