Verdrehachsenanordnung für ein Fahrzeug
Die Verdrehungsachsenanordnung umfasst einen Torsionsträger, der aus einem einzigen integralen Stück hergestellt ist und der sich entlang einer Länge zwischen gegenüberliegenden Enden erstreckt. Der Torsionsträger weist einen Mittelabschnitt auf, der sich in einer ersten Richtung erstreckt, und ein...
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Format: | Patent |
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creator | Langworthy, Kevin Richard |
description | Die Verdrehungsachsenanordnung umfasst einen Torsionsträger, der aus einem einzigen integralen Stück hergestellt ist und der sich entlang einer Länge zwischen gegenüberliegenden Enden erstreckt. Der Torsionsträger weist einen Mittelabschnitt auf, der sich in einer ersten Richtung erstreckt, und ein Paar von Endabschnitten, die sich zumindest teilweise in einer zweiten Richtung erstrecken, die im Allgemeinen transversal zu der ersten Richtung verläuft, um Verdrehspannungen innerhalb der Endabschnitte während des Betriebs der Verdrehungsachsenanordnung zu verringern.
The twist axle assembly includes a twist beam which is made of a single integral piece and extends along a length between opposite ends. The twist beam has a middle portion which extends in a first direction and a pair of end portions which extend at least partially in a second direction that is generally transverse to the first direction to reduce twisting stresses within the end portions during operation of the twist axle assembly. |
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The twist axle assembly includes a twist beam which is made of a single integral piece and extends along a length between opposite ends. The twist beam has a middle portion which extends in a first direction and a pair of end portions which extend at least partially in a second direction that is generally transverse to the first direction to reduce twisting stresses within the end portions during operation of the twist axle assembly.</description><language>ger</language><subject>AXLES FOR WHEELS OR CASTORS ; CASTORS ; CLADDING OR PLATING BY SOLDERING OR WELDING ; CUTTING BY APPLYING HEAT LOCALLY, e.g. FLAME CUTTING ; INCREASING WHEEL ADHESION ; MACHINE TOOLS ; MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVINGMATERIAL ; METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR ; PERFORMING OPERATIONS ; PUNCHING METAL ; SOLDERING OR UNSOLDERING ; TRANSPORTING ; VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS ; VEHICLE WHEELS ; VEHICLES IN GENERAL ; WELDING ; WORKING BY LASER BEAM ; WORKING OR PROCESSING OF SHEET METAL OR METAL TUBES, RODS ORPROFILES WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL</subject><creationdate>2017</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20170817&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112015005039T5$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76318</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20170817&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112015005039T5$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Langworthy, Kevin Richard</creatorcontrib><title>Verdrehachsenanordnung für ein Fahrzeug</title><description>Die Verdrehungsachsenanordnung umfasst einen Torsionsträger, der aus einem einzigen integralen Stück hergestellt ist und der sich entlang einer Länge zwischen gegenüberliegenden Enden erstreckt. Der Torsionsträger weist einen Mittelabschnitt auf, der sich in einer ersten Richtung erstreckt, und ein Paar von Endabschnitten, die sich zumindest teilweise in einer zweiten Richtung erstrecken, die im Allgemeinen transversal zu der ersten Richtung verläuft, um Verdrehspannungen innerhalb der Endabschnitte während des Betriebs der Verdrehungsachsenanordnung zu verringern.
The twist axle assembly includes a twist beam which is made of a single integral piece and extends along a length between opposite ends. The twist beam has a middle portion which extends in a first direction and a pair of end portions which extend at least partially in a second direction that is generally transverse to the first direction to reduce twisting stresses within the end portions during operation of the twist axle assembly.</description><subject>AXLES FOR WHEELS OR CASTORS</subject><subject>CASTORS</subject><subject>CLADDING OR PLATING BY SOLDERING OR WELDING</subject><subject>CUTTING BY APPLYING HEAT LOCALLY, e.g. FLAME CUTTING</subject><subject>INCREASING WHEEL ADHESION</subject><subject>MACHINE TOOLS</subject><subject>MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVINGMATERIAL</subject><subject>METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PUNCHING METAL</subject><subject>SOLDERING OR UNSOLDERING</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS</subject><subject>VEHICLE WHEELS</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WELDING</subject><subject>WORKING BY LASER BEAM</subject><subject>WORKING OR PROCESSING OF SHEET METAL OR METAL TUBES, RODS ORPROFILES WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2017</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZNAISy1KKUrNSEzOKE7NS8zLL0rJK81LV0g7vKdIITUzT8EtMaOoKrU0nYeBNS0xpziVF0pzM6i5uYY4e-imFuTHpxYXJCan5qWWxLu4GhoaGRiaGhiYGhhbhoSYGhOtEADeECuU</recordid><startdate>20170817</startdate><enddate>20170817</enddate><creator>Langworthy, Kevin Richard</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20170817</creationdate><title>Verdrehachsenanordnung für ein Fahrzeug</title><author>Langworthy, Kevin Richard</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE112015005039TT53</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2017</creationdate><topic>AXLES FOR WHEELS OR CASTORS</topic><topic>CASTORS</topic><topic>CLADDING OR PLATING BY SOLDERING OR WELDING</topic><topic>CUTTING BY APPLYING HEAT LOCALLY, e.g. FLAME CUTTING</topic><topic>INCREASING WHEEL ADHESION</topic><topic>MACHINE TOOLS</topic><topic>MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVINGMATERIAL</topic><topic>METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PUNCHING METAL</topic><topic>SOLDERING OR UNSOLDERING</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS</topic><topic>VEHICLE WHEELS</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WELDING</topic><topic>WORKING BY LASER BEAM</topic><topic>WORKING OR PROCESSING OF SHEET METAL OR METAL TUBES, RODS ORPROFILES WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Langworthy, Kevin Richard</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Langworthy, Kevin Richard</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Verdrehachsenanordnung für ein Fahrzeug</title><date>2017-08-17</date><risdate>2017</risdate><abstract>Die Verdrehungsachsenanordnung umfasst einen Torsionsträger, der aus einem einzigen integralen Stück hergestellt ist und der sich entlang einer Länge zwischen gegenüberliegenden Enden erstreckt. Der Torsionsträger weist einen Mittelabschnitt auf, der sich in einer ersten Richtung erstreckt, und ein Paar von Endabschnitten, die sich zumindest teilweise in einer zweiten Richtung erstrecken, die im Allgemeinen transversal zu der ersten Richtung verläuft, um Verdrehspannungen innerhalb der Endabschnitte während des Betriebs der Verdrehungsachsenanordnung zu verringern.
The twist axle assembly includes a twist beam which is made of a single integral piece and extends along a length between opposite ends. The twist beam has a middle portion which extends in a first direction and a pair of end portions which extend at least partially in a second direction that is generally transverse to the first direction to reduce twisting stresses within the end portions during operation of the twist axle assembly.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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