Fahrzeugbenachrichtigungssteuervorrichtung und Fahrzeugbenachrichtigungssteuersystem
Eine Fahrzeugbenachrichtigungssteuervorrichtung beinhaltet einen Operationsannahmeabschnitt (F3), einen Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5), einen Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6), und einen Fahrbelastungsbestimmungsabschnitt (F1). Wenn die Fahrbelastung als nicht hoch bestimmt wurde, führt...
Gespeichert in:
1. Verfasser: | |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
container_end_page | |
---|---|
container_issue | |
container_start_page | |
container_title | |
container_volume | |
creator | Kajita, Kentaro |
description | Eine Fahrzeugbenachrichtigungssteuervorrichtung beinhaltet einen Operationsannahmeabschnitt (F3), einen Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5), einen Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6), und einen Fahrbelastungsbestimmungsabschnitt (F1). Wenn die Fahrbelastung als nicht hoch bestimmt wurde, führt der Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6) eine Benachrichtigung basierend auf Ausgangsdaten durch, die von dem Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5) beschafft wurden. Wenn die Fahrbelastung als hoch bestimmt wurde, wird die Benachrichtigung basierend auf den Ausgangsdaten ausgesetzt. Ein Fahrzeugbenachrichtigungssteuersystem beinhaltet eine fahrzeuginterne Vorrichtung (10) und ein portables Endgerät (20). Das portable Endgerät beinhaltet einen endgeräteseitigen Operationsannahmeabschnitt (F83) und einen endgeräteseitigen Kommunikationsverarbeitungsabschnitt (F81). Die fahrzeuginterne Vorrichtung (10) beinhaltet einen fahrzeugseitigen Kommunikationsverarbeitungsabschnitt (F2), einen Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5), einen Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6), und einen Fahrbelastungsbestimmungsabschnitt (F1).
A vehicular notification control apparatus includes: an operation acceptance portion that accepts an instruction operation performed by a non-driving occupant for an equipment device providing a function available to a user in a vehicle interior; an output data acquisition portion that acquires output data in response to the instruction operation for notifying the driver of a result of processing; a notification control portion that makes a notification to the driver; and a drive load determination portion that determines whether drive load of the driver is high. The notification control portion makes the notification when the drive load determination portion determines that the drive load is not high at a time the output data acquisition portion has acquired the output data. The notification control portion withholds making the notification until the drive load determination portion determines that the drive load is not high. |
format | Patent |
fullrecord | <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE112015001332TT5</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE112015001332TT5</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE112015001332TT53</originalsourceid><addsrcrecordid>eNrjZAhxS8woqkotTU9KzUtMzijKTM4oyUwvzUsvLi5JLU0tKssvAosBRRRK81IUCCgvrgTSuTwMrGmJOcWpvFCam0HNzTXE2UM3tSA_PrW4IDE5NS-1JN7F1dDQyMDQ1MDA0NjYKCTE1JhohQB03j4S</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Fahrzeugbenachrichtigungssteuervorrichtung und Fahrzeugbenachrichtigungssteuersystem</title><source>esp@cenet</source><creator>Kajita, Kentaro</creator><creatorcontrib>Kajita, Kentaro</creatorcontrib><description>Eine Fahrzeugbenachrichtigungssteuervorrichtung beinhaltet einen Operationsannahmeabschnitt (F3), einen Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5), einen Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6), und einen Fahrbelastungsbestimmungsabschnitt (F1). Wenn die Fahrbelastung als nicht hoch bestimmt wurde, führt der Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6) eine Benachrichtigung basierend auf Ausgangsdaten durch, die von dem Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5) beschafft wurden. Wenn die Fahrbelastung als hoch bestimmt wurde, wird die Benachrichtigung basierend auf den Ausgangsdaten ausgesetzt. Ein Fahrzeugbenachrichtigungssteuersystem beinhaltet eine fahrzeuginterne Vorrichtung (10) und ein portables Endgerät (20). Das portable Endgerät beinhaltet einen endgeräteseitigen Operationsannahmeabschnitt (F83) und einen endgeräteseitigen Kommunikationsverarbeitungsabschnitt (F81). Die fahrzeuginterne Vorrichtung (10) beinhaltet einen fahrzeugseitigen Kommunikationsverarbeitungsabschnitt (F2), einen Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5), einen Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6), und einen Fahrbelastungsbestimmungsabschnitt (F1).
