Instrumententafelträger
Beschrieben ist ein Instrumententafelträger 1 für ein Kraftfahrzeug mit einer sich zwischen zwei Anbindungspunkten erstreckenden Trägerstruktur 2 mit zwei seiner Längserstreckung folgenden und durch einen Steg 9 oder durch eine Steganordnung 27 voneinander beabstandet angeordneten Gurten 7, 8, wobei...
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Format: | Patent |
Sprache: | ger |
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creator | Günther, Alexander Tentscher, Dominik |
description | Beschrieben ist ein Instrumententafelträger 1 für ein Kraftfahrzeug mit einer sich zwischen zwei Anbindungspunkten erstreckenden Trägerstruktur 2 mit zwei seiner Längserstreckung folgenden und durch einen Steg 9 oder durch eine Steganordnung 27 voneinander beabstandet angeordneten Gurten 7, 8, wobei die beiden Gurte 7, 8 über zumindest eine für eine Versteifung wenigstens eines Trägerstrukturabschnittes wirksame Länge durch ein Versteifungselement 3 kraftschlüssig und/oder formschlüssig und/oder stoffschlüssig miteinander verbunden sind, durch dessen Rückseite der Hohlraum zwischen den beiden Gurten 7, 8 begrenzt ist und welches Versteifungselement 3 zugleich eine Rückwand oder einen Teil eines Gehäuses eines an der Trägerstruktur zu montierenden oder montierten Gerätes, etwa eines Displays 6 ist.
The invention relates to a dashboard support 1 for a motor vehicle having a support structure (2), extending between two attachment points, with two belts 7, 8 which follow the longitudinal extent of the support structure and are arranged at a distance from one another by a web (9) or by a web assembly (27) and delimit a hollow space, wherein the two belts 7, 8 are connected to one another in a force-fitting and/or form-fitting and/or integrally bonded manner by a stiffening element (3) over at least a length effective for a stiffening of at least one carrier structure portion, the rear side of said stiffening element delimiting the hollow space between the two belts 7, 8 and said stiffening element forming the carrier structure 2, 23, 31 over the longitudinal extent of the stiffening element as hollow chamber profile in the manner of a welded plate, the stiffening element (3) at the same time being a rear wall or part of a housing of a device (6) to be mounted or mounted on the support structure 2, 23, 31. |
format | Patent |
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The invention relates to a dashboard support 1 for a motor vehicle having a support structure (2), extending between two attachment points, with two belts 7, 8 which follow the longitudinal extent of the support structure and are arranged at a distance from one another by a web (9) or by a web assembly (27) and delimit a hollow space, wherein the two belts 7, 8 are connected to one another in a force-fitting and/or form-fitting and/or integrally bonded manner by a stiffening element (3) over at least a length effective for a stiffening of at least one carrier structure portion, the rear side of said stiffening element delimiting the hollow space between the two belts 7, 8 and said stiffening element forming the carrier structure 2, 23, 31 over the longitudinal extent of the stiffening element as hollow chamber profile in the manner of a welded plate, the stiffening element (3) at the same time being a rear wall or part of a housing of a device (6) to be mounted or mounted on the support structure 2, 23, 31.</description><language>ger</language><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRAILERS ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240229&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102022120869A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76419</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240229&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102022120869A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Günther, Alexander</creatorcontrib><creatorcontrib>Tentscher, Dominik</creatorcontrib><title>Instrumententafelträger</title><description>Beschrieben ist ein Instrumententafelträger 1 für ein Kraftfahrzeug mit einer sich zwischen zwei Anbindungspunkten erstreckenden Trägerstruktur 2 mit zwei seiner Längserstreckung folgenden und durch einen Steg 9 oder durch eine Steganordnung 27 voneinander beabstandet angeordneten Gurten 7, 8, wobei die beiden Gurte 7, 8 über zumindest eine für eine Versteifung wenigstens eines Trägerstrukturabschnittes wirksame Länge durch ein Versteifungselement 3 kraftschlüssig und/oder formschlüssig und/oder stoffschlüssig miteinander verbunden sind, durch dessen Rückseite der Hohlraum zwischen den beiden Gurten 7, 8 begrenzt ist und welches Versteifungselement 3 zugleich eine Rückwand oder einen Teil eines Gehäuses eines an der Trägerstruktur zu montierenden oder montierten Gerätes, etwa eines Displays 6 ist.
