Ladevorrichtung

Ladevorrichtung für elektrische Fahrzeuge aufweisend eine Wippe 2, die relativ zu elektrischen Kontaktflächen 3, 4 an einer Oberseite des Fahrzeugs 1 bewegbar ist, wobei die Wippe 2 einen zentralen aufrechten Wippenträger 6 in einer zentralen Vertikalebene V mit einem Wippenbalkenlager 8 aufweist, a...

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Hauptverfasser: Holke, Dirk, Völker, Marcel, Brinker, Martin
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Holke, Dirk
Völker, Marcel
Brinker, Martin
description Ladevorrichtung für elektrische Fahrzeuge aufweisend eine Wippe 2, die relativ zu elektrischen Kontaktflächen 3, 4 an einer Oberseite des Fahrzeugs 1 bewegbar ist, wobei die Wippe 2 einen zentralen aufrechten Wippenträger 6 in einer zentralen Vertikalebene V mit einem Wippenbalkenlager 8 aufweist, an dem ein Wippenbalken 7 in waagerechter Ebene drehbar angebracht ist, der zwei Wippenhebel 9,10 auf gegenüberliegenden Seiten der Vertikalebene V aufweist, wobei an jedem Wippenhebel 9, 10 Kontaktschienenträger 11, 12 über in waagerechter Ebene drehbar obere Drehlager 13, 14 angebracht sind, wobei die Kontaktschienenträger 11, 12 jeweils Kontaktschienen 15, 16 tragen, wobei die Kontaktschienenträger 11, 12 über Führungsglieder 17, 18 gegenüber dem Wippenträger 6 geführt werden, die mit dem Wippenträger 6 über ein inneres Führungsgliedlager 24, 25 einerseits und mit dem Kontaktschienenträger 11, 12 über ein unteres Drehlager 19, 20 andererseits in waagerechter Ebene drehbar verbunden sind, wobei ein Abstand zwischen einem oberen Drehlager 13, 14 und einem unteren Drehlager 19, 20 eines Kontaktschienenträgers 11, 12 größer ist als ein Abstand zwischen dem Wippenbalkenlager 8 und jedem der Führungsgliedlager 24, 25. The invention relates to a charging device for electric vehicles, having a rocker (2) which is movable relative to electrical contact surfaces (3, 4) on a top side of the vehicle (1), wherein the rocker (2) has a central upright rocker carrier (6) in a central vertical plane V with a rocker bar bearing (8) to which a rocker bar (7) has been attached so as to be rotatable in a horizontal plane, the rocker bar (7) having two rocker levers (9, 10) on opposite sides of the vertical plane V, wherein contact rail carriers (11, 12) have been attached to each rocker lever (9, 10) via upper pivot bearings (13, 14) that are rotatable in a horizontal plane, wherein the contact rail carriers (11, 12) each carry contact rails (15, 16), wherein the contact rail carriers (11, 12) are guided via guide members (17, 18) with respect to the rocker carrier (6), the guide members (17, 18) being connected rotatably in a horizontal plane to the rocker carrier (6) via an inner guide member bearing (24, 25) on one side and to the contact rail carrier (11, 12) via a lower pivot bearing (19, 20) on the other side, wherein a distance between an upper pivot bearing (13, 14) and a lower pivot bearing (19, 20) of a contact rail carrier (11, 12) is greater than a distance between the
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The invention relates to a charging device for electric vehicles, having a rocker (2) which is movable relative to electrical contact surfaces (3, 4) on a top side of the vehicle (1), wherein the rocker (2) has a central upright rocker carrier (6) in a central vertical plane V with a rocker bar bearing (8) to which a rocker bar (7) has been attached so as to be rotatable in a horizontal plane, the rocker bar (7) having two rocker levers (9, 10) on opposite sides of the vertical plane V, wherein contact rail carriers (11, 12) have been attached to each rocker lever (9, 10) via upper pivot bearings (13, 14) that are rotatable in a horizontal plane, wherein the contact rail carriers (11, 12) each carry contact rails (15, 16), wherein the contact rail carriers (11, 12) are guided via guide members (17, 18) with respect to the rocker carrier (6), the guide members (17, 18) being connected rotatably in a horizontal plane to the rocker carrier (6) via an inner guide member bearing (24, 25) on one side and to the contact rail carrier (11, 12) via a lower pivot bearing (19, 20) on the other side, wherein a distance between an upper pivot bearing (13, 14) and a lower pivot bearing (19, 20) of a contact rail carrier (11, 12) is greater than a distance between the rocker bar bearing (8) and each of the guide member bearings (24, 25).