KRAFTMASCHINENSYSTEM UND STEUERGERÄT UND STEUERVERFAHREN FÜR DAS KRAFTMASCHINENSYSTEM
Ein Kraftmaschinensystem hat einen Turbolader, ein Abgassteuergerät, eine Kraftstoffzugabevorrichtung, eine Heizeinheit und eine ECU. Der Turbolader hat einen variablen Düsenmechanismus. Das Abgassteuergerät ist an einer abgasstromabwärtigen Seite der Abgasturbine in einem Abgasdurchlass angeordnet....
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description | Ein Kraftmaschinensystem hat einen Turbolader, ein Abgassteuergerät, eine Kraftstoffzugabevorrichtung, eine Heizeinheit und eine ECU. Der Turbolader hat einen variablen Düsenmechanismus. Das Abgassteuergerät ist an einer abgasstromabwärtigen Seite der Abgasturbine in einem Abgasdurchlass angeordnet. Die Kraftstoffzugabevorrichtung ist dazu konfiguriert, einen Kraftstoff zu dem Abgas der Kraftmaschine an einer weiter abgasstromaufwärtigen Seite als die Abgasturbine zuzugeben, um die Funktion des Abgassteuergeräts wiederherzustellen. Die Heizeinheit ist dazu konfiguriert, die Verbindungskammer zu heizen. Die ECU ist dazu konfiguriert, eine Heizsteuerung zum Steuern des Beginns und des Stoppens des Heizens durch die Heizeinheit auszuführen, und die Heizsteuerung in einer Zeitspanne auszuführen, die mit zumindest einem Teil einer Zeitspanne überlappt, in der das Zugeben des Kraftstoffs durch die Kraftstoffzugabevorrichtung ausgeführt wird.
An engine system includes a turbocharger (16), an exhaust gas control apparatus (81), a fuel addition device (82), a heating unit, and an ECU. The turbocharger includes a variable nozzle mechanism (34). The exhaust gas control apparatus is disposed on an exhaust downstream side of the exhaust turbine in an exhaust passage. The fuel addition device is configured to add a fuel to the exhaust gas of the engine to recover the function of the exhaust gas control apparatus on a further exhaust upstream side than the exhaust turbine. The heating unit is configured to heat the link chamber (52). The ECU is configured to execute heating control for controlling the initiation and the stopping of heating by the heating unit and execute the heating control in a period overlapping with at least part of a period when the addition of the fuel by the fuel addition device is executed. |
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An engine system includes a turbocharger (16), an exhaust gas control apparatus (81), a fuel addition device (82), a heating unit, and an ECU. The turbocharger includes a variable nozzle mechanism (34). The exhaust gas control apparatus is disposed on an exhaust downstream side of the exhaust turbine in an exhaust passage. The fuel addition device is configured to add a fuel to the exhaust gas of the engine to recover the function of the exhaust gas control apparatus on a further exhaust upstream side than the exhaust turbine. The heating unit is configured to heat the link chamber (52). The ECU is configured to execute heating control for controlling the initiation and the stopping of heating by the heating unit and execute the heating control in a period overlapping with at least part of a period when the addition of the fuel by the fuel addition device is executed.</description><language>ger</language><subject>BLASTING ; CLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TOTRANSPORTATION ; COMBUSTION ENGINES ; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL ; ENGINE PLANTS IN GENERAL ; GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR INTERNALCOMBUSTION ENGINES ; GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR MACHINES ORENGINES IN GENERAL ; GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC ; GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES ; LIGHTING ; MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; MECHANICAL ENGINEERING ; STEAM ENGINES ; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS ; TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINSTCLIMATE CHANGE ; WEAPONS</subject><creationdate>2017</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20170216&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112015002393T5$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20170216&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112015002393T5$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Kuma, Hiroshi</creatorcontrib><title>KRAFTMASCHINENSYSTEM UND STEUERGERÄT UND STEUERVERFAHREN FÜR DAS KRAFTMASCHINENSYSTEM</title><description>Ein Kraftmaschinensystem hat einen Turbolader, ein Abgassteuergerät, eine Kraftstoffzugabevorrichtung, eine Heizeinheit und eine ECU. Der Turbolader hat einen variablen Düsenmechanismus. Das Abgassteuergerät ist an einer abgasstromabwärtigen Seite der Abgasturbine in einem Abgasdurchlass angeordnet. Die Kraftstoffzugabevorrichtung ist dazu konfiguriert, einen Kraftstoff zu dem Abgas der Kraftmaschine an einer weiter abgasstromaufwärtigen Seite als die Abgasturbine zuzugeben, um die Funktion des Abgassteuergeräts wiederherzustellen. Die Heizeinheit ist dazu konfiguriert, die Verbindungskammer zu heizen. Die ECU ist dazu konfiguriert, eine Heizsteuerung zum Steuern des Beginns und des Stoppens des Heizens durch die Heizeinheit auszuführen, und die Heizsteuerung in einer Zeitspanne auszuführen, die mit zumindest einem Teil einer Zeitspanne überlappt, in der das Zugeben des Kraftstoffs durch die Kraftstoffzugabevorrichtung ausgeführt wird.
