Innenteil für ein Molekulargelenk eines Fahrwerklenkers
Die Erfindung betrifft ein Innenteil (10) für ein Molekulargelenk (22) eines Fahrwerklenkers (21), wobei das Innenteil (10) ein sich in dessen Axialrichtung (a) erstreckendes Kugelstück (11) mit einem zumindest im Wesentlichen kugelförmigen Lagerbereich (12) aufweist. Der kugelförmige Lagerbereich (...
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Format: | Patent |
Sprache: | ger |
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creator | Küpker, Timo Schmudde, Werner Gravemeyer, Christian |
description | Die Erfindung betrifft ein Innenteil (10) für ein Molekulargelenk (22) eines Fahrwerklenkers (21), wobei das Innenteil (10) ein sich in dessen Axialrichtung (a) erstreckendes Kugelstück (11) mit einem zumindest im Wesentlichen kugelförmigen Lagerbereich (12) aufweist. Der kugelförmige Lagerbereich (12) ist von zwei in Axialrichtung (a) des Innenteils nebeneinander angeordneten Elastomerhalbschalen (13) ringförmig umschließend eingefasst. Das Innenteil (10) zeichnet sich dadurch aus, dass der kugelförmige Lagerbereich (12) in beliebigen, sich senkrecht zu der Axialrichtung (a) des Innenteils (10) erstreckenden Ebenen jeweils unterbrechungsfrei kreisrund ausgebildet ist und dass die Elastomerhalbschalen (13) mit dem kugelförmigen Lagerbereich (12) des Kugelstücks (11) verklebt sind, um insbesondere bei einer torsionalen Beanspruchung des Innenteils (10) ein Durchrutschen des Kugelstücks (11) gegenüber den beiden Elastomerhalbschalen (13) zu unterbinden.Die Erfindung betrifft weiterhin einen Fahrwerklenker (21) mit einem Molekulargelenk (22).
The invention relates to an inner part (10) for a molecular joint (22) of a chassis link (21), wherein the inner part (10) comprises a ball piece (11) extending in the axial direction (a) thereof and having an at least substantially spherical bearing region (12). The spherical bearing region (12) is surrounded in an annular manner by two elastomer shell halves (13) which are adjacently arranged in the axial direction (a) of the inner part. The inner part (10) is characterised in that the spherical bearing region (12) is embodied in a respectively uninterrupted circular manner, in any plane extending perpendicularly to the axial direction (a) of the inner part (10), and the elastomer shell halves (13) are glued to the spherical bearing region (12) of the ball piece (11), in order to prevent the ball piece (11) from slipping through the two elastomer shell halves (13), particularly when torsion is applied to the inner part (10). The invention further relates to a chassis link (21) comprising a molecular joint (22). |
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The invention relates to an inner part (10) for a molecular joint (22) of a chassis link (21), wherein the inner part (10) comprises a ball piece (11) extending in the axial direction (a) thereof and having an at least substantially spherical bearing region (12). The spherical bearing region (12) is surrounded in an annular manner by two elastomer shell halves (13) which are adjacently arranged in the axial direction (a) of the inner part. The inner part (10) is characterised in that the spherical bearing region (12) is embodied in a respectively uninterrupted circular manner, in any plane extending perpendicularly to the axial direction (a) of the inner part (10), and the elastomer shell halves (13) are glued to the spherical bearing region (12) of the ball piece (11), in order to prevent the ball piece (11) from slipping through the two elastomer shell halves (13), particularly when torsion is applied to the inner part (10). The invention further relates to a chassis link (21) comprising a molecular joint (22).</description><language>ger</language><subject>BEARINGS ; BLASTING ; ELEMENTS OR CRANKSHAFT MECHANISMS ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; FLEXIBLE SHAFTS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MEANS FOR DAMPING VIBRATION ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; ROTARY BODIES OTHER THAN GEARING ELEMENTS ; SHAFTS ; SHOCK-ABSORBERS ; SPRINGS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2020</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20200109&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102018211285A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76318</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20200109&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102018211285A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Küpker, Timo</creatorcontrib><creatorcontrib>Schmudde, Werner</creatorcontrib><creatorcontrib>Gravemeyer, Christian</creatorcontrib><title>Innenteil für ein Molekulargelenk eines Fahrwerklenkers</title><description>Die Erfindung betrifft ein Innenteil (10) für ein Molekulargelenk (22) eines Fahrwerklenkers (21), wobei das Innenteil (10) ein sich in dessen Axialrichtung (a) erstreckendes Kugelstück (11) mit einem zumindest im Wesentlichen kugelförmigen Lagerbereich (12) aufweist. Der kugelförmige Lagerbereich (12) ist von zwei in Axialrichtung (a) des Innenteils nebeneinander angeordneten Elastomerhalbschalen (13) ringförmig umschließend eingefasst. Das Innenteil (10) zeichnet sich dadurch aus, dass der kugelförmige Lagerbereich (12) in beliebigen, sich senkrecht zu der Axialrichtung (a) des Innenteils (10) erstreckenden Ebenen jeweils unterbrechungsfrei kreisrund ausgebildet ist und dass die Elastomerhalbschalen (13) mit dem kugelförmigen Lagerbereich (12) des Kugelstücks (11) verklebt sind, um insbesondere bei einer torsionalen Beanspruchung des Innenteils (10) ein Durchrutschen des Kugelstücks (11) gegenüber den beiden Elastomerhalbschalen (13) zu unterbinden.Die Erfindung betrifft weiterhin einen Fahrwerklenker (21) mit einem Molekulargelenk (22).
The invention relates to an inner part (10) for a molecular joint (22) of a chassis link (21), wherein the inner part (10) comprises a ball piece (11) extending in the axial direction (a) thereof and having an at least substantially spherical bearing region (12). The spherical bearing region (12) is surrounded in an annular manner by two elastomer shell halves (13) which are adjacently arranged in the axial direction (a) of the inner part. The inner part (10) is characterised in that the spherical bearing region (12) is embodied in a respectively uninterrupted circular manner, in any plane extending perpendicularly to the axial direction (a) of the inner part (10), and the elastomer shell halves (13) are glued to the spherical bearing region (12) of the ball piece (11), in order to prevent the ball piece (11) from slipping through the two elastomer shell halves (13), particularly when torsion is applied to the inner part (10). 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The invention relates to an inner part (10) for a molecular joint (22) of a chassis link (21), wherein the inner part (10) comprises a ball piece (11) extending in the axial direction (a) thereof and having an at least substantially spherical bearing region (12). The spherical bearing region (12) is surrounded in an annular manner by two elastomer shell halves (13) which are adjacently arranged in the axial direction (a) of the inner part. The inner part (10) is characterised in that the spherical bearing region (12) is embodied in a respectively uninterrupted circular manner, in any plane extending perpendicularly to the axial direction (a) of the inner part (10), and the elastomer shell halves (13) are glued to the spherical bearing region (12) of the ball piece (11), in order to prevent the ball piece (11) from slipping through the two elastomer shell halves (13), particularly when torsion is applied to the inner part (10). The invention further relates to a chassis link (21) comprising a molecular joint (22).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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