Hybridantriebssystem

Hybridantriebssystem, das eine elektrische Ölpumpe zum weiteren Verbessern des Kraftstoffverbrauchs eliminiert. In einem CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise bringt ein Nockenmechanismus (28) eine Axialkraft auf, wodurch ein Ring (25) zwischen Reibrädern (22, 23) eingeklemmt wird. Der Ring (25) wir...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: Ozaki, Kazuhisa, Tsuzuki, Shigeo, Yamashita, Mitsugi, Kamiya, Misaki, Tsukamoto, Kazumasa, Kakuno, Shoji
Format: Patent
Sprache:ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page
container_issue
container_start_page
container_title
container_volume
creator Ozaki, Kazuhisa
Tsuzuki, Shigeo
Yamashita, Mitsugi
Kamiya, Misaki
Tsukamoto, Kazumasa
Kakuno, Shoji
description Hybridantriebssystem, das eine elektrische Ölpumpe zum weiteren Verbessern des Kraftstoffverbrauchs eliminiert. In einem CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise bringt ein Nockenmechanismus (28) eine Axialkraft auf, wodurch ein Ring (25) zwischen Reibrädern (22, 23) eingeklemmt wird. Der Ring (25) wird in einer axialen Richtung durch ein Drehzahlveränderungsbetätigungsmittel bewegt, das einen elektrischen Aktuator (A2) enthält. Eine Kupplung (4) wird durch das Betätigungsmittel (51) betätigt, das einen elektrischen Aktuator (A1) enthält. Das CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise wird durch eine Drehung des Rings (25), der in einem Ölreservoir eingetaucht ist, geschmiert. Ein Ringgetrieberad (41) einer Rädergetriebevorrichtung (7) wirbelt Öl in dem Ölreservoir hoch. Disclosed is a hybrid drive device that eliminates an electric oil pump and further improves fuel consumption. Via a cam mechanism (28), a cone-ring CVT (3) provides axial force that clamps a ring (25) between a pair of friction wheels (22, 23). The ring (25) is moved in the axial direction by a gearshift operation means, which is provided with an electric actuator (A2). A clutch (4) is operated by an operation means (51), which is provided with an electric actuator (A1). The cone-ring CVT (3) is lubricated by the rotation of the ring (25), which is immersed in an oil pan. In a gear transmission device (7), the oil of the oil pan is scooped by a ring gear (41).
format Patent
fullrecord <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE112011100163B4</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE112011100163B4</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE112011100163B43</originalsourceid><addsrcrecordid>eNrjZBDxqEwqykxJzCspykxNKi6uLC5JzeVhYE1LzClO5YXS3Ayqbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfEuroaGRgaGhoYGBoZmxk4mxsSqAwCGHSK-</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Hybridantriebssystem</title><source>esp@cenet</source><creator>Ozaki, Kazuhisa ; Tsuzuki, Shigeo ; Yamashita, Mitsugi ; Kamiya, Misaki ; Tsukamoto, Kazumasa ; Kakuno, Shoji</creator><creatorcontrib>Ozaki, Kazuhisa ; Tsuzuki, Shigeo ; Yamashita, Mitsugi ; Kamiya, Misaki ; Tsukamoto, Kazumasa ; Kakuno, Shoji</creatorcontrib><description>Hybridantriebssystem, das eine elektrische Ölpumpe zum weiteren Verbessern des Kraftstoffverbrauchs eliminiert. In einem CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise bringt ein Nockenmechanismus (28) eine Axialkraft auf, wodurch ein Ring (25) zwischen Reibrädern (22, 23) eingeklemmt wird. Der Ring (25) wird in einer axialen Richtung durch ein Drehzahlveränderungsbetätigungsmittel bewegt, das einen elektrischen Aktuator (A2) enthält. Eine Kupplung (4) wird durch das Betätigungsmittel (51) betätigt, das einen elektrischen Aktuator (A1) enthält. Das CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise wird durch eine Drehung des Rings (25), der in einem Ölreservoir eingetaucht ist, geschmiert. Ein Ringgetrieberad (41) einer Rädergetriebevorrichtung (7) wirbelt Öl in dem Ölreservoir hoch. Disclosed is a hybrid drive device that eliminates an electric oil pump and further improves fuel consumption. Via a cam mechanism (28), a cone-ring CVT (3) provides axial force that clamps a ring (25) between a pair of friction wheels (22, 23). The ring (25) is moved in the axial direction by a gearshift operation means, which is provided with an electric actuator (A2). A clutch (4) is operated by an operation means (51), which is provided with an electric actuator (A1). The cone-ring CVT (3) is lubricated by the rotation of the ring (25), which is immersed in an oil pan. In a gear transmission device (7), the oil of the oil pan is scooped by a ring gear (41).</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2018</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180607&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=112011100163B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180607&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=112011100163B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Ozaki, Kazuhisa</creatorcontrib><creatorcontrib>Tsuzuki, Shigeo</creatorcontrib><creatorcontrib>Yamashita, Mitsugi</creatorcontrib><creatorcontrib>Kamiya, Misaki</creatorcontrib><creatorcontrib>Tsukamoto, Kazumasa</creatorcontrib><creatorcontrib>Kakuno, Shoji</creatorcontrib><title>Hybridantriebssystem</title><description>Hybridantriebssystem, das eine elektrische Ölpumpe zum weiteren Verbessern des Kraftstoffverbrauchs eliminiert. In einem CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise bringt