ELEKTRISCHES ANTRIEBSMODUL MIT UNABHÄNGIGEN ANTRIEBSEINHEITEN, DIE REIBUNGSBREMSEN AUFWEISEN, DIE SELEKTIV MITEINANDER IN EINGRIFF BRINGBAR SIND
Elektrisches Antriebsmodul, das ein Gehäuse, ein Paar Antriebseinheiten und eine Kupplungseinheit umfasst. Die Antriebseinheiten sind in dem Gehäuse angeordnet und jede Antriebseinheit umfasst eine Motoreinheit und eine Reibungsbremse. Die Motoreinheit weist einen Stator, der nicht drehbar an das Ge...
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creator | Maguire, Joel Yilmaz, Hakan Diemer, Paul |
description | Elektrisches Antriebsmodul, das ein Gehäuse, ein Paar Antriebseinheiten und eine Kupplungseinheit umfasst. Die Antriebseinheiten sind in dem Gehäuse angeordnet und jede Antriebseinheit umfasst eine Motoreinheit und eine Reibungsbremse. Die Motoreinheit weist einen Stator, der nicht drehbar an das Gehäuse gekuppelt ist, und einen Rotor, der um eine Motorachse drehbar und dazu konfiguriert ist, ein Rad eines Fahrzeugs anzutreiben, auf. Die Reibungsbremse weist einen ersten Abschnitt, der nicht drehbar an das Gehäuse gekuppelt ist, und einen zweiten Abschnitt, der antriebsmäßig an den Rotor gekuppelt ist, auf. Die Reibungsbremse kann betrieben werden, um eine Drehwiderstandskraft zu erzeugen, die einer Drehung des zweiten Abschnitts in Bezug auf den ersten Abschnitt standhält. Die Kupplungseinheit ist konfiguriert, die zweiten Abschnitte der Reibungsbremsen selektiv drehbar aneinanderzukuppeln.
An electric drive module that includes a housing, a pair of drive units and a coupling unit. The drive units are disposed in the housing and each drive unit includes a motor unit and a friction brake. The motor unit has a stator, which is non-rotatably coupled to the housing, and a rotor that is rotatable about a motor axis and configured to drive a wheel of a vehicle. The friction brake has a first portion, which is non-rotatably coupled to the housing, and a second portion that is drivingly coupled to the rotor. The friction brake can be operated to create a rotational drag force that resists rotation of the second portion relative to the first portion. The coupling unit is configured to selectively rotatably couple the second portions of the friction brakes to one another. |
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An electric drive module that includes a housing, a pair of drive units and a coupling unit. The drive units are disposed in the housing and each drive unit includes a motor unit and a friction brake. The motor unit has a stator, which is non-rotatably coupled to the housing, and a rotor that is rotatable about a motor axis and configured to drive a wheel of a vehicle. The friction brake has a first portion, which is non-rotatably coupled to the housing, and a second portion that is drivingly coupled to the rotor. The friction brake can be operated to create a rotational drag force that resists rotation of the second portion relative to the first portion. The coupling unit is configured to selectively rotatably couple the second portions of the friction brakes to one another.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2021</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20210318&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102020123806A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20210318&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102020123806A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Maguire, Joel</creatorcontrib><creatorcontrib>Yilmaz, Hakan</creatorcontrib><creatorcontrib>Diemer, Paul</creatorcontrib><title>ELEKTRISCHES ANTRIEBSMODUL MIT UNABHÄNGIGEN ANTRIEBSEINHEITEN, DIE REIBUNGSBREMSEN AUFWEISEN, DIE SELEKTIV MITEINANDER IN EINGRIFF BRINGBAR SIND</title><description>Elektrisches Antriebsmodul, das ein Gehäuse, ein Paar Antriebseinheiten und eine Kupplungseinheit umfasst. Die Antriebseinheiten sind in dem Gehäuse angeordnet und jede Antriebseinheit umfasst eine Motoreinheit und eine Reibungsbremse. Die Motoreinheit weist einen Stator, der nicht drehbar an das Gehäuse gekuppelt ist, und einen Rotor, der um eine Motorachse drehbar und dazu konfiguriert ist, ein Rad eines Fahrzeugs anzutreiben, auf. Die Reibungsbremse weist einen ersten Abschnitt, der nicht drehbar an das Gehäuse gekuppelt ist, und einen zweiten Abschnitt, der antriebsmäßig an den Rotor gekuppelt ist, auf. Die Reibungsbremse kann betrieben werden, um eine Drehwiderstandskraft zu erzeugen, die einer Drehung des zweiten Abschnitts in Bezug auf den ersten Abschnitt standhält. Die Kupplungseinheit ist konfiguriert, die zweiten Abschnitte der Reibungsbremsen selektiv drehbar aneinanderzukuppeln.
