Kraftstoffsystem für einen Drucktank und für ein gasbetriebenes Fahrzeug
Kraftstoffsystem (1,1a, 1.1) zum Einbau in einem Wasserstoff-betriebenen Fahrzeug und für einen oder mehrere Wasserstoff-Drucktanks (40,50), auf Hochdruck-Niveau mit mindestens 200 bar ausgelegt, umfassend einen Anschluss für eine Eingangsleitung (3,3a), einen Anschluss für eine Ausgangsleitung (4)...
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Format: | Patent |
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creator | Krapp, Stefan Frenz, Hartmut |
description | Kraftstoffsystem (1,1a, 1.1) zum Einbau in einem Wasserstoff-betriebenen Fahrzeug und für einen oder mehrere Wasserstoff-Drucktanks (40,50), auf Hochdruck-Niveau mit mindestens 200 bar ausgelegt, umfassend einen Anschluss für eine Eingangsleitung (3,3a), einen Anschluss für eine Ausgangsleitung (4) und zumindest folgende interne Komponenten:Einen Druckminderer (10), einen Gasfilter (11), ein Absperrventil (15), ein Entlüftungsventil (12,13), ein Sicherheitsventil (14), einen Drucksensor (31,33) und einen Temperatursensor (32,34);wobei der Druckminderer so ausgeführt ist, dass er den Druck des Wasserstoffs vom Hochdruck-Niveau aus dem Drucktank auf ein Niederdruck-Niveau von weniger als 30 bar reduzieren kann,und wobei die internen Komponenten und Gasleitungen, die diese internen Komponenten miteinander verbinden, in einem gemeinsamen Gehäuse (2,2a,2.1) angeordnet sind.
A fuel system for installation in a hydrogen-powered vehicle and for one or more hydrogen pressure tanks configured for a high pressure level of at least 200 bar, includes connections for input and output lines and at least the following internal components: a pressure reducer, a gas filter, a shut-off valve, a vent valve, an overpressure safety valve and a pressure sensor. The pressure reducer is a two-stage pressure reducer which reduces the pressure of the hydrogen from the high pressure level from the pressure tank to a medium pressure level between 3 bar and 30 bar. The first stage reduces the pressure from the pressure tank to an intermediate level between 40 and 80 bar and the second stage further reduces the pressure to the medium pressure level. The internal components and gas lines interconnecting these internal components are disposed in an integral and self-supporting modular unit. |
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A fuel system for installation in a hydrogen-powered vehicle and for one or more hydrogen pressure tanks configured for a high pressure level of at least 200 bar, includes connections for input and output lines and at least the following internal components: a pressure reducer, a gas filter, a shut-off valve, a vent valve, an overpressure safety valve and a pressure sensor. The pressure reducer is a two-stage pressure reducer which reduces the pressure of the hydrogen from the high pressure level from the pressure tank to a medium pressure level between 3 bar and 30 bar. The first stage reduces the pressure from the pressure tank to an intermediate level between 40 and 80 bar and the second stage further reduces the pressure to the medium pressure level. The internal components and gas lines interconnecting these internal components are disposed in an integral and self-supporting modular unit.</description><language>ger</language><subject>BLASTING ; FILLING VESSELS WITH, OR DISCHARGING FROM VESSELS, COMPRESSED,LIQUEFIED, OR SOLIDIFIED GASES ; FIXED-CAPACITY GAS-HOLDERS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; SERVICING, CLEANING, REPAIRING, SUPPORTING, LIFTING, ORMANOEUVRING OF VEHICLES, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR ; STORING OF DISTRIBUTING GASES OR LIQUIDS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; VESSELS FOR CONTAINING OR STORING COMPRESSED, LIQUEFIED ORSOLIDIFIED GASES ; WEAPONS</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20221229&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102021116567A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20221229&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102021116567A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Krapp, Stefan</creatorcontrib><creatorcontrib>Frenz, Hartmut</creatorcontrib><title>Kraftstoffsystem für einen Drucktank und für ein gasbetriebenes Fahrzeug</title><description>Kraftstoffsystem (1,1a, 1.1) zum Einbau in einem Wasserstoff-betriebenen Fahrzeug und für einen oder mehrere Wasserstoff-Drucktanks (40,50), auf Hochdruck-Niveau mit mindestens 200 bar ausgelegt, umfassend einen Anschluss für eine Eingangsleitung (3,3a), einen Anschluss für eine Ausgangsleitung (4) und zumindest folgende interne Komponenten:Einen Druckminderer (10), einen Gasfilter (11), ein Absperrventil (15), ein Entlüftungsventil (12,13), ein Sicherheitsventil (14), einen Drucksensor (31,33) und einen Temperatursensor (32,34);wobei der Druckminderer so ausgeführt ist, dass er den Druck des Wasserstoffs vom Hochdruck-Niveau aus dem Drucktank auf ein Niederdruck-Niveau von weniger als 30 bar reduzieren kann,und wobei die internen Komponenten und Gasleitungen, die diese internen Komponenten miteinander verbinden, in einem gemeinsamen Gehäuse (2,2a,2.1) angeordnet sind.