ein Nockenmechanismus (28) eine Axialkraft auf, wodurch ein Ring (25) zwischen Reibrädern (22, 23) eingeklemmt wird. Der Ring (25) wird in einer axialen Richtung durch ein Drehzahlveränderungsbetätigungsmittel bewegt, das einen elektrischen Aktuator (A2) enthält. Eine Kupplung (4) wird durch das Betätigungsmittel (51) betätigt, das einen elektrischen Aktuator (A1) enthält. Das CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise wird durch eine Drehung des Rings (25), der in einem Ölreservoir eingetaucht ist, geschmiert. Ein Ringgetrieberad (41) einer Rädergetriebevorrichtung (7) wirbelt Öl in dem Ölreservoir hoch. Disclosed is a hybrid drive device that eliminates an electric oil pump and further improves fuel consumption. Via a cam mechanism (28), a cone-ring CVT (3) provides axial force that clamps a ring (25) between a pair of friction wheels (22, 23). The ring (25) is moved in the axial direction by a gearshift operation means, which is provided with an electric actuator (A2). A clutch (4) is operated by an operation means (51), which is provided with an electric actuator (A1). The cone-ring CVT (3) is lubricated by the rotation of the ring (25), which is immersed in an oil pan. In a gear transmission device (7), the oil of the oil pan is scooped by a ring gear (41).</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2018</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZBDxqEwqykxJzCspykxNKi6uLC5JzeVhYE1LzClO5YXS3Ayqbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfEuroaGRgaGhoYGBoZmxk4mxsSqAwCGHSK-</recordid><startdate>20180607</startdate><enddate>20180607</enddate><creator>Ozaki, Kazuhisa</creator><creator>Tsuzuki, Shigeo</creator><creator>Yamashita, Mitsugi</creator><creator>Kamiya, Misaki</creator><creator>Tsukamoto, Kazumasa</creator><creator>Kakuno, Shoji</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20180607</creationdate><title>Hybridantriebssystem</title><author>Ozaki, Kazuhisa ; Tsuzuki, Shigeo ; Yamashita, Mitsugi ; Kamiya, Misaki ; Tsukamoto, Kazumasa ; Kakuno, Shoji</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE112011100163B43</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2018</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>BLASTING</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Ozaki, Kazuhisa</creatorcontrib><creatorcontrib>Tsuzuki, Shigeo</creatorcontrib><creatorcontrib>Yamashita, Mitsugi</creatorcontrib><creatorcontrib>Kamiya, Misaki</creatorcontrib><creatorcontrib>Tsukamoto, Kazumasa</creatorcontrib><creatorcontrib>Kakuno, Shoji</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Ozaki, Kazuhisa</au><au>Tsuzuki, Shigeo</au><au>Yamashita, Mitsugi</au><au>Kamiya, Misaki</au><au>Tsukamoto, Kazumasa</au><au>Kakuno, Shoji</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Hybridantriebssystem</title><date>2018-06-07</date><risdate>2018</risdate><abstract>Hybridantriebssystem, das eine elektrische Ölpumpe zum weiteren Verbessern des Kraftstoffverbrauchs eliminiert. In einem CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise bringt ein Nockenmechanismus (28) eine Axialkraft auf, wodurch ein Ring (25) zwischen Reibrädern (22, 23) eingeklemmt wird. Der Ring (25) wird in einer axialen Richtung durch ein Drehzahlveränderungsbetätigungsmittel bewegt, das einen elektrischen Aktuator (A2) enthält. Eine Kupplung (4) wird durch das Betätigungsmittel (51) betätigt, das einen elektrischen Aktuator (A1) enthält. Das CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise wird durch eine Drehung des Rings (25), der in einem Ölreservoir eingetaucht ist, geschmiert. Ein Ringgetrieberad (41) einer Rädergetriebevorrichtung (7) wirbelt Öl in dem Ölreservoir hoch. Disclosed is a hybrid drive device that eliminates an electric oil pump and further improves fuel consumption. Via a cam mechanism (28), a cone-ring CVT (3) provides axial force that clamps a ring (25) between a pair of friction wheels (22, 23). The ring (25) is moved in the axial direction by a gearshift operation means, which is provided with an electric actuator (A2). A clutch (4) is operated by an operation means (51), which is provided with an electric actuator (A1). The cone-ring CVT (3) is lubricated by the rotation of the ring (25), which is immersed in an oil pan. In a gear transmission device (7), the oil of the oil pan is scooped by a ring gear (41).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
fulltext fulltext_linktorsrc
identifier
ispartof
issn
language ger
recordid cdi_epo_espacenet_DE112011100163B4
source esp@cenet
subjects ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES
ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES
ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES
AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES
BLASTING
ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS
GEARING
GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS
HEATING
INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES
LIGHTING
MECHANICAL ENGINEERING
PERFORMING OPERATIONS
THERMAL INSULATION IN GENERAL
TRANSPORTING
VEHICLES IN GENERAL
WEAPONS
title Hybridantriebssystem
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-25T18%3A04%3A07IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=Ozaki,%20Kazuhisa&rft.date=2018-06-07&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE112011100163B4%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true