Drive line for motorized vehicle has gear connected to restricted torque motor, with transmission stages
The line of drive incorporates a gear connected to a drive engine of restricted torque. The gear has an engaging and disengaging gear transmission stage which produces the required maximum torque at the power-take-off. The gear has at least one further engaging and disengaging transmission stage wit...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | HERLITZEK, MICHAEL REBHOLZ, WOLFGANG SCHULZE, BERND |
description | The line of drive incorporates a gear connected to a drive engine of restricted torque. The gear has an engaging and disengaging gear transmission stage which produces the required maximum torque at the power-take-off. The gear has at least one further engaging and disengaging transmission stage with higher transmission where the torque of the drive engine is restricted in this higher transmission stage.
In einem Antriebsstrang für ein Mobilfahrzeug weist das Schaltgetriebe im Anfahrgang mindestens eine Übersetzungsstufe auf, deren Übersetzung deutlich höher ausgelegt ist als die für das maximal benötigte Drehmoment benötigte Übersetzung. Dadurch wird während des Anfahrvorgangs die Belastung der Anfahrkupplung minimiert. Durch die Begrenzung des Drehmoments des Antriebsmotors während des Betriebs in dieser Übersetzungsstufe wird die Beschädigung der Bauteile im Antriebsstrang ausgeschlossen. |
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In einem Antriebsstrang für ein Mobilfahrzeug weist das Schaltgetriebe im Anfahrgang mindestens eine Übersetzungsstufe auf, deren Übersetzung deutlich höher ausgelegt ist als die für das maximal benötigte Drehmoment benötigte Übersetzung. Dadurch wird während des Anfahrvorgangs die Belastung der Anfahrkupplung minimiert. Durch die Begrenzung des Drehmoments des Antriebsmotors während des Betriebs in dieser Übersetzungsstufe wird die Beschädigung der Bauteile im Antriebsstrang ausgeschlossen.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2004</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20040115&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10227421A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20040115&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10227421A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HERLITZEK, MICHAEL</creatorcontrib><creatorcontrib>REBHOLZ, WOLFGANG</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHULZE, BERND</creatorcontrib><title>Drive line for motorized vehicle has gear connected to restricted torque motor, with transmission stages</title><description>The line of drive incorporates a gear connected to a drive engine of restricted torque. The gear has an engaging and disengaging gear transmission stage which produces the required maximum torque at the power-take-off. The gear has at least one further engaging and disengaging transmission stage with higher transmission where the torque of the drive engine is restricted in this higher transmission stage.
In einem Antriebsstrang für ein Mobilfahrzeug weist das Schaltgetriebe im Anfahrgang mindestens eine Übersetzungsstufe auf, deren Übersetzung deutlich höher ausgelegt ist als die für das maximal benötigte Drehmoment benötigte Übersetzung. Dadurch wird während des Anfahrvorgangs die Belastung der Anfahrkupplung minimiert. Durch die Begrenzung des Drehmoments des Antriebsmotors während des Betriebs in dieser Übersetzungsstufe wird die Beschädigung der Bauteile im Antriebsstrang ausgeschlossen.</description><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2004</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNi0EKwkAQBHPxIOofxruCiYJnMREf4D0sayc7kOzGmTGCr1cwD_DUFFU9z0IpPII6jqAmCfXJkvAbdxoR2Heg4JRaOCGfYoS3r7JEAjXhieTxxO-5oRdbIBMXtWdVTpHUXAtdZrPGdYrVtItsfalu5-sWQ6qhg_OIsLqs8l1RHA9Ffsr3_zQfJWFAoQ</recordid><startdate>20040115</startdate><enddate>20040115</enddate><creator>HERLITZEK, MICHAEL</creator><creator>REBHOLZ, WOLFGANG</creator><creator>SCHULZE, BERND</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20040115</creationdate><title>Drive line for motorized vehicle has gear connected to restricted torque motor, with transmission stages</title><author>HERLITZEK, MICHAEL ; REBHOLZ, WOLFGANG ; SCHULZE, BERND</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE10227421A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2004</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HERLITZEK, MICHAEL</creatorcontrib><creatorcontrib>REBHOLZ, WOLFGANG</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHULZE, BERND</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HERLITZEK, MICHAEL</au><au>REBHOLZ, WOLFGANG</au><au>SCHULZE, BERND</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Drive line for motorized vehicle has gear connected to restricted torque motor, with transmission stages</title><date>2004-01-15</date><risdate>2004</risdate><abstract>The line of drive incorporates a gear connected to a drive engine of restricted torque. The gear has an engaging and disengaging gear transmission stage which produces the required maximum torque at the power-take-off. The gear has at least one further engaging and disengaging transmission stage with higher transmission where the torque of the drive engine is restricted in this higher transmission stage.
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