Hybridantriebssystem
Hybridantriebssystem, das eine elektrische Ölpumpe zum weiteren Verbessern des Kraftstoffverbrauchs eliminiert. In einem CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise bringt ein Nockenmechanismus (28) eine Axialkraft auf, wodurch ein Ring (25) zwischen Reibrädern (22, 23) eingeklemmt wird. Der Ring (25) wir...
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Format: | Patent |
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creator | Ozaki, Kazuhisa Tsuzuki, Shigeo Yamashita, Mitsugi Kamiya, Misaki Tsukamoto, Kazumasa Kakuno, Shoji |
description | Hybridantriebssystem, das eine elektrische Ölpumpe zum weiteren Verbessern des Kraftstoffverbrauchs eliminiert. In einem CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise bringt ein Nockenmechanismus (28) eine Axialkraft auf, wodurch ein Ring (25) zwischen Reibrädern (22, 23) eingeklemmt wird. Der Ring (25) wird in einer axialen Richtung durch ein Drehzahlveränderungsbetätigungsmittel bewegt, das einen elektrischen Aktuator (A2) enthält. Eine Kupplung (4) wird durch das Betätigungsmittel (51) betätigt, das einen elektrischen Aktuator (A1) enthält. Das CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise wird durch eine Drehung des Rings (25), der in einem Ölreservoir eingetaucht ist, geschmiert. Ein Ringgetrieberad (41) einer Rädergetriebevorrichtung (7) wirbelt Öl in dem Ölreservoir hoch.
Disclosed is a hybrid drive device that eliminates an electric oil pump and further improves fuel consumption. Via a cam mechanism (28), a cone-ring CVT (3) provides axial force that clamps a ring (25) between a pair of friction wheels (22, 23). The ring (25) is moved in the axial direction by a gearshift operation means, which is provided with an electric actuator (A2). A clutch (4) is operated by an operation means (51), which is provided with an electric actuator (A1). The cone-ring CVT (3) is lubricated by the rotation of the ring (25), which is immersed in an oil pan. In a gear transmission device (7), the oil of the oil pan is scooped by a ring gear (41). |
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Disclosed is a hybrid drive device that eliminates an electric oil pump and further improves fuel consumption. Via a cam mechanism (28), a cone-ring CVT (3) provides axial force that clamps a ring (25) between a pair of friction wheels (22, 23). The ring (25) is moved in the axial direction by a gearshift operation means, which is provided with an electric actuator (A2). A clutch (4) is operated by an operation means (51), which is provided with an electric actuator (A1). The cone-ring CVT (3) is lubricated by the rotation of the ring (25), which is immersed in an oil pan. In a gear transmission device (7), the oil of the oil pan is scooped by a ring gear (41).</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2018</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20180607&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112011100163B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20180607&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112011100163B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Ozaki, Kazuhisa</creatorcontrib><creatorcontrib>Tsuzuki, Shigeo</creatorcontrib><creatorcontrib>Yamashita, Mitsugi</creatorcontrib><creatorcontrib>Kamiya, Misaki</creatorcontrib><creatorcontrib>Tsukamoto, Kazumasa</creatorcontrib><creatorcontrib>Kakuno, Shoji</creatorcontrib><title>Hybridantriebssystem</title><description>Hybridantriebssystem, das eine elektrische Ölpumpe zum weiteren Verbessern des Kraftstoffverbrauchs eliminiert. In einem CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise bringt ein Nockenmechanismus (28) eine Axialkraft auf, wodurch ein Ring (25) zwischen Reibrädern (22, 23) eingeklemmt wird. Der Ring (25) wird in einer axialen Richtung durch ein Drehzahlveränderungsbetätigungsmittel bewegt, das einen elektrischen Aktuator (A2) enthält. Eine Kupplung (4) wird durch das Betätigungsmittel (51) betätigt, das einen elektrischen Aktuator (A1) enthält. Das CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise wird durch eine Drehung des Rings (25), der in einem Ölreservoir eingetaucht ist, geschmiert. Ein Ringgetrieberad (41) einer Rädergetriebevorrichtung (7) wirbelt Öl in dem Ölreservoir hoch.
