Drehmomenttrennkupplung

Die Erfindung betrifft eine Drehmomenttrennkupplung (K0) für eine Hybridübertragungsvorrichtung eines Kraftfahrzeugs, die Folgendes aufweist:- ein Drehmomenteingangsorgan (10) mit der Drehachse (X),- einen zusammengesetzten Drehmomentausgangsscheibenträger (20), der so angeordnet ist, dass er drehba...

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Hauptverfasser: Guilhem, Alexandre, Vuaroqueaux, Guillaume
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Guilhem, Alexandre
Vuaroqueaux, Guillaume
description Die Erfindung betrifft eine Drehmomenttrennkupplung (K0) für eine Hybridübertragungsvorrichtung eines Kraftfahrzeugs, die Folgendes aufweist:- ein Drehmomenteingangsorgan (10) mit der Drehachse (X),- einen zusammengesetzten Drehmomentausgangsscheibenträger (20), der so angeordnet ist, dass er drehbar mit einem Rotor (3) einer elektrischen Maschine (2) verbunden ist, und einen Stützflansch (25), einen Ausgangskranz (21) und winkelmäßig um die Achse (X) verteilte Montageklötze (24) aufweist, wobei jeder der Montageklötze an seinen Enden (24a, 24b) am Stützflansch (25) und am Ausgangskranz (21) befestigt ist;- eine Mehrscheibenbaugruppe, die Flansche (12) und Reibscheiben (11) aufweist, die jeweils mit dem Drehmomenteingangsorgan (10) oder mit dem zusammengesetzten Scheibenträger (20) drehbar verbunden sind, wobei die Mehrscheibenbaugruppe durch Anlange an den Montageklötzen (24) in Drehung versetzt wird. The invention relates to a torque disconnect clutch (K0) for a hybrid transmission of a motor vehicle, comprising: a torque input member (10) having an axis of rotation (X); a torque output assembly tray (20) arranged to be rotationally connected to a rotor (3) of the electric machine (2), the torque output assembly tray comprising a support flange (25), an output ring (21) and assembly pegs (24) angularly distributed about an axis (X), each of the assembly pegs being attached at their ends (24a, 24b) to the support flange (25) and the output ring (21); and a multi-disk assembly including a flange (12) and a friction disk (11) rotatably connected to one or the other of the torque input member (10) and the assembly disk rack (20), respectively, the multi-disk assembly being rotatably driven by pressure on the assembly stud (24).
format Patent
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The invention relates to a torque disconnect clutch (K0) for a hybrid transmission of a motor vehicle, comprising: a torque input member (10) having an axis of rotation (X); a torque output assembly tray (20) arranged to be rotationally connected to a rotor (3) of the electric machine (2), the torque output assembly tray comprising a support flange (25), an output ring (21) and assembly pegs (24) angularly distributed about an axis (X), each of the assembly pegs being attached at their ends (24a, 24b) to the support flange (25) and the output ring (21); and a multi-disk assembly including a flange (12) and a friction disk (11) rotatably connected to one or the other of the torque input member (10) and the assembly disk rack (20), respectively, the multi-disk assembly being rotatably driven by pressure on the assembly stud (24).</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220623&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102021131959A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220623&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102021131959A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Guilhem, Alexandre</creatorcontrib><creatorcontrib>Vuaroqueaux, Guillaume</creatorcontrib><title>Drehmomenttrennkupplung</title><description>Die Erfindung betrifft eine Drehmomenttrennkupplung (K0) für eine Hybridübertragungsvorrichtung eines Kraftfahrzeugs, die Folgendes aufweist:- ein Drehmomenteingangsorgan (10) mit der Drehachse (X),- einen zusammengesetzten Drehmomentausgangsscheibenträger (20), der so angeordnet ist, dass er drehbar mit einem Rotor (3) einer elektrischen Maschine (2) verbunden ist, und einen Stützflansch (25), einen Ausgangskranz (21) und winkelmäßig um die Achse (X) verteilte Montageklötze (24) aufweist, wobei jeder der Montageklötze an