Transportsystem und Verfahren zum Betrieben eines Transportsystems
Die Erfindung betrifft ein Transportsystem und ein Verfahren zum Betreiben eines Transportsystems zur Beförderung von Transportgut auf Schienenfahrzeugen (2, 2') entlang einer Gesamtförderstrecke (3) in einer einen Hallenboden (27) aufweisenden Halle, umfassend wenigstens eine Antriebseinheit (...
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Format: | Patent |
Sprache: | ger |
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creator | Kuhlemann, Fabian Rehling, Stefan Bentrup, Michael |
description | Die Erfindung betrifft ein Transportsystem und ein Verfahren zum Betreiben eines Transportsystems zur Beförderung von Transportgut auf Schienenfahrzeugen (2, 2') entlang einer Gesamtförderstrecke (3) in einer einen Hallenboden (27) aufweisenden Halle, umfassend wenigstens eine Antriebseinheit (5) zur Beförderung der Schienenfahrzeuge (2, 2') entlang einer Teilförderstrecke (4), wobei die wenigstens eine Antriebseinheit (5) mindestens ein Kupplungselement (6) zur lösbaren Ankupplung an eine Kupplungsposition (7) des jeweiligen Schienenfahrzeugs (2, 2') umfasst, das entlang der Teilförderstrecke (4) der zugehörigen Antriebseinheit (5) verfahrbar ist. Um den Personenschutz bei diesem Transportsystem zu erhöhen, ist vorgesehen, dass wenigstens ein Schienenfahrzeug (2) mit einem Auffahrschutz (10) für auf der Gesamtförderstrecke (3) nachfolgende oder vorausfahrende Schienenfahrzeuge (2') versehen ist, wobei der Auffahrschutz eine betretbare Fläche (11) aufweist, die eine Höhe von 20 cm oberhalb des Hallenbodens (27) nicht übersteigt und geeignet ist, zwei Schienenfahrzeuge (2, 2') auf einen Mindestabstand (12) von wenigstens 40 cm zu halten.
The invention relates to a transport system and a method for operating a transport system for conveying goods to be transported on rail vehicles (2, 2') along a total conveyor line (3) in a hall having a hall floor (27), comprising at least one drive unit (5) for conveying the rail vehicles (2, 2') along a partial conveyor line (4), wherein the at least one drive unit (5) comprises at least one coupling element (6) for releasable coupling to a coupling position (7) of the respective rail vehicle (2, 2'), which coupling element can be moved along the partial conveyor line (4) of the associated drive unit (5). To increase personal safety in this transport system, it is provided that at least one rail vehicle (2) is provided with collision protection (10) for following or preceding rail vehicles (2') on the total conveyor line (3), wherein the collision protection has a surface (11) that can be stepped on, which does not exceed a height of 20 cm above the hall floor (27) and is suitable for keeping two rail vehicles (2, 2') at a minimum distance (12) from each other of at least 40 cm. |
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The invention relates to a transport system and a method for operating a transport system for conveying goods to be transported on rail vehicles (2, 2') along a total conveyor line (3) in a hall having a hall floor (27), comprising at least one drive unit (5) for conveying the rail vehicles (2, 2') along a partial conveyor line (4), wherein the at least one drive unit (5) comprises at least one coupling element (6) for releasable coupling to a coupling position (7) of the respective rail vehicle (2, 2'), which coupling element can be moved along the partial conveyor line (4) of the associated drive unit (5). To increase personal safety in this transport system, it is provided that at least one rail vehicle (2) is provided with collision protection (10) for following or preceding rail vehicles (2') on the total conveyor line (3), wherein the collision protection has a surface (11) that can be stepped on, which does not exceed a height of 20 cm above the hall floor (27) and is suitable for keeping two rail vehicles (2, 2') at a minimum distance (12) from each other of at least 40 cm.