Messsystem und Messverfahren zum Ermitteln eines Verschleißes eines Bremsbelags einer Reibungsbremse
Die Erfindung betrifft ein Messsystem zur Ermittlung eines Verschleißes eines Bremsbelags (6) einer Reibungsbremse (1), wobei in den Bremsbelag (6) ein Verschleißelement (11) eingearbeitet ist, dessen Verschleiß stellvertretend für den Bremsbelag (6) ermittelt wird oder durch das ein Verschleiß des...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | ger |
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creator | Parasca, Ovidiu Kuß, Sebastian |
description | Die Erfindung betrifft ein Messsystem zur Ermittlung eines Verschleißes eines Bremsbelags (6) einer Reibungsbremse (1), wobei in den Bremsbelag (6) ein Verschleißelement (11) eingearbeitet ist, dessen Verschleiß stellvertretend für den Bremsbelag (6) ermittelt wird oder durch das ein Verschleiß des Bremsbelags (6) erfasst wird. Das Messsystem zeichnet sich dadurch aus, dass das Messsystem einen Permanentmagneten (13) umfasst und einen Magnetfeldsensor, die in einem ferromagnetischen Kern (16) in einem geschlossenen ersten Magnetkreis angeordnet sind, und dass das Verschleißelement (11) ferromagnetisch ist und so ausgebildet, dass durch das Verschleißelement (11) und den Permanentmagneten (13) ein zweiter Magnetkreis führt. Die Erfindung betrifft weiterhin ein Verfahren zur Ermittlung eines Verschleißes eines Bremsbelags (6) einer Reibungsbremse (1).
The invention relates to a measuring system and to a method for determining wear of a brake lining (6) of a friction brake, wherein a wear element (11), the wear of which is detected as representative of the brake lining (6) or by which wear of the brake lining (6) is detected, is integrated into the brake lining (6). The measuring system comprises a permanent magnet (13) and a magnetic field sensor which are arranged in a ferromagnetic core (16) in a closed first magnetic circuit, and the wear element (11) is ferromagnetic and is designed in such a way that a second magnetic circuit leads through the wear element (11) and the permanent magnet (13). |
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The invention relates to a measuring system and to a method for determining wear of a brake lining (6) of a friction brake, wherein a wear element (11), the wear of which is detected as representative of the brake lining (6) or by which wear of the brake lining (6) is detected, is integrated into the brake lining (6). The measuring system comprises a permanent magnet (13) and a magnetic field sensor which are arranged in a ferromagnetic core (16) in a closed first magnetic circuit, and the wear element (11) is ferromagnetic and is designed in such a way that a second magnetic circuit leads through the wear element (11) and the permanent magnet (13).</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BLASTING ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2020</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20200319&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102018122884A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20200319&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102018122884A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Parasca, Ovidiu</creatorcontrib><creatorcontrib>Kuß, Sebastian</creatorcontrib><title>Messsystem und Messverfahren zum Ermitteln eines Verschleißes eines Bremsbelags einer Reibungsbremse</title><description>Die Erfindung betrifft ein Messsystem zur Ermittlung eines Verschleißes eines Bremsbelags (6) einer Reibungsbremse (1), wobei in den Bremsbelag (6) ein Verschleißelement (11) eingearbeitet ist, dessen Verschleiß stellvertretend für den Bremsbelag (6) ermittelt wird oder durch das ein Verschleiß des Bremsbelags (6) erfasst wird. Das Messsystem zeichnet sich dadurch aus, dass das Messsystem einen Permanentmagneten (13) umfasst und einen Magnetfeldsensor, die in einem ferromagnetischen Kern (16) in einem geschlossenen ersten Magnetkreis angeordnet sind, und dass das Verschleißelement (11) ferromagnetisch ist und so ausgebildet, dass durch das Verschleißelement (11) und den Permanentmagneten (13) ein zweiter Magnetkreis führt. Die Erfindung betrifft weiterhin ein Verfahren zur Ermittlung eines Verschleißes eines Bremsbelags (6) einer Reibungsbremse (1).
The invention relates to a measuring system and to a method for determining wear of a brake lining (6) of a friction brake, wherein a wear element (11), the wear of which is detected as representative of the brake lining (6) or by which wear of the brake lining (6) is detected, is integrated into the brake lining (6). The measuring system comprises a permanent magnet (13) and a magnetic field sensor which are arranged in a ferromagnetic core (16) in a closed first magnetic circuit, and the wear element (11) is ferromagnetic and is designed in such a way that a second magnetic circuit leads through the wear element (11) and the permanent magnet (13).</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2020</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNijsOwjAUBN1QIOAOr6FEigNFWj5BNDQI0UZ22CSWbBP5OUhwGQ7DxSAKB6BazcyOBY5g5gdHOOr8lXq8I1SqCfD07BzlwZkYYT3BeDBdELhsLMz79aXBbQIca1hVDybQCUZ3vmbdF0zFqFKWMfvtRMz3-Xl7WKC9FeBWlfCIxS6XSZrITKZplq3Wcvnv7wP3y0I7</recordid><startdate>20200319</startdate><enddate>20200319</enddate><creator>Parasca, Ovidiu</creator><creator>Kuß, Sebastian</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20200319</creationdate><title>Messsystem und Messverfahren zum Ermitteln eines Verschleißes eines Bremsbelags einer Reibungsbremse</title><author>Parasca, Ovidiu ; Kuß, Sebastian</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102018122884A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2020</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>BRAKES</topic><topic>CLUTCHES</topic><topic>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Parasca, Ovidiu</creatorcontrib><creatorcontrib>Kuß, Sebastian</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Parasca, Ovidiu</au><au>Kuß, Sebastian</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Messsystem und Messverfahren zum Ermitteln eines Verschleißes eines Bremsbelags einer Reibungsbremse</title><date>2020-03-19</date><risdate>2020</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Messsystem zur Ermittlung eines Verschleißes eines Bremsbelags (6) einer Reibungsbremse (1), wobei in den Bremsbelag (6) ein Verschleißelement (11) eingearbeitet ist, dessen Verschleiß stellvertretend für den Bremsbelag (6) ermittelt wird oder durch das ein Verschleiß des Bremsbelags (6) erfasst wird. Das Messsystem zeichnet sich dadurch aus, dass das Messsystem einen Permanentmagneten (13) umfasst und einen Magnetfeldsensor, die in einem ferromagnetischen Kern (16) in einem geschlossenen ersten Magnetkreis angeordnet sind, und dass das Verschleißelement (11) ferromagnetisch ist und so ausgebildet, dass durch das Verschleißelement (11) und den Permanentmagneten (13) ein zweiter Magnetkreis führt. Die Erfindung betrifft weiterhin ein Verfahren zur Ermittlung eines Verschleißes eines Bremsbelags (6) einer Reibungsbremse (1).
The invention relates to a measuring system and to a method for determining wear of a brake lining (6) of a friction brake, wherein a wear element (11), the wear of which is detected as representative of the brake lining (6) or by which wear of the brake lining (6) is detected, is integrated into the brake lining (6). The measuring system comprises a permanent magnet (13) and a magnetic field sensor which are arranged in a ferromagnetic core (16) in a closed first magnetic circuit, and the wear element (11) is ferromagnetic and is designed in such a way that a second magnetic circuit leads through the wear element (11) and the permanent magnet (13).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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