</description><language>ger</language><subject>ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES ; ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL ; MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; POWER SUPPLY LINES, AND DEVICES ALONG RAILS, FOR ELECTRICALLY-PROPELLED VEHICLES ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240508&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102022126375B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76516</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240508&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102022126375B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Holke, Dirk</creatorcontrib><creatorcontrib>Völker, Marcel</creatorcontrib><creatorcontrib>Brinker, Martin</creatorcontrib><title>Ladevorrichtung</title><description>Ladevorrichtung für elektrische Fahrzeuge aufweisend eine Wippe 2, die relativ zu elektrischen Kontaktflächen 3, 4 an einer Oberseite des Fahrzeugs 1 bewegbar ist, wobei die Wippe 2 einen zentralen aufrechten Wippenträger 6 in einer zentralen Vertikalebene V mit einem Wippenbalkenlager 8 aufweist, an dem ein Wippenbalken 7 in waagerechter Ebene drehbar angebracht ist, der zwei Wippenhebel 9,10 auf gegenüberliegenden Seiten der Vertikalebene V aufweist, wobei an jedem Wippenhebel 9, 10 Kontaktschienenträger 11, 12 über in waagerechter Ebene drehbar obere Drehlager 13, 14 angebracht sind, wobei die Kontaktschienenträger 11, 12 jeweils Kontaktschienen 15, 16 tragen, wobei die Kontaktschienenträger 11, 12 über Führungsglieder 17, 18 gegenüber dem Wippenträger 6 geführt werden, die mit dem Wippenträger 6 über ein inneres Führungsgliedlager 24, 25 einerseits und mit dem Kontaktschienenträger 11, 12 über ein unteres Drehlager 19, 20 andererseits in waagerechter Ebene drehbar verbunden sind, wobei ein Abstand zwischen einem oberen Drehlager 13, 14 und einem unteren Drehlager 19, 20 eines Kontaktschienenträgers 11, 12 größer ist als ein Abstand zwischen dem Wippenbalkenlager 8 und jedem der Führungsgliedlager 24, 25. The invention relates to a charging device for electric vehicles, having a rocker (2) which is movable relative to electrical contact surfaces (3, 4) on a top side of the vehicle (1), wherein the rocker (2) has a central upright rocker carrier (6) in a central vertical plane V with a rocker bar bearing (8) to which a rocker bar (7) has been attached so as to be rotatable in a horizontal plane, the rocker bar (7) having two rocker levers (9, 10) on opposite sides of the vertical plane V, wherein contact rail carriers (11, 12) have been attached to each rocker lever (9, 10) via upper pivot bearings (13, 14) that are rotatable in a horizontal plane, wherein the contact rail carriers (11, 12) each carry contact rails (15, 16), wherein the contact rail carriers (11, 12) are guided via guide members (17, 18) with respect to the rocker carrier (6), the guide members (17, 18) being connected rotatably in a horizontal plane to the rocker carrier (6) via an inner guide member bearing (24, 25) on one side and to the contact rail carrier (11, 12) via a lower pivot bearing (19, 20) on the other side, wherein a distance between an upper pivot bearing (13, 14) and a lower pivot bearing (19, 20) of a contact rail carrier (11, 12) is greater than a distance between the rocker bar bearing (8) and each of the guide member bearings (24, 25).