The invention relates to a dashboard support 1 for a motor vehicle having a support structure (2), extending between two attachment points, with two belts 7, 8 which follow the longitudinal extent of the support structure and are arranged at a distance from one another by a web (9) or by a web assembly (27) and delimit a hollow space, wherein the two belts 7, 8 are connected to one another in a force-fitting and/or form-fitting and/or integrally bonded manner by a stiffening element (3) over at least a length effective for a stiffening of at least one carrier structure portion, the rear side of said stiffening element delimiting the hollow space between the two belts 7, 8 and said stiffening element forming the carrier structure 2, 23, 31 over the longitudinal extent of the stiffening element as hollow chamber profile in the manner of a welded plate, the stiffening element (3) at the same time being a rear wall or part of a housing of a device (6) to be mounted or mounted on the support structure 2, 23, 31.</description><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>MOTOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRAILERS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJDwzCsuKSrNTc0rAaLEtNSckqLDS9JTi3gYWNMSc4pTeaE0N4Oqm2uIs4duakF-fGpxQWJyal5qSbyLq6GBkYGRkaGRgYWZpaOhMbHqAI6RJR4</recordid><startdate>20240229</startdate><enddate>20240229</enddate><creator>Günther, Alexander</creator><creator>Tentscher, Dominik</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240229</creationdate><title>Instrumententafelträger</title><author>Günther, Alexander ; Tentscher, Dominik</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102022120869A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2024</creationdate><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>MOTOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRAILERS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Günther, Alexander</creatorcontrib><creatorcontrib>Tentscher, Dominik</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Günther, Alexander</au><au>Tentscher, Dominik</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Instrumententafelträger</title><date>2024-02-29</date><risdate>2024</risdate><abstract>Beschrieben ist ein Instrumententafelträger 1 für ein Kraftfahrzeug mit einer sich zwischen zwei Anbindungspunkten erstreckenden Trägerstruktur 2 mit zwei seiner Längserstreckung folgenden und durch einen Steg 9 oder durch eine Steganordnung 27 voneinander beabstandet angeordneten Gurten 7, 8, wobei die beiden Gurte 7, 8 über zumindest eine für eine Versteifung wenigstens eines Trägerstrukturabschnittes wirksame Länge durch ein Versteifungselement 3 kraftschlüssig und/oder formschlüssig und/oder stoffschlüssig miteinander verbunden sind, durch dessen Rückseite der Hohlraum zwischen den beiden Gurten 7, 8 begrenzt ist und welches Versteifungselement 3 zugleich eine Rückwand oder einen Teil eines Gehäuses eines an der Trägerstruktur zu montierenden oder montierten Gerätes, etwa eines Displays 6 ist.
The invention relates to a dashboard support 1 for a motor vehicle having a support structure (2), extending between two attachment points, with two belts 7, 8 which follow the longitudinal extent of the support structure and are arranged at a distance from one another by a web (9) or by a web assembly (27) and delimit a hollow space, wherein the two belts 7, 8 are connected to one another in a force-fitting and/or form-fitting and/or integrally bonded manner by a stiffening element (3) over at least a length effective for a stiffening of at least one carrier structure portion, the rear side of said stiffening element delimiting the hollow space between the two belts 7, 8 and said stiffening element forming the carrier structure 2, 23, 31 over the longitudinal extent of the stiffening element as hollow chamber profile in the manner of a welded plate, the stiffening element (3) at the same time being a rear wall or part of a housing of a device (6) to be mounted or mounted on the support structure 2, 23, 31.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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