Internal combustion engine has cooling water pump module arranged at region of transition from front of engine to side wall with water channel with flow connection to oil cooler module

The engine (1) has a crankcase with a crankshaft driving a cooling water pump module (14), which is mounted on the front of the crankcase and has at least one integrated cooling water channel, and a generator via a belt. The cooling water pump module is arranged at a region off transition from the f...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BAUER, LOTHAR, TEDSEN, KAI, ZIMMERMANN, HOLGER, FEUSER, WILHELM
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page
container_issue
container_start_page
container_title
container_volume
creator BAUER, LOTHAR
TEDSEN, KAI
ZIMMERMANN, HOLGER
FEUSER, WILHELM
description The engine (1) has a crankcase with a crankshaft driving a cooling water pump module (14), which is mounted on the front of the crankcase and has at least one integrated cooling water channel, and a generator via a belt. The cooling water pump module is arranged at a region off transition from the front (15) of the engine to a side wall (16) and the channel has a flow connection to an oil cooler module (19). Die Erfindung betrifft eine Brennkraftmaschine mit einem Kurbelgehäuse, wobei eine in einem frontseitig an dem Kurbelgehäuse montierten und zumindest einen integrierten Kanal für Kühlwasser aufweisenden Kühlwasserpumpenmodul angeordnete Kühlwasserpumpe und ein Generator mittels eines Riemens angetrieben sind. DOLLAR A Erfindungsgemäß wird eine Brennkraftmaschine mit einem Kühlwasserpumpenmodul angegeben, das durch Anordnung und Ausbildung eine bauliche Vereinfachung der Brennkraftmaschine 1 bewirkt. Dies wird dadurch erreicht, dass das Kühlwasserpumpenmodul 14 im Bereich des Übergangs von der Frontseite 15 zu einer Seitenwand 16 der Brennkraftmaschine 1 angeordnet ist und dass der Kanal 23 in Strömungsverbindung mit einem Ölkühlermodul 19 steht.
format Patent
fullrecord <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE10303102A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE10303102A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE10303102A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNjkEOgkAMRdm4MOod6gFMQE5gFKN796RCgUk67WRmCFfzeA7IAdy0ye__73ebfZ4SyQsyNGrfY4hGBUh6IwQDhqQqG-lhwmQDN1oHVtuRCdB7lJ5awAie-jmnHcQkBrNQOq92HhLnw8qMCsG0lHjMMJk4rORmQBFapY51Ss1JaBZSCqnh5Zdk_fXvs02HHOiw7l12vFev6-NETmsKDhsSivWtKvIyL4v8fCnKfzxfqqheNw</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Internal combustion engine has cooling water pump module arranged at region of transition from front of engine to side wall with water channel with flow connection to oil cooler module</title><source>esp@cenet</source><creator>BAUER, LOTHAR ; TEDSEN, KAI ; ZIMMERMANN, HOLGER ; FEUSER, WILHELM</creator><creatorcontrib>BAUER, LOTHAR ; TEDSEN, KAI ; ZIMMERMANN, HOLGER ; FEUSER, WILHELM</creatorcontrib><description>The engine (1) has a crankcase with a crankshaft driving a cooling water pump module (14), which is mounted on the front of the crankcase and has at least one integrated cooling water channel, and a generator via a belt. The cooling water pump module is arranged at a region off transition from the front (15) of the engine to a side wall (16) and the channel has a flow connection to an oil cooler module (19). Die Erfindung betrifft eine Brennkraftmaschine mit einem Kurbelgehäuse, wobei eine in einem frontseitig an dem Kurbelgehäuse montierten und zumindest einen integrierten Kanal für Kühlwasser aufweisenden Kühlwasserpumpenmodul angeordnete Kühlwasserpumpe und ein Generator mittels eines Riemens angetrieben sind. DOLLAR A Erfindungsgemäß wird eine Brennkraftmaschine mit einem Kühlwasserpumpenmodul angegeben, das durch Anordnung und Ausbildung eine bauliche Vereinfachung der Brennkraftmaschine 1 bewirkt. Dies wird dadurch erreicht, dass das Kühlwasserpumpenmodul 14 im Bereich des Übergangs von der Frontseite 15 zu einer Seitenwand 16 der Brennkraftmaschine 1 angeordnet ist und dass der Kanal 23 in Strömungsverbindung mit einem Ölkühlermodul 19 steht.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; COOLING OF INTERNAL-COMBUSTION ENGINES ; COOLING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; CRANKCASE VENTILATING ; ENGINE PLANTS IN GENERAL ; HEATING ; LIGHTING ; LUBRICATING INTERNAL COMBUSTION ENGINES ; LUBRICATING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; MECHANICAL ENGINEERING ; STEAM ENGINES ; WEAPONS</subject><creationdate>2004</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20040729&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=10303102A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20040729&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=10303102A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>BAUER, LOTHAR</creatorcontrib><creatorcontrib>TEDSEN, KAI</creatorcontrib><creatorcontrib>ZIMMERMANN, HOLGER</creatorcontrib><creatorcontrib>FEUSER, WILHELM</creatorcontrib><title>Internal combustion engine has cooling water pump module arranged at region of transition from front of engine to side wall with water channel with flow connection to oil cooler module</title><description>The engine (1) has a crankcase with a crankshaft driving a cooling water pump module (14), which is mounted on the front of the crankcase and has at least one integrated cooling water channel, and a generator via a belt. The cooling water pump module is arranged at a region off transition from the front (15) of the engine to