A fuel system for installation in a hydrogen-powered vehicle and for one or more hydrogen pressure tanks configured for a high pressure level of at least 200 bar, includes connections for input and output lines and at least the following internal components: a pressure reducer, a gas filter, a shut-off valve, a vent valve, an overpressure safety valve and a pressure sensor. The pressure reducer is a two-stage pressure reducer which reduces the pressure of the hydrogen from the high pressure level from the pressure tank to a medium pressure level between 3 bar and 30 bar. The first stage reduces the pressure from the pressure tank to an intermediate level between 40 and 80 bar and the second stage further reduces the pressure to the medium pressure level. The internal components and gas lines interconnecting these internal components are disposed in an integral and self-supporting modular unit.</description><subject>BLASTING</subject><subject>FILLING VESSELS WITH, OR DISCHARGING FROM VESSELS, COMPRESSED,LIQUEFIED, OR SOLIDIFIED GASES</subject><subject>FIXED-CAPACITY GAS-HOLDERS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>SERVICING, CLEANING, REPAIRING, SUPPORTING, LIFTING, ORMANOEUVRING OF VEHICLES, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>STORING OF DISTRIBUTING GASES OR LIQUIDS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>VESSELS FOR CONTAINING OR STORING COMPRESSED, LIQUEFIED ORSOLIDIFIED GASES</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZPDyLkpMKykuyU9LK64sLknNVUg7vKdIITUzLzVPwaWoNDm7JDEvW6E0LwUuoZCeWJyUWlKUmZqUmpdarOCWmFFUlVqazsPAmpaYU5zKC6W5GVTdXEOcPXRTC_LjU4sLEpOBykviXVwNDYwMjAwNDc1MzcwdDY2JVQcAvcY4UA</recordid><startdate>20221229</startdate><enddate>20221229</enddate><creator>Krapp, Stefan</creator><creator>Frenz, Hartmut</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20221229</creationdate><title>Kraftstoffsystem für einen Drucktank und für ein gasbetriebenes Fahrzeug</title><author>Krapp, Stefan ; Frenz, Hartmut</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102021116567A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2022</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>FILLING VESSELS WITH, OR DISCHARGING FROM VESSELS, COMPRESSED,LIQUEFIED, OR SOLIDIFIED GASES</topic><topic>FIXED-CAPACITY GAS-HOLDERS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>SERVICING, CLEANING, REPAIRING, SUPPORTING, LIFTING, ORMANOEUVRING OF VEHICLES, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</topic><topic>STORING OF DISTRIBUTING GASES OR LIQUIDS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>VESSELS FOR CONTAINING OR STORING COMPRESSED, LIQUEFIED ORSOLIDIFIED GASES</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Krapp, Stefan</creatorcontrib><creatorcontrib>Frenz, Hartmut</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Krapp, Stefan</au><au>Frenz, Hartmut</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Kraftstoffsystem für einen Drucktank und für ein gasbetriebenes Fahrzeug</title><date>2022-12-29</date><risdate>2022</risdate><abstract>Kraftstoffsystem (1,1a, 1.1) zum Einbau in einem Wasserstoff-betriebenen Fahrzeug und für einen oder mehrere Wasserstoff-Drucktanks (40,50), auf Hochdruck-Niveau mit mindestens 200 bar ausgelegt, umfassend einen Anschluss für eine Eingangsleitung (3,3a), einen Anschluss für eine Ausgangsleitung (4) und zumindest folgende interne Komponenten:Einen Druckminderer (10), einen Gasfilter (11), ein Absperrventil (15), ein Entlüftungsventil (12,13), ein Sicherheitsventil (14), einen Drucksensor (31,33) und einen Temperatursensor (32,34);wobei der Druckminderer so ausgeführt ist, dass er den Druck des Wasserstoffs vom Hochdruck-Niveau aus dem Drucktank auf ein Niederdruck-Niveau von weniger als 30 bar reduzieren kann,und wobei die internen Komponenten und Gasleitungen, die diese internen Komponenten miteinander verbinden, in einem gemeinsamen Gehäuse (2,2a,2.1) angeordnet sind.
A fuel system for installation in a hydrogen-powered vehicle and for one or more hydrogen pressure tanks configured for a high pressure level of at least 200 bar, includes connections for input and output lines and at least the following internal components: a pressure reducer, a gas filter, a shut-off valve, a vent valve, an overpressure safety valve and a pressure sensor. The pressure reducer is a two-stage pressure reducer which reduces the pressure of the hydrogen from the high pressure level from the pressure tank to a medium pressure level between 3 bar and 30 bar. The first stage reduces the pressure from the pressure tank to an intermediate level between 40 and 80 bar and the second stage further reduces the pressure to the medium pressure level. The internal components and gas lines interconnecting these internal components are disposed in an integral and self-supporting modular unit.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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