An engine system includes a turbocharger (16), an exhaust gas control apparatus (81), a fuel addition device (82), a heating unit, and an ECU. The turbocharger includes a variable nozzle mechanism (34). The exhaust gas control apparatus is disposed on an exhaust downstream side of the exhaust turbine in an exhaust passage. The fuel addition device is configured to add a fuel to the exhaust gas of the engine to recover the function of the exhaust gas control apparatus on a further exhaust upstream side than the exhaust turbine. The heating unit is configured to heat the link chamber (52). The ECU is configured to execute heating control for controlling the initiation and the stopping of heating by the heating unit and execute the heating control in a period overlapping with at least part of a period when the addition of the fuel by the fuel addition device is executed.</description><subject>BLASTING</subject><subject>CLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TOTRANSPORTATION</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>COMBUSTION ENGINES IN GENERAL</subject><subject>ENGINE PLANTS IN GENERAL</subject><subject>GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR INTERNALCOMBUSTION ENGINES</subject><subject>GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR MACHINES ORENGINES IN GENERAL</subject><subject>GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC</subject><subject>GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>STEAM ENGINES</subject><subject>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS</subject><subject>TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINSTCLIMATE CHANGE</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2017</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZAj3DnJ0C_F1DHb28PRz9QuODA5x9VUI9XNRADJCXYPcXYMOt4QgCYS5Brk5egS5-im4HZ4TpODiGKyAzQgeBta0xJziVF4ozc2g5uYa4uyhm1qQH59aXJCYnJqXWhLv4mpoaGRgaGpgYGRsaRwSYmpMtEIABJQ1sw</recordid><startdate>20170216</startdate><enddate>20170216</enddate><creator>Kuma, Hiroshi</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20170216</creationdate><title>KRAFTMASCHINENSYSTEM UND STEUERGERÄT UND STEUERVERFAHREN FÜR DAS KRAFTMASCHINENSYSTEM</title><author>Kuma, Hiroshi</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE112015002393TT53</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2017</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>CLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TOTRANSPORTATION</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>COMBUSTION ENGINES IN GENERAL</topic><topic>ENGINE PLANTS IN GENERAL</topic><topic>GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR INTERNALCOMBUSTION ENGINES</topic><topic>GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR MACHINES ORENGINES IN GENERAL</topic><topic>GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC</topic><topic>GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>STEAM ENGINES</topic><topic>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS</topic><topic>TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINSTCLIMATE CHANGE</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Kuma, Hiroshi</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Kuma, Hiroshi</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>KRAFTMASCHINENSYSTEM UND STEUERGERÄT UND STEUERVERFAHREN FÜR DAS KRAFTMASCHINENSYSTEM</title><date>2017-02-16</date><risdate>2017</risdate><abstract>Ein Kraftmaschinensystem hat einen Turbolader, ein Abgassteuergerät, eine Kraftstoffzugabevorrichtung, eine Heizeinheit und eine ECU. Der Turbolader hat einen variablen Düsenmechanismus. Das Abgassteuergerät ist an einer abgasstromabwärtigen Seite der Abgasturbine in einem Abgasdurchlass angeordnet. Die Kraftstoffzugabevorrichtung ist dazu konfiguriert, einen Kraftstoff zu dem Abgas der Kraftmaschine an einer weiter abgasstromaufwärtigen Seite als die Abgasturbine zuzugeben, um die Funktion des Abgassteuergeräts wiederherzustellen. Die Heizeinheit ist dazu konfiguriert, die Verbindungskammer zu heizen. Die ECU ist dazu konfiguriert, eine Heizsteuerung zum Steuern des Beginns und des Stoppens des Heizens durch die Heizeinheit auszuführen, und die Heizsteuerung in einer Zeitspanne auszuführen, die mit zumindest einem Teil einer Zeitspanne überlappt, in der das Zugeben des Kraftstoffs durch die Kraftstoffzugabevorrichtung ausgeführt wird.
An engine system includes a turbocharger (16), an exhaust gas control apparatus (81), a fuel addition device (82), a heating unit, and an ECU. The turbocharger includes a variable nozzle mechanism (34). The exhaust gas control apparatus is disposed on an exhaust downstream side of the exhaust turbine in an exhaust passage. The fuel addition device is configured to add a fuel to the exhaust gas of the engine to recover the function of the exhaust gas control apparatus on a further exhaust upstream side than the exhaust turbine. The heating unit is configured to heat the link chamber (52). The ECU is configured to execute heating control for controlling the initiation and the stopping of heating by the heating unit and execute the heating control in a period overlapping with at least part of a period when the addition of the fuel by the fuel addition device is executed.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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