a side wall (16) and the channel has a flow connection to an oil cooler module (19). Die Erfindung betrifft eine Brennkraftmaschine mit einem Kurbelgehäuse, wobei eine in einem frontseitig an dem Kurbelgehäuse montierten und zumindest einen integrierten Kanal für Kühlwasser aufweisenden Kühlwasserpumpenmodul angeordnete Kühlwasserpumpe und ein Generator mittels eines Riemens angetrieben sind. DOLLAR A Erfindungsgemäß wird eine Brennkraftmaschine mit einem Kühlwasserpumpenmodul angegeben, das durch Anordnung und Ausbildung eine bauliche Vereinfachung der Brennkraftmaschine 1 bewirkt. Dies wird dadurch erreicht, dass das Kühlwasserpumpenmodul 14 im Bereich des Übergangs von der Frontseite 15 zu einer Seitenwand 16 der Brennkraftmaschine 1 angeordnet ist und dass der Kanal 23 in Strömungsverbindung mit einem Ölkühlermodul 19 steht.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COOLING OF INTERNAL-COMBUSTION ENGINES</subject><subject>COOLING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>CRANKCASE VENTILATING</subject><subject>ENGINE PLANTS IN GENERAL</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>LUBRICATING INTERNAL COMBUSTION ENGINES</subject><subject>LUBRICATING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>STEAM ENGINES</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2004</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjkEOgkAMRdm4MOod6gFMQE5gFKN796RCgUk67WRmCFfzeA7IAdy0ye__73ebfZ4SyQsyNGrfY4hGBUh6IwQDhqQqG-lhwmQDN1oHVtuRCdB7lJ5awAie-jmnHcQkBrNQOq92HhLnw8qMCsG0lHjMMJk4rORmQBFapY51Ss1JaBZSCqnh5Zdk_fXvs02HHOiw7l12vFev6-NETmsKDhsSivWtKvIyL4v8fCnKfzxfqqheNw</recordid><startdate>20040729</startdate><enddate>20040729</enddate><creator>BAUER, LOTHAR</creator><creator>TEDSEN, KAI</creator><creator>ZIMMERMANN, HOLGER</creator><creator>FEUSER, WILHELM</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20040729</creationdate><title>Internal combustion engine has cooling water pump module arranged at region of transition from front of engine to side wall with water channel with flow connection to oil cooler module</title><author>BAUER, LOTHAR ; TEDSEN, KAI ; ZIMMERMANN, HOLGER ; FEUSER, WILHELM</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE10303102A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2004</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COOLING OF INTERNAL-COMBUSTION ENGINES</topic><topic>COOLING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>CRANKCASE VENTILATING</topic><topic>ENGINE PLANTS IN GENERAL</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>LUBRICATING INTERNAL COMBUSTION ENGINES</topic><topic>LUBRICATING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>STEAM ENGINES</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>BAUER, LOTHAR</creatorcontrib><creatorcontrib>TEDSEN, KAI</creatorcontrib><creatorcontrib>ZIMMERMANN, HOLGER</creatorcontrib><creatorcontrib>FEUSER, WILHELM</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>BAUER, LOTHAR</au><au>TEDSEN, KAI</au><au>ZIMMERMANN, HOLGER</au><au>FEUSER, WILHELM</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Internal combustion engine has cooling water pump module arranged at region of transition from front of engine to side wall with water channel with flow connection to oil cooler module</title><date>2004-07-29</date><risdate>2004</risdate><abstract>The engine (1) has a crankcase with a crankshaft driving a cooling water pump module (14), which is mounted on the front of the crankcase and has at least one integrated cooling water channel, and a generator via a belt. The cooling water pump module is arranged at a region off transition from the front (15) of the engine to a side wall (16) and the channel has a flow connection to an oil cooler module (19). Die Erfindung betrifft eine Brennkraftmaschine mit einem Kurbelgehäuse, wobei eine in einem frontseitig an dem Kurbelgehäuse montierten und zumindest einen integrierten Kanal für Kühlwasser aufweisenden Kühlwasserpumpenmodul angeordnete Kühlwasserpumpe und ein Generator mittels eines Riemens angetrieben sind. DOLLAR A Erfindungsgemäß wird eine Brennkraftmaschine mit einem Kühlwasserpumpenmodul angegeben, das durch Anordnung und Ausbildung eine bauliche Vereinfachung der Brennkraftmaschine 1 bewirkt. Dies wird dadurch erreicht, dass das Kühlwasserpumpenmodul 14 im Bereich des Übergangs von der Frontseite 15 zu einer Seitenwand 16 der Brennkraftmaschine 1 angeordnet ist und dass der Kanal 23 in Strömungsverbindung mit einem Ölkühlermodul 19 steht.</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record>
fulltext fulltext_linktorsrc
identifier
ispartof
issn
language eng ; ger
recordid cdi_epo_espacenet_DE10303102A1
source esp@cenet
subjects BLASTING
COOLING OF INTERNAL-COMBUSTION ENGINES
COOLING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL
CRANKCASE VENTILATING
ENGINE PLANTS IN GENERAL
HEATING
LIGHTING
LUBRICATING INTERNAL COMBUSTION ENGINES
LUBRICATING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL
MACHINES OR ENGINES IN GENERAL
MECHANICAL ENGINEERING
STEAM ENGINES
WEAPONS
title Internal combustion engine has cooling water pump module arranged at region of transition from front of engine to side wall with water channel with flow connection to oil cooler module
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2024-12-20T10%3A00%3A01IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=BAUER,%20LOTHAR&rft.date=2004-07-29&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE10303102A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true