Fahrerassistenzsystem und Kraftfahrzeug mit einem solchen Fahrerassistenzsystem
Die Erfindung betrifft ein Fahrerassistenzsystem (30), das zur Durchführung eines autonomen und/oder teilautonomen Fahrmanövers eines Kraftfahrzeugs (1) ausgebildet ist. Das Fahrerassistenzsystem (30) umfasst eine Umfeldsensorik zur Umfelderfassung des Kraftfahrzeugs, aufweisend mindestens eine Spie...
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Format: | Patent |
Sprache: | ger |
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creator | Kraus, Sven Vordermaier, Fabian |
description | Die Erfindung betrifft ein Fahrerassistenzsystem (30), das zur Durchführung eines autonomen und/oder teilautonomen Fahrmanövers eines Kraftfahrzeugs (1) ausgebildet ist. Das Fahrerassistenzsystem (30) umfasst eine Umfeldsensorik zur Umfelderfassung des Kraftfahrzeugs, aufweisend mindestens eine Spiegelersatzkamera (10); und eine Steuerungseinrichtung (20), die ausgebildet ist, Bilddaten der mindestens einen Spiegelersatzkamera (10) auszuwerten, um eine Überwachung zur Hindernisdetektion in einem Sichtfeld der mindestens einen Spiegelersatzkamera (30) durchzuführen und in Abhängigkeit von der durchgeführten Hindernisdetektion in die Fahrzeugsteuerung zur Durchführung eines autonomen und/oder teilautonomen Fahrmanövers einzugreifen.
The invention relates to a driver assistance system (30) which is designed to carry out an autonomous and/or partially autonomous driving manoeuvre of a motor vehicle (1). The driver assistance system (30) comprises: an environment sensor system for capturing the environment of the motor vehicle, having at least one mirror-substitute camera (10); and a control device (20) which is designed to evaluate image data from the at least one mirror-substitute camera (10) in order to monitor obstacle detection in a visual field of the at least one mirror-substitute camera (30) and, according to the obstacle detection carried out, to intervene in vehicle control in order to carry out an autonomous and/or partially autonomous driving manoeuvre. |
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The invention relates to a driver assistance system (30) which is designed to carry out an autonomous and/or partially autonomous driving manoeuvre of a motor vehicle (1). The driver assistance system (30) comprises: an environment sensor system for capturing the environment of the motor vehicle, having at least one mirror-substitute camera (10); and a control device (20) which is designed to evaluate image data from the at least one mirror-substitute camera (10) in order to monitor obstacle detection in a visual field of the at least one mirror-substitute camera (30) and, according to the obstacle detection carried out, to intervene in vehicle control in order to carry out an autonomous and/or partially autonomous driving manoeuvre.</description><language>ger</language><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; PHYSICS ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; SIGNALLING ; TRAFFIC CONTROL SYSTEMS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><creationdate>2020</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20200813&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102019103627A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,778,883,25547,76298</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20200813&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102019103627A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Kraus, Sven</creatorcontrib><creatorcontrib>Vordermaier, Fabian</creatorcontrib><title>Fahrerassistenzsystem und Kraftfahrzeug mit einem solchen Fahrerassistenzsystem</title><description>Die Erfindung betrifft ein Fahrerassistenzsystem (30), das zur Durchführung eines autonomen und/oder teilautonomen Fahrmanövers eines Kraftfahrzeugs (1) ausgebildet ist. Das Fahrerassistenzsystem (30) umfasst eine Umfeldsensorik zur Umfelderfassung des Kraftfahrzeugs, aufweisend mindestens eine Spiegelersatzkamera (10); und eine Steuerungseinrichtung (20), die ausgebildet ist, Bilddaten der mindestens einen Spiegelersatzkamera (10) auszuwerten, um eine Überwachung zur Hindernisdetektion in einem Sichtfeld der mindestens einen Spiegelersatzkamera (30) durchzuführen und in Abhängigkeit von der durchgeführten Hindernisdetektion in die Fahrzeugsteuerung zur Durchführung eines autonomen und/oder teilautonomen Fahrmanövers einzugreifen.
The invention relates to a driver assistance system (30) which is designed to carry out an autonomous and/or partially autonomous driving manoeuvre of a motor vehicle (1). The driver assistance system (30) comprises: an environment sensor system for capturing the environment of the motor vehicle, having at least one mirror-substitute camera (10); and a control device (20) which is designed to evaluate image data from the at least one mirror-substitute camera (10) in order to monitor obstacle detection in a visual field of the at least one mirror-substitute camera (30) and, according to the obstacle detection carried out, to intervene in vehicle control in order to carry out an autonomous and/or partially autonomous driving manoeuvre.</description><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>SIGNALLING</subject><subject>TRAFFIC CONTROL SYSTEMS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2020</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZPB3S8woSi1KLC7OLC5JzasqrgRSuQqleSkK3kWJaSVpQOmq1NJ0hdzMEoXUzDygXHF-TnJGap4CVp08DKxpiTnFqbxQmptB1c01xNlDN7UgPz61uCAxOTUvtSTexdXQwMjA0NLQwNjMyNzR0JhYdQDkJzoR</recordid><startdate>20200813</startdate><enddate>20200813</enddate><creator>Kraus, Sven</creator><creator>Vordermaier, Fabian</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20200813</creationdate><title>Fahrerassistenzsystem und Kraftfahrzeug mit einem solchen Fahrerassistenzsystem</title><author>Kraus, Sven ; Vordermaier, Fabian</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102019103627A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2020</creationdate><topic>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</topic><topic>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</topic><topic>SIGNALLING</topic><topic>TRAFFIC CONTROL SYSTEMS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Kraus, Sven</creatorcontrib><creatorcontrib>Vordermaier, Fabian</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Kraus, Sven</au><au>Vordermaier, Fabian</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Fahrerassistenzsystem und Kraftfahrzeug mit einem solchen Fahrerassistenzsystem</title><date>2020-08-13</date><risdate>2020</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Fahrerassistenzsystem (30), das zur Durchführung eines autonomen und/oder teilautonomen Fahrmanövers eines Kraftfahrzeugs (1) ausgebildet ist. Das Fahrerassistenzsystem (30) umfasst eine Umfeldsensorik zur Umfelderfassung des Kraftfahrzeugs, aufweisend mindestens eine Spiegelersatzkamera (10); und eine Steuerungseinrichtung (20), die ausgebildet ist, Bilddaten der mindestens einen Spiegelersatzkamera (10) auszuwerten, um eine Überwachung zur Hindernisdetektion in einem Sichtfeld der mindestens einen Spiegelersatzkamera (30) durchzuführen und in Abhängigkeit von der durchgeführten Hindernisdetektion in die Fahrzeugsteuerung zur Durchführung eines autonomen und/oder teilautonomen Fahrmanövers einzugreifen.
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