Steuersystem für Niedriggeschwindigkeitspositionierung und Temposteuerung für Straßen- und Landfahrzeuge

Steuerverfahren zum Betreiben eines automatisierten Handschaltgetriebesystems mit einem kraftstoffgetriebenen Motor, einem Mehrgangwechselgetriebe und einer Kupplung, die zwischen dem Motor und einer Eingangswelle des Getriebes antriebsmäßig angeordnet ist. Das Steuerverfahren bestimmt eine Drosselä...

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Hauptverfasser: Rocker, Kenneth, Rozsi, Donald, Starks, Matthew, Steeby, Jon, Cox, Nathan H
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Rocker, Kenneth
Rozsi, Donald
Starks, Matthew
Steeby, Jon
Cox, Nathan H
description Steuerverfahren zum Betreiben eines automatisierten Handschaltgetriebesystems mit einem kraftstoffgetriebenen Motor, einem Mehrgangwechselgetriebe und einer Kupplung, die zwischen dem Motor und einer Eingangswelle des Getriebes antriebsmäßig angeordnet ist. Das Steuerverfahren bestimmt eine Drosseländerungsrate eines Gaspedals. Die Kupplung wird mit einer ersten Kupplungseingriffsrate eingerückt, wenn die Drosseländerungsrate größer als ein Schwellenwert ist. Die Kupplung wird mit einer zweiten Kupplungseingriffsrate in einem gemischten Pedalmodus eingerückt, der proportional zu einem Betrag des prozentualen Drosselklappen-Eingriffs ist, wenn die Drosseländerungsrate kleiner als der Schwellenwert ist. Die ersten und zweiten Kupplungseingriffsraten sind unterschiedlich. A control method for operating an automated manual transmission system having a fuel-controlled engine, a multiple-speed change-gear transmission and a clutch drivingly interposed between the engine and an input shaft of the transmission is provided. The control method determines a rate of throttle change of a throttle pedal. The clutch is engaged at a first clutch engagement rate based on the rate of throttle change being greater than a threshold. The clutch is engaged at a second clutch engagement rate in a blended pedal mode that is proportional to an amount of throttle percentage engagement based on the rate of throttle change being less than the threshold. The first and second clutch engagement rates are distinct.
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Das Steuerverfahren bestimmt eine Drosseländerungsrate eines Gaspedals. Die Kupplung wird mit einer ersten Kupplungseingriffsrate eingerückt, wenn die Drosseländerungsrate größer als ein Schwellenwert ist. Die Kupplung wird mit einer zweiten Kupplungseingriffsrate in einem gemischten Pedalmodus eingerückt, der proportional zu einem Betrag des prozentualen Drosselklappen-Eingriffs ist, wenn die Drosseländerungsrate kleiner als der Schwellenwert ist. Die ersten und zweiten Kupplungseingriffsraten sind unterschiedlich. A control method for operating an automated manual transmission system having a fuel-controlled engine, a multiple-speed change-gear transmission and a clutch drivingly interposed between the engine and an input shaft of the transmission is provided. The control method determines a rate of throttle change of a throttle pedal. The clutch is engaged at a first clutch engagement rate based on the rate of throttle change being greater than a threshold. The clutch is engaged at a second clutch engagement rate in a blended pedal mode that is proportional to an amount of throttle percentage engagement based on the rate of throttle change being less than the threshold. The first and second clutch engagement rates are distinct.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2018</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180111&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=112016001797T5$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180111&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=112016001797T5$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Rocker, Kenneth</creatorcontrib><creatorcontrib>Rozsi, Donald</creatorcontrib><creatorcontrib>Starks, Matthew</creatorcontrib><creatorcontrib>Steeby, Jon</creatorcontrib><creatorcontrib>Cox, Nathan H</creatorcontrib><title>Steuersystem für Niedriggeschwindigkeitspositionierung und Temposteuerung für Straßen- und Landfahrzeuge</title><description>Steuerverfahren zum Betreiben eines automatisierten Handschaltgetriebesystems mit einem kraftstoffgetriebenen Motor, einem Mehrgangwechselgetriebe und einer Kupplung, die zwischen dem Motor und einer Eingangswelle des Getriebes antriebsmäßig angeordnet ist. Das Steuerverfahren bestimmt eine Drosseländerungsrate eines Gaspedals. Die Kupplung wird mit einer ersten Kupplungseingriffsrate eingerückt, wenn die Drosseländerungsrate größer als ein Schwellenwert ist. Die Kupplung wird mit einer zweiten Kupplungseingriffsrate in einem gemischten Pedalmodus eingerückt, der proportional zu einem Betrag des prozentualen Drosselklappen-Eingriffs ist, wenn die Drosseländerungsrate kleiner als der Schwellenwert ist. Die ersten und zweiten Kupplungseingriffsraten sind unterschiedlich. A control method for operating an automated manual transmission system having a fuel-controlled engine, a multiple-speed change-gear transmission and a clutch drivingly interposed between the engine and an input shaft of the transmission is provided. The control method determines a rate of throttle change of a throttle pedal. The clutch is engaged at a first clutch engagement rate based on the rate of throttle change being greater than a threshold. The clutch is engaged at a second clutch engagement rate in a blended pedal mode that is proportional to an amount of throttle percentage engagement based on the rate of throttle change being less than the threshold. The first and second clutch engagement rates are distinct.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2018</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjD0KwkAYBdNYiHqHrewCWUWDtUYsxCbbhyX7svmI2YT9QfQyXsQuF1ODB7B6MMy8adTkHgHW3Z1Hy6rhZdmFoCxpDVfWNzKKdAPyru8ceeoMwQajWTCKCbQfOh580Vjn3srhCROPxlkaVcnaPhA05tGkkleHxW9n0fKYif0pRt8VcL0sYeCLQ8b5KuHbJOHpLhVis_5bfAPIA0eT</recordid><startdate>20180111</startdate><enddate>20180111</enddate><creator>Rocker, Kenneth</creator><creator>Rozsi, Donald</creator><creator>Starks, Matthew</creator><creator>Steeby, Jon</creator><creator>Cox, Nathan H</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20180111</creationdate><title>Steuersystem für Niedriggeschwindigkeitspositionierung und Temposteuerung für Straßen- und Landfahrzeuge</title><author>Rocker, Kenneth ; Rozsi, Donald ; Starks, Matthew ; Steeby, Jon ; Cox, Nathan H</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE112016001797TT53</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2018</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</topic><topic>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Rocker, Kenneth</creatorcontrib><creatorcontrib>Rozsi, Donald</creatorcontrib><creatorcontrib>Starks, Matthew</creatorcontrib><creatorcontrib>Steeby, Jon</creatorcontrib><creatorcontrib>Cox, Nathan H</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Rocker, Kenneth</au><au>Rozsi, Donald</au><au>Starks, Matthew</au><au>Steeby, Jon</au><au>Cox, Nathan H</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Steuersystem für Niedriggeschwindigkeitspositionierung und Temposteuerung für Straßen- und Landfahrzeuge</title><date>2018-01-11</date><risdate>2018</risdate><abstract>Steuerverfahren zum Betreiben eines automatisierten Handschaltgetriebesystems mit einem kraftstoffgetriebenen Motor, einem Mehrgangwechselgetriebe und einer Kupplung, die zwischen dem Motor und einer Eingangswelle des Getriebes antriebsmäßig angeordnet ist. 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