Fahrzeugunterkonstruktion

Eine Vertiefung 13, die in eine Oberseite eingelassen ist, ist in einem Seitenteil einer Bodenfläche eines Kraftstofftanks 10 in einer Fahrzeugunterkonstruktion vorgesehen, und die Bodenfläche des Kraftstofftanks 10 beinhaltet eine untere Bodenfläche 15a, die sich in einem untersten Teil des Kraftst...

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1. Verfasser: Tomiyoshi, Yuta
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Tomiyoshi, Yuta
description Eine Vertiefung 13, die in eine Oberseite eingelassen ist, ist in einem Seitenteil einer Bodenfläche eines Kraftstofftanks 10 in einer Fahrzeugunterkonstruktion vorgesehen, und die Bodenfläche des Kraftstofftanks 10 beinhaltet eine untere Bodenfläche 15a, die sich in einem untersten Teil des Kraftstofftanks 10 befindet, und eine obere Bodenfläche 13a, die sich in einem untersten Teil der Vertiefung 13 oberhalb der unteren Bodenfläche 15a befindet. Eine hintere Antriebswelle 37 ist auf der oberen Unterseite 13a in Draufsicht überlappt, und ein Behälter 20 ist auf der oberen Unterseite 13a befestigt. Der Behälter 20 und die hintere Antriebswelle 37 sind in Breitenrichtung gesehen zumindest teilweise überlappt. Die hintere Antriebswelle 37 ist zwischen dem Behälter 20 und der unteren Bodenfläche 15a angeordnet, und der Behälter 20 neigt sich in eine Richtung, in der er mehr von einer Rückseite der hinteren Antriebswelle 37 entfernt ist. To stably fix a vehicle canister.SOLUTION: A recessed part 13 recessed upward is provided at a side part on a bottom surface of a fuel tank 10 of a vehicle lower part structure and the bottom surface of the fuel tank 10 includes: a lower bottom surface 15a located at a lowermost part of the fuel tank 10; and an upper bottom surface 13a located above the lower bottom surface 15a and located at a lowermost part of the recessed part 13. A rear propeller shaft 37 overlaps with the upper bottom surface 13a in a plan view. A canister 20 is fixed to the upper bottom surface 13a. The canister 20 and the rear propeller shaft 37 at least partially overlap with each other when viewed in a width direction. The rear propeller shaft 37 is disposed between the canister 20 and the lower bottom surface 15a, and the canister 20 inclines in a direction away from the rear propeller shaft 37 toward the rear side.SELECTED DRAWING: Figure 3
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Eine hintere Antriebswelle 37 ist auf der oberen Unterseite 13a in Draufsicht überlappt, und ein Behälter 20 ist auf der oberen Unterseite 13a befestigt. Der Behälter 20 und die hintere Antriebswelle 37 sind in Breitenrichtung gesehen zumindest teilweise überlappt. Die hintere Antriebswelle 37 ist zwischen dem Behälter 20 und der unteren Bodenfläche 15a angeordnet, und der Behälter 20 neigt sich in eine Richtung, in der er mehr von einer Rückseite der hinteren Antriebswelle 37 entfernt ist. To stably fix a vehicle canister.SOLUTION: A recessed part 13 recessed upward is provided at a side part on a bottom surface of a fuel tank 10 of a vehicle lower part structure and the bottom surface of the fuel tank 10 includes: a lower bottom surface 15a located at a lowermost part of the fuel tank 10; and an upper bottom surface 13a located above the lower bottom surface 15a and located at a lowermost part of the recessed part 13. A rear propeller shaft 37 overlaps with the upper bottom surface 13a in a plan view. A canister 20 is fixed to the upper bottom surface 13a. The canister 20 and the rear propeller shaft 37 at least partially overlap with each other when viewed in a width direction. The rear propeller shaft 37 is disposed between the canister 20 and the lower bottom surface 15a, and the canister 20 inclines in a direction away from the rear propeller shaft 37 toward the rear side.SELECTED DRAWING: Figure 3</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2019</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20190613&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102018125719A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20190613&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102018125719A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Tomiyoshi, Yuta</creatorcontrib><title>Fahrzeugunterkonstruktion</title><description>Eine Vertiefung 13, die in eine Oberseite eingelassen ist, ist in einem Seitenteil einer Bodenfläche eines Kraftstofftanks 10 in einer Fahrzeugunterkonstruktion vorgesehen, und die Bodenfläche des Kraftstofftanks 10 beinhaltet eine untere Bodenfläche 15a, die sich in einem untersten Teil des Kraftstofftanks 10 befindet, und eine obere Bodenfläche 13a, die sich in einem untersten Teil der Vertiefung 13 oberhalb der unteren Bodenfläche 15a befindet. Eine hintere Antriebswelle 37 ist auf der oberen Unterseite 13a in Draufsicht überlappt, und ein Behälter 20 ist auf der oberen Unterseite 13a befestigt. Der Behälter 20 und die hintere Antriebswelle 37 sind in Breitenrichtung gesehen zumindest teilweise überlappt. Die hintere Antriebswelle 37 ist zwischen dem Behälter 20 und der unteren Bodenfläche 15a angeordnet, und der Behälter 20 neigt sich in eine Richtung, in der er mehr von einer Rückseite der hinteren Antriebswelle 37 entfernt ist. To stably fix a vehicle canister.SOLUTION: A recessed part 13 recessed upward is provided at a side part on a bottom surface of a fuel tank 10 of a vehicle lower part structure and the bottom surface of the fuel tank 10 includes: a lower bottom surface 15a located at a lowermost part of the fuel tank 10; and an upper bottom surface 13a located above the lower bottom surface 15a and located at a lowermost part of the recessed part 13. 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Eine hintere Antriebswelle 37 ist auf der oberen Unterseite 13a in Draufsicht überlappt, und ein Behälter 20 ist auf der oberen Unterseite 13a befestigt. Der Behälter 20 und die hintere Antriebswelle 37 sind in Breitenrichtung gesehen zumindest teilweise überlappt. Die hintere Antriebswelle 37 ist zwischen dem Behälter 20 und der unteren Bodenfläche 15a angeordnet, und der Behälter 20 neigt sich in eine Richtung, in der er mehr von einer Rückseite der hinteren Antriebswelle 37 entfernt ist. To stably fix a vehicle canister.SOLUTION: A recessed part 13 recessed upward is provided at a side part on a bottom surface of a fuel tank 10 of a vehicle lower part structure and the bottom surface of the fuel tank 10 includes: a lower bottom surface 15a located at a lowermost part of the fuel tank 10; and an upper bottom surface 13a located above the lower bottom surface 15a and located at a lowermost part of the recessed part 13. A rear propeller shaft 37 overlaps with the upper bottom surface 13a in a plan view. A canister 20 is fixed to the upper bottom surface 13a. The canister 20 and the rear propeller shaft 37 at least partially overlap with each other when viewed in a width direction. The rear propeller shaft 37 is disposed between the canister 20 and the lower bottom surface 15a, and the canister 20 inclines in a direction away from the rear propeller shaft 37 toward the rear side.SELECTED DRAWING: Figure 3</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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