Antriebskraft-Übertragungsvorrichtung und ein Herstellungsverfahren für diese Vorrichtung

Kraftübertragungseinheit (20) zur Übertragung einer Kraft von einer Vorderradseite zu einer Hinterradseite, oder von einer Hinterradseite zu einer Vorderradseite, bestehend aus:eine Übertragungsantriebswelle (22), die mit einer Energiequelle verbunden ist;eine Übertragungsabtriebswelle (25), die so...

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Hauptverfasser: Hidaka, Seiji, Ohkawa, Yuzo, Mito, Eiji
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Hidaka, Seiji
Ohkawa, Yuzo
Mito, Eiji
description Kraftübertragungseinheit (20) zur Übertragung einer Kraft von einer Vorderradseite zu einer Hinterradseite, oder von einer Hinterradseite zu einer Vorderradseite, bestehend aus:eine Übertragungsantriebswelle (22), die mit einer Energiequelle verbunden ist;eine Übertragungsabtriebswelle (25), die so angeordnet ist, dass sie sich senkrecht zur Übertragungsantriebswelle (22) erstreckt;ein Übertragungsantriebsrad (27), das am äußeren Umfang der Übertragungsantriebswelle (22) vorgesehen ist;ein Übertragungsabtriebsrad (28), das am äußeren Umfang der Übertragungsabtriebswelle (25) vorgesehen ist und in das Übertragungsantriebsrad (27) eingreift; undein Dämpfungsmechanismus (223), der so ausgelegt ist, dass er von einer Energiequelle auf die Übertragungsantriebswelle (22) eingehende Drehmomentschwankungen aufnimmt, wobeider Dämpfungsmechanismus (223) so angeordnet ist, dass zumindest ein Teil davon aus der Draufsicht in der Erstreckungsrichtung der Übertragungsabtriebswelle (25) das Übertragungsabtriebsrad (28) überlappt. A power transfer unit for transferring power from a front wheel side to a rear wheel side comprises: a hollow transfer input shaft which is coupled to an engine and through which a right-side front-wheel axle is penetrated; a transfer output shaft disposed to extend in a direction orthogonal to the transfer input shaft; a transfer drive gear provided on an outer periphery of the transfer input shaft; and a transfer driven gear provided on an outer periphery of the transfer output shaft and meshed with the transfer drive gear. It further comprises a damper mechanism configured to absorb a fluctuation in torque input from an engine side into the transfer input shaft. The damper mechanism is disposed such that an intermediate portion and a left end-side portion thereof overlap the transfer driven gear in an extension direction of the transfer output shaft, in top plan view.
format Patent
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A power transfer unit for transferring power from a front wheel side to a rear wheel side comprises: a hollow transfer input shaft which is coupled to an engine and through which a right-side front-wheel axle is penetrated; a transfer output shaft disposed to extend in a direction orthogonal to the transfer input shaft; a transfer drive gear provided on an outer periphery of the transfer input shaft; and a transfer driven gear provided on an outer periphery of the transfer output shaft and meshed with the transfer drive gear. It further comprises a damper mechanism configured to absorb a fluctuation in torque input from an engine side into the transfer input shaft. The damper mechanism is disposed such that an intermediate portion and a left end-side portion thereof overlap the transfer driven gear in an extension direction of the transfer output shaft, in top plan view.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MEANS FOR DAMPING VIBRATION ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; SHOCK-ABSORBERS ; SPRINGS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20230504&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=112015001500B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20230504&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=112015001500B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Hidaka, Seiji</creatorcontrib><creatorcontrib>Ohkawa, Yuzo</creatorcontrib><creatorcontrib>Mito, Eiji</creatorcontrib><title>Antriebskraft-Übertragungsvorrichtung und ein Herstellungsverfahren für diese Vorrichtung</title><description>Kraftübertragungseinheit (20) zur Übertragung einer Kraft von einer Vorderradseite zu einer Hinterradseite, oder von einer Hinterradseite zu einer Vorderradseite, bestehend aus:eine Übertragungsantriebswelle (22), die mit einer Energiequelle verbunden ist;eine Übertragungsabtriebswelle (25), die so angeordnet ist, dass sie sich senkrecht zur Übertragungsantriebswelle (22) erstreckt;ein Übertragungsantriebsrad (27), das am äußeren Umfang der Übertragungsantriebswelle (22) vorgesehen ist;ein Übertragungsabtriebsrad (28), das am äußeren Umfang der Übertragungsabtriebswelle (25) vorgesehen ist und in das Übertragungsantriebsrad (27) eingreift; undein Dämpfungsmechanismus (223), der so ausgelegt ist, dass er von einer Energiequelle auf die Übertragungsantriebswelle (22) eingehende Drehmomentschwankungen aufnimmt, wobeider Dämpfungsmechanismus (223) so angeordnet ist, dass zumindest ein Teil davon aus der Draufsicht in der Erstreckungsrichtung der Übertragungsabtriebswelle (25) das Übertragungsabtriebsrad (28) überlappt. 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A power transfer unit for transferring power from a front wheel side to a rear wheel side comprises: a hollow transfer input shaft which is coupled to an engine and through which a right-side front-wheel axle is penetrated; a transfer output shaft disposed to extend in a direction orthogonal to the transfer input shaft; a transfer drive gear provided on an outer periphery of the transfer input shaft; and a transfer driven gear provided on an outer periphery of the transfer output shaft and meshed with the transfer drive gear. It further comprises a damper mechanism configured to absorb a fluctuation in torque input from an engine side into the transfer input shaft. The damper mechanism is disposed such that an intermediate portion and a left end-side portion thereof overlap the transfer driven gear in an extension direction of the transfer output shaft, in top plan view.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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