An electric drive module that includes a housing, a pair of drive units and a coupling unit. The drive units are disposed in the housing and each drive unit includes a motor unit and a friction brake. The motor unit has a stator, which is non-rotatably coupled to the housing, and a rotor that is rotatable about a motor axis and configured to drive a wheel of a vehicle. The friction brake has a first portion, which is non-rotatably coupled to the housing, and a second portion that is drivingly coupled to the rotor. The friction brake can be operated to create a rotational drag force that resists rotation of the second portion relative to the first portion. The coupling unit is configured to selectively rotatably couple the second portions of the friction brakes to one another.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2021</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjT0KwkAQhdNYiHqHaewUkghiu5udJIPJCPujZQiyVqKBeAQv4Jm8mBtRa5niffDemzeOHljh1moyWYkGBAdEaeqdchXUZMGxkOXzzgUVyD8fiUski7wARQgaSToujNRYmyHm8gOS-drmvUH74WFoClaogRgCF5ryHKQOJIUGQ6ym0ejUnns_--gkmudos3Lpu2vj-649-ou_NQqTOA2XpKtNvBbJ6t_cC3MjQ0Y</recordid><startdate>20210318</startdate><enddate>20210318</enddate><creator>Maguire, Joel</creator><creator>Yilmaz, Hakan</creator><creator>Diemer, Paul</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20210318</creationdate><title>ELEKTRISCHES ANTRIEBSMODUL MIT UNABHÄNGIGEN ANTRIEBSEINHEITEN, DIE REIBUNGSBREMSEN AUFWEISEN, DIE SELEKTIV MITEINANDER IN EINGRIFF BRINGBAR SIND</title><author>Maguire, Joel ; Yilmaz, Hakan ; Diemer, Paul</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102020123806A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2021</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Maguire, Joel</creatorcontrib><creatorcontrib>Yilmaz, Hakan</creatorcontrib><creatorcontrib>Diemer, Paul</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Maguire, Joel</au><au>Yilmaz, Hakan</au><au>Diemer, Paul</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>ELEKTRISCHES ANTRIEBSMODUL MIT UNABHÄNGIGEN ANTRIEBSEINHEITEN, DIE REIBUNGSBREMSEN AUFWEISEN, DIE SELEKTIV MITEINANDER IN EINGRIFF BRINGBAR SIND</title><date>2021-03-18</date><risdate>2021</risdate><abstract>Elektrisches Antriebsmodul, das ein Gehäuse, ein Paar Antriebseinheiten und eine Kupplungseinheit umfasst. Die Antriebseinheiten sind in dem Gehäuse angeordnet und jede Antriebseinheit umfasst eine Motoreinheit und eine Reibungsbremse. Die Motoreinheit weist einen Stator, der nicht drehbar an das Gehäuse gekuppelt ist, und einen Rotor, der um eine Motorachse drehbar und dazu konfiguriert ist, ein Rad eines Fahrzeugs anzutreiben, auf. Die Reibungsbremse weist einen ersten Abschnitt, der nicht drehbar an das Gehäuse gekuppelt ist, und einen zweiten Abschnitt, der antriebsmäßig an den Rotor gekuppelt ist, auf. Die Reibungsbremse kann betrieben werden, um eine Drehwiderstandskraft zu erzeugen, die einer Drehung des zweiten Abschnitts in Bezug auf den ersten Abschnitt standhält. Die Kupplungseinheit ist konfiguriert, die zweiten Abschnitte der Reibungsbremsen selektiv drehbar aneinanderzukuppeln.
An electric drive module that includes a housing, a pair of drive units and a coupling unit. The drive units are disposed in the housing and each drive unit includes a motor unit and a friction brake. The motor unit has a stator, which is non-rotatably coupled to the housing, and a rotor that is rotatable about a motor axis and configured to drive a wheel of a vehicle. The friction brake has a first portion, which is non-rotatably coupled to the housing, and a second portion that is drivingly coupled to the rotor. The friction brake can be operated to create a rotational drag force that resists rotation of the second portion relative to the first portion. The coupling unit is configured to selectively rotatably couple the second portions of the friction brakes to one another.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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