Nasslaufende Doppelkupplung
Nasslaufende Doppelkupplung (1) für ein Drehmomentübertragungssystem, mit:- einer Drehmomenteingangsabdeckung (2), die zur kinematischen Verbindung mit einem Verbrennungsmotor um eine Drehachse (X) angeordnet ist;- einer ersten Kupplung (E1) und einer zweiten Kupplung (E2), bei denen es sich jeweils...
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Format: | Patent |
Sprache: | ger |
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creator | Doremus, Olivier Lebeau, Fabien Dole, Arnaud Bougard, Jean Francois Caumartin, Laurent Arhab, Rabah Vuaroqueaux, Guillaume |
description | Nasslaufende Doppelkupplung (1) für ein Drehmomentübertragungssystem, mit:- einer Drehmomenteingangsabdeckung (2), die zur kinematischen Verbindung mit einem Verbrennungsmotor um eine Drehachse (X) angeordnet ist;- einer ersten Kupplung (E1) und einer zweiten Kupplung (E2), bei denen es sich jeweils um Mehrscheibenkupplungen handelt, die radial übereinander angeordnet und längs einer zur Drehachse (X) senkrechten Ebene (P) ausgerichtet sind,- einem Drehmomenteingangsscheibenträger (10, 20), den die erste Kupplung (E1) und die zweite Kupplung (E2) gemeinsam haben, der mit der Drehmomenteingangsabdeckung (2) drehfest verbunden ist und einen Triebkranz (80) stützt, der für den Eingriff mit dem Rotor der rotierenden elektrischen Maschine angeordnet ist, wobei die nasslaufende Doppelkupplung über axiale und radiale Lager (41, 42, 43, 44), die auf der einen und der anderen Seite der Ebene (P) angeordnet sind, in Bezug auf das Drehmomentübertragungssystem in Drehung geführt wird.
Wet double clutch (1) for a torque transmission system, comprising: a torque input web (2) arranged to be kinematically linked with a heat engine around an axis of rotation (X); a first clutch (E1) and a second clutch (E2), both of the multi-disc type, arranged radially one above the other and aligned in a plane (P) perpendicular to the axis of rotation (X); a torque input disc carrier (10, 20) common to the first clutch (E1) and the second clutch (E2) and connected for conjoint rotation with the torque input web (2), said carrier supporting a drive ring (80) arranged to engage with the rotor of the rotating electric machine, the wet double clutch being guided in rotation relative to the torque transmission system by means of axial and radial bearings (41, 42, 43, 44) arranged on either side of the plane (P). |
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Wet double clutch (1) for a torque transmission system, comprising: a torque input web (2) arranged to be kinematically linked with a heat engine around an axis of rotation (X); a first clutch (E1) and a second clutch (E2), both of the multi-disc type, arranged radially one above the other and aligned in a plane (P) perpendicular to the axis of rotation (X); a torque input disc carrier (10, 20) common to the first clutch (E1) and the second clutch (E2) and connected for conjoint rotation with the torque input web (2), said carrier supporting a drive ring (80) arranged to engage with the rotor of the rotating electric machine, the wet double clutch being guided in rotation relative to the torque transmission system by means of axial and radial bearings (41, 42, 43, 44) arranged on either side of the plane (P).</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230504&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112021003005T5$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230504&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112021003005T5$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Doremus, Olivier</creatorcontrib><creatorcontrib>Lebeau, Fabien</creatorcontrib><creatorcontrib>Dole, Arnaud</creatorcontrib><creatorcontrib>Bougard, Jean Francois</creatorcontrib><creatorcontrib>Caumartin, Laurent</creatorcontrib><creatorcontrib>Arhab, Rabah</creatorcontrib><creatorcontrib>Vuaroqueaux, Guillaume</creatorcontrib><title>Nasslaufende Doppelkupplung</title><description>Nasslaufende Doppelkupplung (1) für ein Drehmomentübertragungssystem, mit:- einer Drehmomenteingangsabdeckung (2), die zur kinematischen Verbindung mit einem Verbrennungsmotor um eine Drehachse (X) angeordnet ist;- einer ersten Kupplung (E1) und einer zweiten Kupplung (E2), bei denen es sich jeweils um Mehrscheibenkupplungen handelt, die radial übereinander angeordnet und längs einer zur Drehachse (X) senkrechten Ebene (P) ausgerichtet sind,- einem Drehmomenteingangsscheibenträger (10, 20), den die erste Kupplung (E1) und die zweite Kupplung (E2) gemeinsam haben, der mit der Drehmomenteingangsabdeckung (2) drehfest verbunden ist und einen Triebkranz (80) stützt, der für den Eingriff mit dem Rotor der rotierenden elektrischen Maschine angeordnet ist, wobei die nasslaufende Doppelkupplung über axiale und radiale Lager (41, 42, 43, 44), die auf der einen und der anderen Seite der Ebene (P) angeordnet sind, in Bezug auf das Drehmomentübertragungssystem in Drehung geführt wird.
Wet double clutch (1) for a torque transmission system, comprising: a torque input web (2) arranged to be kinematically linked with a heat engine around an axis of rotation (X); a first clutch (E1) and a second clutch (E2), both of the multi-disc type, arranged radially one above the other and aligned in a plane (P) perpendicular to the axis of rotation (X); a torque input disc carrier (10, 20) common to the first clutch (E1) and the second clutch (E2) and connected for conjoint rotation with the torque input web (2), said carrier supporting a drive ring (80) arranged to engage with the rotor of the rotating electric machine, the wet double clutch being guided in rotation relative to the torque transmission system by means of axial and radial bearings (41, 42, 43, 44) arranged on either side of the plane (P).</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJD2SywuzkksTUvNS0lVcMkvKEjNyS4tKMgpzUvnYWBNS8wpTuWF0twMam6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXxLq6GhkYGRoYGBsYGBqYhIabGRCsEAAZJJgU</recordid><startdate>20230504</startdate><enddate>20230504</enddate><creator>Doremus, Olivier</creator><creator>Lebeau, Fabien</creator><creator>Dole, Arnaud</creator><creator>Bougard, Jean Francois</creator><creator>Caumartin, Laurent</creator><creator>Arhab, Rabah</creator><creator>Vuaroqueaux, Guillaume</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20230504</creationdate><title>Nasslaufende Doppelkupplung</title><author>Doremus, Olivier ; 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Wet double clutch (1) for a torque transmission system, comprising: a torque input web (2) arranged to be kinematically linked with a heat engine around an axis of rotation (X); a first clutch (E1) and a second clutch (E2), both of the multi-disc type, arranged radially one above the other and aligned in a plane (P) perpendicular to the axis of rotation (X); a torque input disc carrier (10, 20) common to the first clutch (E1) and the second clutch (E2) and connected for conjoint rotation with the torque input web (2), said carrier supporting a drive ring (80) arranged to engage with the rotor of the rotating electric machine, the wet double clutch being guided in rotation relative to the torque transmission system by means of axial and radial bearings (41, 42, 43, 44) arranged on either side of the plane (P).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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