A vehicular notification control apparatus includes: an operation acceptance portion that accepts an instruction operation performed by a non-driving occupant for an equipment device providing a function available to a user in a vehicle interior; an output data acquisition portion that acquires output data in response to the instruction operation for notifying the driver of a result of processing; a notification control portion that makes a notification to the driver; and a drive load determination portion that determines whether drive load of the driver is high. The notification control portion makes the notification when the drive load determination portion determines that the drive load is not high at a time the output data acquisition portion has acquired the output data. The notification control portion withholds making the notification until the drive load determination portion determines that the drive load is not high.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><creationdate>2016</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20161201&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112015001332T5$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20161201&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112015001332T5$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Kajita, Kentaro</creatorcontrib><title>Fahrzeugbenachrichtigungssteuervorrichtung und Fahrzeugbenachrichtigungssteuersystem</title><description>Eine Fahrzeugbenachrichtigungssteuervorrichtung beinhaltet einen Operationsannahmeabschnitt (F3), einen Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5), einen Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6), und einen Fahrbelastungsbestimmungsabschnitt (F1). Wenn die Fahrbelastung als nicht hoch bestimmt wurde, führt der Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6) eine Benachrichtigung basierend auf Ausgangsdaten durch, die von dem Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5) beschafft wurden. Wenn die Fahrbelastung als hoch bestimmt wurde, wird die Benachrichtigung basierend auf den Ausgangsdaten ausgesetzt. Ein Fahrzeugbenachrichtigungssteuersystem beinhaltet eine fahrzeuginterne Vorrichtung (10) und ein portables Endgerät (20). Das portable Endgerät beinhaltet einen endgeräteseitigen Operationsannahmeabschnitt (F83) und einen endgeräteseitigen Kommunikationsverarbeitungsabschnitt (F81). Die fahrzeuginterne Vorrichtung (10) beinhaltet einen fahrzeugseitigen Kommunikationsverarbeitungsabschnitt (F2), einen Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5), einen Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6), und einen Fahrbelastungsbestimmungsabschnitt (F1).
A vehicular notification control apparatus includes: an operation acceptance portion that accepts an instruction operation performed by a non-driving occupant for an equipment device providing a function available to a user in a vehicle interior; an output data acquisition portion that acquires output data in response to the instruction operation for notifying the driver of a result of processing; a notification control portion that makes a notification to the driver; and a drive load determination portion that determines whether drive load of the driver is high. The notification control portion makes the notification when the drive load determination portion determines that the drive load is not high at a time the output data acquisition portion has acquired the output data. The notification control portion withholds making the notification until the drive load determination portion determines that the drive load is not high.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2016</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZAhxS8woqkotTU9KzUtMzijKTM4oyUwvzUsvLi5JLU0tKssvAosBRRRK81IUCCgvrgTSuTwMrGmJOcWpvFCam0HNzTXE2UM3tSA_PrW4IDE5NS-1JN7F1dDQyMDQ1MDA0NjYKCTE1JhohQB03j4S</recordid><startdate>20161201</startdate><enddate>20161201</enddate><creator>Kajita, Kentaro</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20161201</creationdate><title>Fahrzeugbenachrichtigungssteuervorrichtung und Fahrzeugbenachrichtigungssteuersystem</title><author>Kajita, Kentaro</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE112015001332TT53</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2016</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Kajita, Kentaro</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Kajita, Kentaro</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Fahrzeugbenachrichtigungssteuervorrichtung und Fahrzeugbenachrichtigungssteuersystem</title><date>2016-12-01</date><risdate>2016</risdate><abstract>Eine Fahrzeugbenachrichtigungssteuervorrichtung beinhaltet einen Operationsannahmeabschnitt (F3), einen Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5), einen Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6), und einen Fahrbelastungsbestimmungsabschnitt (F1). Wenn die Fahrbelastung als nicht hoch bestimmt wurde, führt der Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6) eine Benachrichtigung basierend auf Ausgangsdaten durch, die von dem Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5) beschafft wurden. Wenn die Fahrbelastung als hoch bestimmt wurde, wird die Benachrichtigung basierend auf den Ausgangsdaten ausgesetzt. Ein Fahrzeugbenachrichtigungssteuersystem beinhaltet eine fahrzeuginterne Vorrichtung (10) und ein portables Endgerät (20). Das portable Endgerät beinhaltet einen endgeräteseitigen Operationsannahmeabschnitt (F83) und einen endgeräteseitigen Kommunikationsverarbeitungsabschnitt (F81). Die fahrzeuginterne Vorrichtung (10) beinhaltet einen fahrzeugseitigen Kommunikationsverarbeitungsabschnitt (F2), einen Ausgangsdatenbeschaffungsabschnitt (F5), einen Benachrichtigungssteuerabschnitt (F6), und einen Fahrbelastungsbestimmungsabschnitt (F1).
A vehicular notification control apparatus includes: an operation acceptance portion that accepts an instruction operation performed by a non-driving occupant for an equipment device providing a function available to a user in a vehicle interior; an output data acquisition portion that acquires output data in response to the instruction operation for notifying the driver of a result of processing; a notification control portion that makes a notification to the driver; and a drive load determination portion that determines whether drive load of the driver is high. The notification control portion makes the notification when the drive load determination portion determines that the drive load is not high at a time the output data acquisition portion has acquired the output data. The notification control portion withholds making the notification until the drive load determination portion determines that the drive load is not high.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
fulltext | fulltext_linktorsrc |
identifier | |
ispartof | |
issn | |
language | ger |
recordid | cdi_epo_espacenet_DE112015001332TT5 |
source | esp@cenet |
subjects | ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES PERFORMING OPERATIONS TRANSPORTING VEHICLES IN GENERAL VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR |
title | Fahrzeugbenachrichtigungssteuervorrichtung und Fahrzeugbenachrichtigungssteuersystem |
url | https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-02-08T07%3A16%3A11IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=Kajita,%20Kentaro&rft.date=2016-12-01&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE112015001332TT5%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true |