Disclosed is a hybrid drive device that eliminates an electric oil pump and further improves fuel consumption. Via a cam mechanism (28), a cone-ring CVT (3) provides axial force that clamps a ring (25) between a pair of friction wheels (22, 23). The ring (25) is moved in the axial direction by a gearshift operation means, which is provided with an electric actuator (A2). A clutch (4) is operated by an operation means (51), which is provided with an electric actuator (A1). The cone-ring CVT (3) is lubricated by the rotation of the ring (25), which is immersed in an oil pan. In a gear transmission device (7), the oil of the oil pan is scooped by a ring gear (41).</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2018</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZBDxqEwqykxJzCspykxNKi6uLC5JzeVhYE1LzClO5YXS3Ayqbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfEuroaGRgaGhoYGBoZmxk4mxsSqAwCGHSK-</recordid><startdate>20180607</startdate><enddate>20180607</enddate><creator>Ozaki, Kazuhisa</creator><creator>Tsuzuki, Shigeo</creator><creator>Yamashita, Mitsugi</creator><creator>Kamiya, Misaki</creator><creator>Tsukamoto, Kazumasa</creator><creator>Kakuno, Shoji</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20180607</creationdate><title>Hybridantriebssystem</title><author>Ozaki, Kazuhisa ; Tsuzuki, Shigeo ; Yamashita, Mitsugi ; Kamiya, Misaki ; Tsukamoto, Kazumasa ; Kakuno, Shoji</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE112011100163B43</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2018</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>BLASTING</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Ozaki, Kazuhisa</creatorcontrib><creatorcontrib>Tsuzuki, Shigeo</creatorcontrib><creatorcontrib>Yamashita, Mitsugi</creatorcontrib><creatorcontrib>Kamiya, Misaki</creatorcontrib><creatorcontrib>Tsukamoto, Kazumasa</creatorcontrib><creatorcontrib>Kakuno, Shoji</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Ozaki, Kazuhisa</au><au>Tsuzuki, Shigeo</au><au>Yamashita, Mitsugi</au><au>Kamiya, Misaki</au><au>Tsukamoto, Kazumasa</au><au>Kakuno, Shoji</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Hybridantriebssystem</title><date>2018-06-07</date><risdate>2018</risdate><abstract>Hybridantriebssystem, das eine elektrische Ölpumpe zum weiteren Verbessern des Kraftstoffverbrauchs eliminiert. In einem CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise bringt ein Nockenmechanismus (28) eine Axialkraft auf, wodurch ein Ring (25) zwischen Reibrädern (22, 23) eingeklemmt wird. Der Ring (25) wird in einer axialen Richtung durch ein Drehzahlveränderungsbetätigungsmittel bewegt, das einen elektrischen Aktuator (A2) enthält. Eine Kupplung (4) wird durch das Betätigungsmittel (51) betätigt, das einen elektrischen Aktuator (A1) enthält. Das CVT-Getriebe (3) in Kegelringbauweise wird durch eine Drehung des Rings (25), der in einem Ölreservoir eingetaucht ist, geschmiert. Ein Ringgetrieberad (41) einer Rädergetriebevorrichtung (7) wirbelt Öl in dem Ölreservoir hoch.
Disclosed is a hybrid drive device that eliminates an electric oil pump and further improves fuel consumption. Via a cam mechanism (28), a cone-ring CVT (3) provides axial force that clamps a ring (25) between a pair of friction wheels (22, 23). The ring (25) is moved in the axial direction by a gearshift operation means, which is provided with an electric actuator (A2). A clutch (4) is operated by an operation means (51), which is provided with an electric actuator (A1). The cone-ring CVT (3) is lubricated by the rotation of the ring (25), which is immersed in an oil pan. In a gear transmission device (7), the oil of the oil pan is scooped by a ring gear (41).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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