</description><subject>ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES</subject><subject>ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL</subject><subject>MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>POWER SUPPLY LINES, AND DEVICES ALONG RAILS, FOR ELECTRICALLY-PROPELLED VEHICLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZOD3SUxJLcsvKspMzigpzUvnYWBNS8wpTuWF0twMqm6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXxLq6GBkYGRkaGRmbG5qZOJsbEqgMAjyIgpw</recordid><startdate>20240508</startdate><enddate>20240508</enddate><creator>Holke, Dirk</creator><creator>Völker, Marcel</creator><creator>Brinker, Martin</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240508</creationdate><title>Ladevorrichtung</title><author>Holke, Dirk ; Völker, Marcel ; Brinker, Martin</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102022126375B43</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2024</creationdate><topic>ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES</topic><topic>ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL</topic><topic>MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>POWER SUPPLY LINES, AND DEVICES ALONG RAILS, FOR ELECTRICALLY-PROPELLED VEHICLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Holke, Dirk</creatorcontrib><creatorcontrib>Völker, Marcel</creatorcontrib><creatorcontrib>Brinker, Martin</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Holke, Dirk</au><au>Völker, Marcel</au><au>Brinker, Martin</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Ladevorrichtung</title><date>2024-05-08</date><risdate>2024</risdate><abstract>Ladevorrichtung für elektrische Fahrzeuge aufweisend eine Wippe 2, die relativ zu elektrischen Kontaktflächen 3, 4 an einer Oberseite des Fahrzeugs 1 bewegbar ist, wobei die Wippe 2 einen zentralen aufrechten Wippenträger 6 in einer zentralen Vertikalebene V mit einem Wippenbalkenlager 8 aufweist, an dem ein Wippenbalken 7 in waagerechter Ebene drehbar angebracht ist, der zwei Wippenhebel 9,10 auf gegenüberliegenden Seiten der Vertikalebene V aufweist, wobei an jedem Wippenhebel 9, 10 Kontaktschienenträger 11, 12 über in waagerechter Ebene drehbar obere Drehlager 13, 14 angebracht sind, wobei die Kontaktschienenträger 11, 12 jeweils Kontaktschienen 15, 16 tragen, wobei die Kontaktschienenträger 11, 12 über Führungsglieder 17, 18 gegenüber dem Wippenträger 6 geführt werden, die mit dem Wippenträger 6 über ein inneres Führungsgliedlager 24, 25 einerseits und mit dem Kontaktschienenträger 11, 12 über ein unteres Drehlager 19, 20 andererseits in waagerechter Ebene drehbar verbunden sind, wobei ein Abstand zwischen einem oberen Drehlager 13, 14 und einem unteren Drehlager 19, 20 eines Kontaktschienenträgers 11, 12 größer ist als ein Abstand zwischen dem Wippenbalkenlager 8 und jedem der Führungsgliedlager 24, 25. The invention relates to a charging device for electric vehicles, having a rocker (2) which is movable relative to electrical contact surfaces (3, 4) on a top side of the vehicle (1), wherein the rocker (2) has a central upright rocker carrier (6) in a central vertical plane V with a rocker bar bearing (8) to which a rocker bar (7) has been attached so as to be rotatable in a horizontal plane, the rocker bar (7) having two rocker levers (9, 10) on opposite sides of the vertical plane V, wherein contact rail carriers (11, 12) have been attached to each rocker lever (9, 10) via upper pivot bearings (13, 14) that are rotatable in a horizontal plane, wherein the contact rail carriers (11, 12) each carry contact rails (15, 16), wherein the contact rail carriers (11, 12) are guided via guide members (17, 18) with respect to the rocker carrier (6), the guide members (17, 18) being connected rotatably in a horizontal plane to the rocker carrier (6) via an inner guide member bearing (24, 25) on one side and to the contact rail carrier (11, 12) via a lower pivot bearing (19, 20) on the other side, wherein a distance between an upper pivot bearing (13, 14) and a lower pivot bearing (19, 20) of a contact rail carrier (11, 12) is greater than a distance between the rocker bar bearing (8) and each of the guide member bearings (24, 25).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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