</description><language>ger</language><subject>BODY DETAILS OR KINDS OF RAILWAY VEHICLES ; COMBINED OPERATIONS ; CONVEYING ; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL ; LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; MACHINE TOOLS ; METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR ; MOTOR VEHICLES ; OTHER WORKING OF METAL ; PACKING ; PERFORMING OPERATIONS ; PNEUMATIC TUBE CONVEYORS ; RAILWAYS ; SHOP CONVEYOR SYSTEMS ; STORING ; TRAILERS ; TRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING ORTIPPING ; TRANSPORTING ; UNIVERSAL MACHINE TOOLS</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230223&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102021004202A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76516</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230223&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102021004202A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Kuhlemann, Fabian</creatorcontrib><creatorcontrib>Rehling, Stefan</creatorcontrib><creatorcontrib>Bentrup, Michael</creatorcontrib><title>Transportsystem und Verfahren zum Betrieben eines Transportsystems</title><description>Die Erfindung betrifft ein Transportsystem und ein Verfahren zum Betreiben eines Transportsystems zur Beförderung von Transportgut auf Schienenfahrzeugen (2, 2') entlang einer Gesamtförderstrecke (3) in einer einen Hallenboden (27) aufweisenden Halle, umfassend wenigstens eine Antriebseinheit (5) zur Beförderung der Schienenfahrzeuge (2, 2') entlang einer Teilförderstrecke (4), wobei die wenigstens eine Antriebseinheit (5) mindestens ein Kupplungselement (6) zur lösbaren Ankupplung an eine Kupplungsposition (7) des jeweiligen Schienenfahrzeugs (2, 2') umfasst, das entlang der Teilförderstrecke (4) der zugehörigen Antriebseinheit (5) verfahrbar ist. Um den Personenschutz bei diesem Transportsystem zu erhöhen, ist vorgesehen, dass wenigstens ein Schienenfahrzeug (2) mit einem Auffahrschutz (10) für auf der Gesamtförderstrecke (3) nachfolgende oder vorausfahrende Schienenfahrzeuge (2') versehen ist, wobei der Auffahrschutz eine betretbare Fläche (11) aufweist, die eine Höhe von 20 cm oberhalb des Hallenbodens (27) nicht übersteigt und geeignet ist, zwei Schienenfahrzeuge (2, 2') auf einen Mindestabstand (12) von wenigstens 40 cm zu halten.
The invention relates to a transport system and a method for operating a transport system for conveying goods to be transported on rail vehicles (2, 2') along a total conveyor line (3) in a hall having a hall floor (27), comprising at least one drive unit (5) for conveying the rail vehicles (2, 2') along a partial conveyor line (4), wherein the at least one drive unit (5) comprises at least one coupling element (6) for releasable coupling to a coupling position (7) of the respective rail vehicle (2, 2'), which coupling element can be moved along the partial conveyor line (4) of the associated drive unit (5). To increase personal safety in this transport system, it is provided that at least one rail vehicle (2) is provided with collision protection (10) for following or preceding rail vehicles (2') on the total conveyor line (3), wherein the collision protection has a surface (11) that can be stepped on, which does not exceed a height of 20 cm above the hall floor (27) and is suitable for keeping two rail vehicles (2, 2') at a minimum distance (12) from each other of at least 40 cm.</description><subject>BODY DETAILS OR KINDS OF RAILWAY VEHICLES</subject><subject>COMBINED OPERATIONS</subject><subject>CONVEYING</subject><subject>HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL</subject><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>MACHINE TOOLS</subject><subject>METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>MOTOR VEHICLES</subject><subject>OTHER WORKING OF METAL</subject><subject>PACKING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PNEUMATIC TUBE CONVEYORS</subject><subject>RAILWAYS</subject><subject>SHOP CONVEYOR SYSTEMS</subject><subject>STORING</subject><subject>TRAILERS</subject><subject>TRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING ORTIPPING</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>UNIVERSAL MACHINE