Karosseriestruktur eines Elektrofahrzeugs

Problem, das gelöst werden sollEine Karosseriestruktur eines Elektrofahrzeugs bereitzustellen, die es ermöglicht, den Rückzug eines Fahrschemels und eines Getriebes zu unterbinden, wenn eine übermäßige Stoßbelastung von einer Vorderseite der Karosserie ausgeübt wird.LösungDie Karosseriestruktur des...

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Hauptverfasser: Hattori, Nobuhiko, Nishida, Norio
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Hattori, Nobuhiko
Nishida, Norio
description Problem, das gelöst werden sollEine Karosseriestruktur eines Elektrofahrzeugs bereitzustellen, die es ermöglicht, den Rückzug eines Fahrschemels und eines Getriebes zu unterbinden, wenn eine übermäßige Stoßbelastung von einer Vorderseite der Karosserie ausgeübt wird.LösungDie Karosseriestruktur des Elektrofahrzeugs umfasst: einen vorderen Fahrschemel 5, der an linken und rechten bodenseitigen Elementen 4 befestigt ist; Querlenker 7, die durch den vorderen Fahrschemel 5 gehalten werden, wobei die Querlenker 7 rechte und linke Vorderräder aufhängen; ein Getriebe 11, das in eine Fahrzeuglängsrichtung auf einer Vorderseite des vorderen Fahrschemels 5 angeordnet ist; und einen Motor 12, der in eine Fahrzeugbreitenrichtung auf einer Seite des Getriebes 11 angeordnet ist. Es ist eine konkave Form auf einer Vorderseite des vorderen Fahrschemels 5 ausgebildet. Ein hinterer Endabschnitt des Getriebes 11 ist im konkav geformten Abschnitt 5c angeordnet. Ein Querträger 13 ist am bodenseitigen Elemente 4 auf einer Rückseite des vorderen Fahrschemels 5 befestigt, wobei der Querträger eine konvexe Form aufweist, die zu einer Rückseite vorsteht. The present invention provides a body structure of an electric vehicle capable of reducing retraction of a suspension frame and a transmission when an excessive impact load is applied from the front of the vehicle body. The body structure of the electric vehicle includes: a front suspension frame (5) attached to left and right floor side members (4); a wheel suspension arm (7) supported by the front suspension frame (5) and on which left and right front wheels are suspended; a transmission (11) disposed in a front-rear direction of the vehicle body in the front of the front suspension frame (5); and a motor (12) disposed in a vehicle width direction on one side of the transmission (11), wherein a concave-shaped portion is formed on the front side of the front suspension frame (5), a rear end portion of the transmission (11) is disposed in the concave-shaped portion (5c), and a cross member (13) is provided on the floor side members (4) on the rear side of the front suspension frame (5), the cross member (13) having a convex shape projecting toward the rear side.
format Patent
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Es ist eine konkave Form auf einer Vorderseite des vorderen Fahrschemels 5 ausgebildet. Ein hinterer Endabschnitt des Getriebes 11 ist im konkav geformten Abschnitt 5c angeordnet. Ein Querträger 13 ist am bodenseitigen Elemente 4 auf einer Rückseite des vorderen Fahrschemels 5 befestigt, wobei der Querträger eine konvexe Form aufweist, die zu einer Rückseite vorsteht. The present invention provides a body structure of an electric vehicle capable of reducing retraction of a suspension frame and a transmission when an excessive impact load is applied from the front of the vehicle body. The body structure of the electric vehicle includes: a front suspension frame (5) attached to left and right floor side members (4); a wheel suspension arm (7) supported by the front suspension frame (5) and on which left and right front wheels are suspended; a transmission (11) disposed in a front-rear direction of the vehicle body in the front of the front suspension frame (5); and a motor (12) disposed in a vehicle width direction on one side of the transmission (11), wherein a concave-shaped portion is formed on the front side of the front suspension frame (5), a rear end portion of the transmission (11) is disposed in the concave-shaped portion (5c), and a cross member (13) is provided on the floor side members (4) on the rear side of the front suspension frame (5), the cross member (13) having a convex shape projecting toward the rear side.</description><language>ger</language><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRAILERS ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2019</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20190314&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102018113205A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20190314&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102018113205A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Hattori, Nobuhiko</creatorcontrib><creatorcontrib>Nishida, Norio</creatorcontrib><title>Karosseriestruktur eines Elektrofahrzeugs</title><description>Problem, das gelöst werden sollEine Karosseriestruktur eines Elektrofahrzeugs bereitzustellen, die es ermöglicht, den Rückzug eines Fahrschemels und eines Getriebes zu unterbinden, wenn eine übermäßige Stoßbelastung von einer Vorderseite der Karosserie ausgeübt wird.LösungDie Karosseriestruktur des Elektrofahrzeugs umfasst: einen vorderen Fahrschemel 5, der an linken und rechten bodenseitigen Elementen 4 befestigt ist; Querlenker 7, die durch den vorderen Fahrschemel 5 gehalten werden, wobei