Vorrichtung zur Hybridfahrzeugsteuerung und Verfahren zur Hybridfahrzeugsteuerung

Um einen Fehler einer Phasendifferenz zwischen einem Winkel einer Kurbelwelle eines Verbrennungsmotors und einem Winkel eines Rotors eines Motorgenerators zu verringern, sind eine Steuervorrichtung für ein Hybridfahrzeug und ein Steuerverfahren für ein Hybridfahrzeug zur Verfügung gestellt, zum Ermi...

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Hauptverfasser: Date, Toshiaki, Yamaguchi, Shingo
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Date, Toshiaki
Yamaguchi, Shingo
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To reduce an error of a phase difference between an angle of a crankshaft of an internal combustion engine and an angle of a rotor of a motor generator, provided are a control device for a hybrid vehicle and a control method for a hybrid vehicle, for detecting the angle of the crankshaft, detecting the angle of the rotor of the motor generator, determining whether or not a condition for ensuring that the error of the phase difference between the angle of the crankshaft and the angle of the rotor of the motor generator is becomes small is satisfied, and calculating the phase difference when the error of the phase difference is determined to be small.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES ; ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2017</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20171228&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=112015006459T5$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20171228&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=112015006459T5$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Date, Toshiaki</creatorcontrib><creatorcontrib>Yamaguchi, Shingo</creatorcontrib><title>Vorrichtung zur Hybridfahrzeugsteuerung und Verfahren zur Hybridfahrzeugsteuerung</title><description>Um einen Fehler einer Phasendifferenz zwischen einem Winkel einer Kurbelwelle eines Verbrennungsmotors und einem Winkel eines Rotors eines Motorgenerators zu verringern, sind eine Steuervorrichtung für ein Hybridfahrzeug und ein Steuerverfahren für ein Hybridfahrzeug zur Verfügung gestellt, zum Ermitteln des Winkels der Kurbelwelle, zum Ermitteln des Winkels des Rotors des Motorgenerators, zum Ermitteln ob eine Bedingung zum Sicherstellen,, dass der Fehler der Phasendifferenz zwischen dem Winkel der Kurbelwelle und dem Winkel des Rotors des Motorgenerators verringert wird, erfüllt ist und zum Berechnen der Phasendifferenz, wenn der Fehler der Phasendifferenz als gering bestimmt wurde. 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