Individual wheel suspension for vehicle axle has wheel-guiding cross rod with two parts connected elastically or with positive or force locking engagement in articulated points on vehicle to break down crash forces
The individual wheel suspension has at least one wheel-guiding cross or inclined rod (50) made of two interconnected parts (55,56) which are connected together either elastically or with positive or force locking engagement in a crash joint (60) which is mounted between the two articulated points (5...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The individual wheel suspension has at least one wheel-guiding cross or inclined rod (50) made of two interconnected parts (55,56) which are connected together either elastically or with positive or force locking engagement in a crash joint (60) which is mounted between the two articulated points (51, 52) on the vehicle structure which supports the rod. The two articulated points are placed on the vehicle structure in succession in the drive direction.
Die Erfindung betrifft eine Einzelradaufhängung für eine Fahrzeugachse mit mindestens einem radführenden Quer- oder Schräglenker, der am Fahrzeugaufbau in zwei Gelenkstellen gelagert ist, das Rad an einem Radträger gelenkig gelagert und aus mindestens zwei miteinander verbundenen Teilen gefertigt ist. Die beiden Lenkerteile des Lenkers sind in einem - zwischen seinen fahrzeugaufbauseitigen Gelenkstellen gelegenen - Crashgelenk entweder elastisch oder form- oder kraftschlüssig miteinander verbunden. DOLLAR A Mit der vorliegenden Erfindung wird eine Einzelradaufhängung entwickelt, deren radtragende und radführende Bauteile so gestaltet sind, dass sie im Fall eines Unfalls ohne Blockbildung den Crashprozess unterstützen. |
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