die Querlenker 7 rechte und linke Vorderräder aufhängen; ein Getriebe 11, das in eine Fahrzeuglängsrichtung auf einer Vorderseite des vorderen Fahrschemels 5 angeordnet ist; und einen Motor 12, der in eine Fahrzeugbreitenrichtung auf einer Seite des Getriebes 11 angeordnet ist. Es ist eine konkave Form auf einer Vorderseite des vorderen Fahrschemels 5 ausgebildet. Ein hinterer Endabschnitt des Getriebes 11 ist im konkav geformten Abschnitt 5c angeordnet. Ein Querträger 13 ist am bodenseitigen Elemente 4 auf einer Rückseite des vorderen Fahrschemels 5 befestigt, wobei der Querträger eine konvexe Form aufweist, die zu einer Rückseite vorsteht. The present invention provides a body structure of an electric vehicle capable of reducing retraction of a suspension frame and a transmission when an excessive impact load is applied from the front of the vehicle body. The body structure of the electric vehicle includes: a front suspension frame (5) attached to left and right floor side members (4); a wheel suspension arm (7) supported by the front suspension frame (5) and on which left and right front wheels are suspended; a transmission (11) disposed in a front-rear direction of the vehicle body in the front of the front suspension frame (5); and a motor (12) disposed in a vehicle width direction on one side of the transmission (11), wherein a concave-shaped portion is formed on the front side of the front suspension frame (5), a rear end portion of the transmission (11) is disposed in the concave-shaped portion (5c), and a cross member (13) is provided on the floor side members (4) on the rear side of the front suspension frame (5), the cross member (13) having a convex shape projecting toward the rear side.</description><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>MOTOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRAILERS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2019</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZND0TizKLy5OLcpMLS4pKs0uKS1SSM3MSy1WcM1JzS4pyk9LzCiqSi1NL-ZhYE1LzClO5YXS3Ayqbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfEuroYGRgaGFoaGxkYGpo6GxsSqAwC2GCsf</recordid><startdate>20190314</startdate><enddate>20190314</enddate><creator>Hattori, Nobuhiko</creator><creator>Nishida, Norio</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20190314</creationdate><title>Karosseriestruktur eines Elektrofahrzeugs</title><author>Hattori, Nobuhiko ; Nishida, Norio</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102018113205A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2019</creationdate><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>MOTOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRAILERS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Hattori, Nobuhiko</creatorcontrib><creatorcontrib>Nishida, Norio</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Hattori, Nobuhiko</au><au>Nishida, Norio</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Karosseriestruktur eines Elektrofahrzeugs</title><date>2019-03-14</date><risdate>2019</risdate><abstract>Problem, das gelöst werden sollEine Karosseriestruktur eines Elektrofahrzeugs bereitzustellen, die es ermöglicht, den Rückzug eines Fahrschemels und eines Getriebes zu unterbinden, wenn eine übermäßige Stoßbelastung von einer Vorderseite der Karosserie ausgeübt wird.LösungDie Karosseriestruktur des Elektrofahrzeugs umfasst: einen vorderen Fahrschemel 5, der an linken und rechten bodenseitigen Elementen 4 befestigt ist; Querlenker 7, die durch den vorderen Fahrschemel 5 gehalten werden, wobei die Querlenker 7 rechte und linke Vorderräder aufhängen; ein Getriebe 11, das in eine Fahrzeuglängsrichtung auf einer Vorderseite des vorderen Fahrschemels 5 angeordnet ist; und einen Motor 12, der in eine Fahrzeugbreitenrichtung auf einer Seite des Getriebes 11 angeordnet ist. Es ist eine konkave Form auf einer Vorderseite des vorderen Fahrschemels 5 ausgebildet. Ein hinterer Endabschnitt des Getriebes 11 ist im konkav geformten Abschnitt 5c angeordnet. Ein Querträger 13 ist am bodenseitigen Elemente 4 auf einer Rückseite des vorderen Fahrschemels 5 befestigt, wobei der Querträger eine konvexe Form aufweist, die zu einer Rückseite vorsteht. The present invention provides a body structure of an electric vehicle capable of reducing retraction of a suspension frame and a transmission when an excessive impact load is applied from the front of the vehicle body. The body structure of the electric vehicle includes: a front suspension frame (5) attached to left and right floor side members (4); a wheel suspension arm (7) supported by the front suspension frame (5) and on which left and right front wheels are suspended; a transmission (11) disposed in a front-rear direction of the vehicle body in the front of the front suspension frame (5); and a motor (12) disposed in a vehicle width direction on one side of the transmission (11), wherein a concave-shaped portion is formed on the front side of the front suspension frame (5), a rear end portion of the transmission (11) is disposed in the concave-shaped portion (5c), and a cross member (13) is provided on the floor side members (4) on the rear side of the front suspension frame (5), the cross member (13) having a convex shape projecting toward the rear side.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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