Bremszylinder mit einer Verriegelungsvorrichtung zur mechanischen Bremskraftverriegelung

Bremszylinder (1) mit einer Verriegelungsvorrichtung (10) zur mechanischen Bremskraftverriegelung, insbesondere für Schienenfahrzeuge, und mit einem innerhalb eines Gehäuses (1) axial bewegbaren Betriebsbremskolben (2), der durch Beaufschlagung mit einem Druckmedium bewegbar und mit einem Kolbenrohr...

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Hauptverfasser: Meshenberg, Jury, Niepala, Tomasz, Hecht, Ferdinand, Elstorpff, Marc-Gregory
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Meshenberg, Jury
Niepala, Tomasz
Hecht, Ferdinand
Elstorpff, Marc-Gregory
description Bremszylinder (1) mit einer Verriegelungsvorrichtung (10) zur mechanischen Bremskraftverriegelung, insbesondere für Schienenfahrzeuge, und mit einem innerhalb eines Gehäuses (1) axial bewegbaren Betriebsbremskolben (2), der durch Beaufschlagung mit einem Druckmedium bewegbar und mit einem Kolbenrohr (5) gekoppelt ist, wobei das Kolbenrohr (5) mit einem nicht selbsthemmenden Gewinde (9), das in Eingriff mit einer in dem Gehäuse (1) drehbar gelagerten Gewindemutter (7) steht, ausgebildet ist, wobei die Verriegelungsvorrichtung (10) mit einer Verzahnung (8) der Gewindemutter (7) zusammenwirkt, dadurch gekennzeichnet, dass die Verriegelungsvorrichtung (10) eine oder mehrere Sperrklinke/n (11, 12), einen Steuerkolben (13), einen Notlösestößel (14) und ein Verriegelungselement (17) des Notlösestößels (14) umfasst. A brake cylinder includes a locking device for mechanical brake force locking, in particular for rail vehicles, and a service brake piston which can be axially moved inside a housing, which can be moved by applying a pressure medium thereto, and which is coupled to a piston tube, said piston tube being provided with a non-self-locking thread which is engaged with a threaded nut which is rotatably mounted in the housing, and the locking device cooperating with toothing of the threaded nut. The brake cylinder is designed such that the locking device comprises one or more pawl(s), a control piston, an emergency release tappet, and a locking element of the emergency release tappet.
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A brake cylinder includes a locking device for mechanical brake force locking, in particular for rail vehicles, and a service brake piston which can be axially moved inside a housing, which can be moved by applying a pressure medium thereto, and which is coupled to a piston tube, said piston tube being provided with a non-self-locking thread which is engaged with a threaded nut which is rotatably mounted in the housing, and the locking device cooperating with toothing of the threaded nut. The brake cylinder is designed such that the locking device comprises one or more pawl(s), a control piston, an emergency release tappet, and a locking element of the emergency release tappet.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; ARRANGEMENTS OR DISPOSITIONS OF BRAKES OR OTHER RETARDINGAPPARATUS IN RAIL VEHICLES ; BLASTING ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; BRAKES ; BRAKES OR OTHER RETARDING APPARATUS PECULIAR TO RAILVEHICLES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; RAILWAYS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20230309&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102018122519B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25562,76317</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20230309&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102018122519B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Meshenberg, Jury</creatorcontrib><creatorcontrib>Niepala, Tomasz</creatorcontrib><creatorcontrib>Hecht, Ferdinand</creatorcontrib><creatorcontrib>Elstorpff, Marc-Gregory</creatorcontrib><title>Bremszylinder mit einer Verriegelungsvorrichtung zur mechanischen Bremskraftverriegelung</title><description>Bremszylinder (1) mit einer Verriegelungsvorrichtung (10) zur mechanischen Bremskraftverriegelung, insbesondere für Schienenfahrzeuge, und mit einem innerhalb eines Gehäuses (1) axial bewegbaren Betriebsbremskolben (2), der durch Beaufschlagung mit einem Druckmedium bewegbar und mit einem Kolbenrohr (5) gekoppelt ist, wobei das Kolbenrohr (5) mit einem nicht selbsthemmenden Gewinde (9), das in Eingriff mit einer in dem Gehäuse (1) drehbar gelagerten Gewindemutter (7) steht, ausgebildet ist, wobei die Verriegelungsvorrichtung (10) mit einer Verzahnung (8) der Gewindemutter (7) zusammenwirkt, dadurch gekennzeichnet, dass die Verriegelungsvorrichtung (10) eine oder mehrere Sperrklinke/n (11, 12), einen Steuerkolben (13), einen Notlösestößel (14) und ein Verriegelungselement (17) des Notlösestößels (14) umfasst. A brake cylinder includes a locking device for mechanical brake force locking, in particular for rail vehicles, and a service brake piston which can be axially moved inside a housing, which can be moved by applying a pressure medium thereto, and which is coupled to a piston tube, said piston tube being provided with a non-self-locking thread which is engaged with a threaded nut which is rotatably mounted in the housing, and the locking device cooperating with toothing of the threaded nut. The brake cylinder is designed such that the locking device comprises one or more pawl(s), a control piston, an emergency release tappet, and a locking element of the emergency release tappet.</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>ARRANGEMENTS OR DISPOSITIONS OF BRAKES OR OTHER RETARDINGAPPARATUS IN RAIL VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>BRAKES</subject><subject>BRAKES OR OTHER RETARDING APPARATUS PECULIAR TO RAILVEHICLES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>RAILWAYS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZIhwKkrNLa6qzMnMS0ktUsjNLFFIzcwDssJSi4oyU9NTc0rz0ovL8oGc5IwSIFuhqhSoLDU5IzEvszg5IzVPAWxCdlFiWkkZkh4eBta0xJziVF4ozc2g6uYa4uyhm1qQH59aXJCYnJqXWhLv4mpoYGRgaGFoZGRqaOlkYkysOgB4jz3M</recordid><startdate>20230309</startdate><enddate>20230309</enddate><creator>Meshenberg, Jury</creator><creator>Niepala, Tomasz</creator><creator>Hecht, Ferdinand</creator><creator>Elstorpff, Marc-Gregory</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20230309</creationdate><title>Bremszylinder mit einer Verriegelungsvorrichtung zur mechanischen Bremskraftverriegelung</title><author>Meshenberg, Jury ; Niepala, Tomasz ; Hecht, Ferdinand ; Elstorpff, Marc-Gregory</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102018122519B43</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2023</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>ARRANGEMENTS OR DISPOSITIONS OF BRAKES OR OTHER RETARDINGAPPARATUS IN RAIL VEHICLES</topic><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>BRAKES</topic><topic>BRAKES OR OTHER RETARDING APPARATUS PECULIAR TO RAILVEHICLES</topic><topic>CLUTCHES</topic><topic>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>RAILWAYS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Meshenberg, Jury</creatorcontrib><creatorcontrib>Niepala, Tomasz</creatorcontrib><creatorcontrib>Hecht, Ferdinand</creatorcontrib><creatorcontrib>Elstorpff, Marc-Gregory</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Meshenberg, Jury</au><au>Niepala, Tomasz</au><au>Hecht, Ferdinand</au><au>Elstorpff, Marc-Gregory</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Bremszylinder mit einer Verriegelungsvorrichtung zur mechanischen Bremskraftverriegelung</title><date>2023-03-09</date><risdate>2023</risdate><abstract>Bremszylinder (1) mit einer Verriegelungsvorrichtung (10) zur mechanischen Bremskraftverriegelung, insbesondere für Schienenfahrzeuge, und mit einem innerhalb eines Gehäuses (1) axial bewegbaren Betriebsbremskolben (2), der durch Beaufschlagung mit einem Druckmedium bewegbar und mit einem Kolbenrohr (5) gekoppelt ist, wobei das Kolbenrohr (5) mit einem nicht selbsthemmenden Gewinde (9), das in Eingriff mit einer in dem Gehäuse (1) drehbar gelagerten Gewindemutter (7) steht, ausgebildet ist, wobei die Verriegelungsvorrichtung (10) mit einer Verzahnung (8) der Gewindemutter (7) zusammenwirkt, dadurch gekennzeichnet, dass die Verriegelungsvorrichtung (10) eine oder mehrere Sperrklinke/n (11, 12), einen Steuerkolben (13), einen Notlösestößel (14) und ein Verriegelungselement (17) des Notlösestößels (14) umfasst. A brake cylinder includes a locking device for mechanical brake force locking, in particular for rail vehicles, and a service brake piston which can be axially moved inside a housing, which can be moved by applying a pressure medium thereto, and which is coupled to a piston tube, said piston tube being provided with a non-self-locking thread which is engaged with a threaded nut which is rotatably mounted in the housing, and the locking device cooperating with toothing of the threaded nut. The brake cylinder is designed such that the locking device comprises one or more pawl(s), a control piston, an emergency release tappet, and a locking element of the emergency release tappet.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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