seinen Enden (24a, 24b) am Stützflansch (25) und am Ausgangskranz (21) befestigt ist;- eine Mehrscheibenbaugruppe, die Flansche (12) und Reibscheiben (11) aufweist, die jeweils mit dem Drehmomenteingangsorgan (10) oder mit dem zusammengesetzten Scheibenträger (20) drehbar verbunden sind, wobei die Mehrscheibenbaugruppe durch Anlange an den Montageklötzen (24) in Drehung versetzt wird. The invention relates to a torque disconnect clutch (K0) for a hybrid transmission of a motor vehicle, comprising: a torque input member (10) having an axis of rotation (X); a torque output assembly tray (20) arranged to be rotationally connected to a rotor (3) of the electric machine (2), the torque output assembly tray comprising a support flange (25), an output ring (21) and assembly pegs (24) angularly distributed about an axis (X), each of the assembly pegs being attached at their ends (24a, 24b) to the support flange (25) and the output ring (21); and a multi-disk assembly including a flange (12) and a friction disk (11) rotatably connected to one or the other of the torque input member (10) and the assembly disk rack (20), respectively, the multi-disk assembly being rotatably driven by pressure on the assembly stud (24).</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZBB3KUrNyM3PTc0rKSlKzcvLLi0oyCnNS-dhYE1LzClO5YXS3Ayqbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfEuroYGRgZGhobGhpamlo6GxsSqAwAk-CQs</recordid><startdate>20220623</startdate><enddate>20220623</enddate><creator>Guilhem, Alexandre</creator><creator>Vuaroqueaux, Guillaume</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20220623</creationdate><title>Drehmomenttrennkupplung</title><author>Guilhem, Alexandre ; Vuaroqueaux, Guillaume</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102021131959A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2022</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKES</topic><topic>CLUTCHES</topic><topic>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Guilhem, Alexandre</creatorcontrib><creatorcontrib>Vuaroqueaux, Guillaume</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Guilhem, Alexandre</au><au>Vuaroqueaux, Guillaume</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Drehmomenttrennkupplung</title><date>2022-06-23</date><risdate>2022</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine Drehmomenttrennkupplung (K0) für eine Hybridübertragungsvorrichtung eines Kraftfahrzeugs, die Folgendes aufweist:- ein Drehmomenteingangsorgan (10) mit der Drehachse (X),- einen zusammengesetzten Drehmomentausgangsscheibenträger (20), der so angeordnet ist, dass er drehbar mit einem Rotor (3) einer elektrischen Maschine (2) verbunden ist, und einen Stützflansch (25), einen Ausgangskranz (21) und winkelmäßig um die Achse (X) verteilte Montageklötze (24) aufweist, wobei jeder der Montageklötze an seinen Enden (24a, 24b) am Stützflansch (25) und am Ausgangskranz (21) befestigt ist;- eine Mehrscheibenbaugruppe, die Flansche (12) und Reibscheiben (11) aufweist, die jeweils mit dem Drehmomenteingangsorgan (10) oder mit dem zusammengesetzten Scheibenträger (20) drehbar verbunden sind, wobei die Mehrscheibenbaugruppe durch Anlange an den Montageklötzen (24) in Drehung versetzt wird. The invention relates to a torque disconnect clutch (K0) for a hybrid transmission of a motor vehicle, comprising: a torque input member (10) having an axis of rotation (X); a torque output assembly tray (20) arranged to be rotationally connected to a rotor (3) of the electric machine (2), the torque output assembly tray comprising a support flange (25), an output ring (21) and assembly pegs (24) angularly distributed about an axis (X), each of the assembly pegs being attached at their ends (24a, 24b) to the support flange (25) and the output ring (21); and a multi-disk assembly including a flange (12) and a friction disk (11) rotatably connected to one or the other of the torque input member (10) and the assembly disk rack (20), respectively, the multi-disk assembly being rotatably driven by pressure on the assembly stud (24).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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