Drive line for motorized vehicle has gear connected to restricted torque motor, with transmission stages

The line of drive incorporates a gear connected to a drive engine of restricted torque. The gear has an engaging and disengaging gear transmission stage which produces the required maximum torque at the power-take-off. The gear has at least one further engaging and disengaging transmission stage wit...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: HERLITZEK, MICHAEL, REBHOLZ, WOLFGANG, SCHULZE, BERND
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator HERLITZEK, MICHAEL
REBHOLZ, WOLFGANG
SCHULZE, BERND
description The line of drive incorporates a gear connected to a drive engine of restricted torque. The gear has an engaging and disengaging gear transmission stage which produces the required maximum torque at the power-take-off. The gear has at least one further engaging and disengaging transmission stage with higher transmission where the torque of the drive engine is restricted in this higher transmission stage. In einem Antriebsstrang für ein Mobilfahrzeug weist das Schaltgetriebe im Anfahrgang mindestens eine Übersetzungsstufe auf, deren Übersetzung deutlich höher ausgelegt ist als die für das maximal benötigte Drehmoment benötigte Übersetzung. Dadurch wird während des Anfahrvorgangs die Belastung der Anfahrkupplung minimiert. Durch die Begrenzung des Drehmoments des Antriebsmotors während des Betriebs in dieser Übersetzungsstufe wird die Beschädigung der Bauteile im Antriebsstrang ausgeschlossen.
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The gear has an engaging and disengaging gear transmission stage which produces the required maximum torque at the power-take-off. The gear has at least one further engaging and disengaging transmission stage with higher transmission where the torque of the drive engine is restricted in this higher transmission stage. In einem Antriebsstrang für ein Mobilfahrzeug weist das Schaltgetriebe im Anfahrgang mindestens eine Übersetzungsstufe auf, deren Übersetzung deutlich höher ausgelegt ist als die für das maximal benötigte Drehmoment benötigte Übersetzung. Dadurch wird während des Anfahrvorgangs die Belastung der Anfahrkupplung minimiert. 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