TOOLS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZHAKKUrMKy7ILyopriwuSc1VKM1LUQhLLUpLzChKzVOoKs1VcEotKcpMTQLyUjPzUosV0HQU8zCwpiXmFKfyQmluBlU31xBnD93Ugvz41OKCxOTUvNSSeBdXQwMjAyNDAwMTIOVoaEysOgBQATR-</recordid><startdate>20230223</startdate><enddate>20230223</enddate><creator>Kuhlemann, Fabian</creator><creator>Rehling, Stefan</creator><creator>Bentrup, Michael</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20230223</creationdate><title>Transportsystem und Verfahren zum Betrieben eines Transportsystems</title><author>Kuhlemann, Fabian ; Rehling, Stefan ; Bentrup, Michael</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102021004202A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2023</creationdate><topic>BODY DETAILS OR KINDS OF RAILWAY VEHICLES</topic><topic>COMBINED OPERATIONS</topic><topic>CONVEYING</topic><topic>HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL</topic><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>MACHINE TOOLS</topic><topic>METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</topic><topic>MOTOR VEHICLES</topic><topic>OTHER WORKING OF METAL</topic><topic>PACKING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PNEUMATIC TUBE CONVEYORS</topic><topic>RAILWAYS</topic><topic>SHOP CONVEYOR SYSTEMS</topic><topic>STORING</topic><topic>TRAILERS</topic><topic>TRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING ORTIPPING</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>UNIVERSAL MACHINE TOOLS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Kuhlemann, Fabian</creatorcontrib><creatorcontrib>Rehling, Stefan</creatorcontrib><creatorcontrib>Bentrup, Michael</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Kuhlemann, Fabian</au><au>Rehling, Stefan</au><au>Bentrup, Michael</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Transportsystem und Verfahren zum Betrieben eines Transportsystems</title><date>2023-02-23</date><risdate>2023</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Transportsystem und ein Verfahren zum Betreiben eines Transportsystems zur Beförderung von Transportgut auf Schienenfahrzeugen (2, 2') entlang einer Gesamtförderstrecke (3) in einer einen Hallenboden (27) aufweisenden Halle, umfassend wenigstens eine Antriebseinheit (5) zur Beförderung der Schienenfahrzeuge (2, 2') entlang einer Teilförderstrecke (4), wobei die wenigstens eine Antriebseinheit (5) mindestens ein Kupplungselement (6) zur lösbaren Ankupplung an eine Kupplungsposition (7) des jeweiligen Schienenfahrzeugs (2, 2') umfasst, das entlang der Teilförderstrecke (4) der zugehörigen Antriebseinheit (5) verfahrbar ist. Um den Personenschutz bei diesem Transportsystem zu erhöhen, ist vorgesehen, dass wenigstens ein Schienenfahrzeug (2) mit einem Auffahrschutz (10) für auf der Gesamtförderstrecke (3) nachfolgende oder vorausfahrende Schienenfahrzeuge (2') versehen ist, wobei der Auffahrschutz eine betretbare Fläche (11) aufweist, die eine Höhe von 20 cm oberhalb des Hallenbodens (27) nicht übersteigt und geeignet ist, zwei Schienenfahrzeuge (2, 2') auf einen Mindestabstand (12) von wenigstens 40 cm zu halten.
The invention relates to a transport system and a method for operating a transport system for conveying goods to be transported on rail vehicles (2, 2') along a total conveyor line (3) in a hall having a hall floor (27), comprising at least one drive unit (5) for conveying the rail vehicles (2, 2') along a partial conveyor line (4), wherein the at least one drive unit (5) comprises at least one coupling element (6) for releasable coupling to a coupling position (7) of the respective rail vehicle (2, 2'), which coupling element can be moved along the partial conveyor line (4) of the associated drive unit (5). To increase personal safety in this transport system, it is provided that at least one rail vehicle (2) is provided with collision protection (10) for following or preceding rail vehicles (2') on the total conveyor line (3), wherein the collision protection has a surface (11) that can be stepped on, which does not exceed a height of 20 cm above the hall floor (27) and is suitable for keeping two rail vehicles (2, 2') at a minimum distance (12) from each other of at least 40 cm.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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