TYP II-VENTILTRIEB- UND HYDRAULIKMOTORBREMSANORDNUNG

Eine Typ-II-Ventiltrieb- und Motorbremsanordnung umfasst ein Bremsgehäuse, das einen Hydraulikkreis und eine Nachlaufkolbenkammer und eine Bremskolbenkammer definiert. Ein Nachlaufkolben in der Nachlaufkolbenkammer ist konfiguriert, um einer rotierenden Bremsnockenerhebung zu folgen. Ein Bremskolben...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: Mandell, John, Erickson, Neil S
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Mandell, John
Erickson, Neil S
description Eine Typ-II-Ventiltrieb- und Motorbremsanordnung umfasst ein Bremsgehäuse, das einen Hydraulikkreis und eine Nachlaufkolbenkammer und eine Bremskolbenkammer definiert. Ein Nachlaufkolben in der Nachlaufkolbenkammer ist konfiguriert, um einer rotierenden Bremsnockenerhebung zu folgen. Ein Bremskolben in der Bremskolbenkammer steht in druckabhängiger Beziehung zu dem Nachlaufkolben, um sich zu bewegen. Ein Schlepphebel ist so angeordnet, dass eine mit dem Bremskolben gekoppelte Bremsstange mit dem Schlepphebel zumindest dann in Eingriff kommt, wenn sich der Bremskolben in einer aktivierten Position befindet. Wenn sich der Bremskolben in der aktivierten Position befindet, schwenkt der Schlepphebel von einem ersten Ende um einen Drehzapfen, während der Schlepphebel einer Ventilnockenerhebung folgt, um das Anheben und Aufsetzen eines Zylinderventils zu bewirken. Wenn der Bremskolben aktiviert wird, schwenkt der Schlepphebel zumindest teilweise von dem ersten Ende um den Drehzapfen und die Bremsstange hebt das Zylinderventil ab und gibt die Kompression von dem Motorzylinder frei. A Type II valvetrain and engine brake arrangement includes a hydraulic brake housing mountable to a valve block of the engine. A brake piston is coupled to a brake rod and a brake cam lobe and is movable between an activated position and a non-activated position. A finger follower is disposed relative to the brake housing so that the brake rod engages the finger follower at least when the brake piston is in the activated position. When the brake piston is in a non-activated position, the finger follower is configured to pivot about a pivot as the finger follower follows a valve cam lobe to effect lifting and seating of a cylinder valve of an engine cylinder. When the brake piston is in the activated position, the finger follower, at least in part, pivots from about the pivot and the brake rod engages an end of the finger follower to lift the cylinder valve and release compression from the engine cylinder.
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Ein Nachlaufkolben in der Nachlaufkolbenkammer ist konfiguriert, um einer rotierenden Bremsnockenerhebung zu folgen. Ein Bremskolben in der Bremskolbenkammer steht in druckabhängiger Beziehung zu dem Nachlaufkolben, um sich zu bewegen. Ein Schlepphebel ist so angeordnet, dass eine mit dem Bremskolben gekoppelte Bremsstange mit dem Schlepphebel zumindest dann in Eingriff kommt, wenn sich der Bremskolben in einer aktivierten Position befindet. Wenn sich der Bremskolben in der aktivierten Position befindet, schwenkt der Schlepphebel von einem ersten Ende um einen Drehzapfen, während der Schlepphebel einer Ventilnockenerhebung folgt, um das Anheben und Aufsetzen eines Zylinderventils zu bewirken. Wenn der Bremskolben aktiviert wird, schwenkt der Schlepphebel zumindest teilweise von dem ersten Ende um den Drehzapfen und die Bremsstange hebt das Zylinderventil ab und gibt die Kompression von dem Motorzylinder frei. A Type II valvetrain and engine brake arrangement includes a hydraulic brake housing mountable to a valve block of the engine. A brake piston is coupled to a brake rod and a brake cam lobe and is movable between an activated position and a non-activated position. A finger follower is disposed relative to the brake housing so that the brake rod engages the finger follower at least when the brake piston is in the activated position. When the brake piston is in a non-activated position, the finger follower is configured to pivot about a pivot as the finger follower follows a valve cam lobe to effect lifting and seating of a cylinder valve of an engine cylinder. When the brake piston is in the activated position, the finger follower, at least in part, pivots from about the pivot and the brake rod engages an end of the finger follower to lift the cylinder valve and release compression from the engine cylinder.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BLASTING ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; CYCLICALLY OPERATING VALVES FOR MACHINES OR ENGINES ; ENGINE PLANTS IN GENERAL ; HEATING ; LIGHTING ; MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; STEAM ENGINES ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220825&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102022102690A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220825&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102022102690A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Mandell, John</creatorcontrib><creatorcontrib>Erickson, Neil S</creatorcontrib><title>TYP II-VENTILTRIEB- UND HYDRAULIKMOTORBREMSANORDNUNG</title><description>Eine Typ-II-Ventiltrieb- und Motorbremsanordnung umfasst ein Bremsgehäuse, das einen Hydraulikkreis und eine Nachlaufkolbenkammer und eine Bremskolbenkammer definiert. 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A Type II valvetrain and engine brake arrangement includes a hydraulic brake housing mountable to a valve block of the engine. A brake piston is coupled to a brake rod and a brake cam lobe and is movable between an activated position and a non-activated position. A finger follower is disposed relative to the brake housing so that the brake rod engages the finger follower at least when the brake piston is in the activated position. When the brake piston is in a non-activated position, the finger follower is configured to pivot about a pivot as the finger follower follows a valve cam lobe to effect lifting and seating of a cylinder valve of an engine cylinder. When the brake piston is in the activated position, the finger follower, at least in part, pivots from about the pivot and the brake rod engages an end of the finger follower to lift the cylinder valve and release compression from the engine cylinder.</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>CYCLICALLY OPERATING VALVES FOR MACHINES OR ENGINES</subject><subject>ENGINE PLANTS IN GENERAL</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>STEAM ENGINES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZDAJiQxQ8PTUDXP1C_H0CQnydHXSVQj1c1HwiHQJcgz18fT29Q_xD3IKcvUNdvTzD3LxC_Vz52FgTUvMKU7lhdLcDKpuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8S6uhgZGBkZGQNLM0sDR0JhYdQA5BSli</recordid><startdate>20220825</startdate><enddate>20220825</enddate><creator>Mandell, John</creator><creator>Erickson, Neil S</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20220825</creationdate><title>TYP II-VENTILTRIEB- UND HYDRAULIKMOTORBREMSANORDNUNG</title><author>Mandell, John ; Erickson, Neil S</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102022102690A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2022</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</topic><topic>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</topic><topic>CYCLICALLY OPERATING VALVES FOR MACHINES OR ENGINES</topic><topic>ENGINE PLANTS IN GENERAL</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</topic><topic>STEAM ENGINES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Mandell, John</creatorcontrib><creatorcontrib>Erickson, Neil S</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Mandell, John</au><au>Erickson, Neil S</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>TYP II-VENTILTRIEB- UND HYDRAULIKMOTORBREMSANORDNUNG</title><date>2022-08-25</date><risdate>2022</risdate><abstract>Eine Typ-II-Ventiltrieb- und Motorbremsanordnung umfasst ein Bremsgehäuse, das einen Hydraulikkreis und eine Nachlaufkolbenkammer und eine Bremskolbenkammer definiert. 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