Hintere Fahrradkettenanordnung
Im Wesentlichen ist eine hintere Fahrradkettenradanordnung vorgesehen, die eine erste Kettenradanordnung und eine zweite Kettenradanordnung umfasst. Die erste Kettenradanordnung umfasst mindestens ein erstes Kettenrad und ein erstes Drehmomentübertragungsprofil. Die zweite Kettenradanordnung umfasst...
Gespeichert in:
1. Verfasser: | |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
container_end_page | |
---|---|
container_issue | |
container_start_page | |
container_title | |
container_volume | |
creator | Nishimoto, Naohiro |
description | Im Wesentlichen ist eine hintere Fahrradkettenradanordnung vorgesehen, die eine erste Kettenradanordnung und eine zweite Kettenradanordnung umfasst. Die erste Kettenradanordnung umfasst mindestens ein erstes Kettenrad und ein erstes Drehmomentübertragungsprofil. Die zweite Kettenradanordnung umfasst mindestens ein zweites Kettenrad und ein zweites Drehmomentübertragungsprofil. Das zweite Drehmomentübertragungsprofil ist eingerichtet, um mit dem ersten Drehmomentübertragungsprofil in Eingriff zu sein/gelangen, um ein Drehmoment zwischen der ersten Kettenradanordnung und der zweiten Kettenradanordnung zu übertragen. Ein Gewindeabschnitt ist an einer von der ersten Kettenradanordnung und der zweiten Kettenradanordnung vorgesehen. Der Gewindeabschnitt ist eingerichtet, um mit einer hinteren Fahrradnabenanordnung in Gewindeeingriff zu sein/gelangen.
A bicycle rear sprocket assembly is basically provided that includes a first sprocket assembly and a second sprocket assembly. The first sprocket assembly includes at least one first sprocket and a first torque transmitting profile. The second sprocket assembly includes at least one second sprocket and a second torque transmitting profile. The second torque transmitting profile is configured to engage the first torque transmitting profile to transmit torque between the first sprocket assembly and the second sprocket assembly. A threaded portion is provided to one of the first sprocket assembly and the second sprocket assembly. The threaded portion is configured to threadedly engage a bicycle rear hub assembly. |
format | Patent |
fullrecord | <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE102018101587A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE102018101587A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE102018101587A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNrjZJDzyMwrSS1KVXBLzCgqSkzJTi0pSc1LzMsvSskrzUvnYWBNS8wpTuWF0twMqm6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXxLq6GBkYGhhaGBoamFuaOhsbEqgMASQsmgQ</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Hintere Fahrradkettenanordnung</title><source>esp@cenet</source><creator>Nishimoto, Naohiro</creator><creatorcontrib>Nishimoto, Naohiro</creatorcontrib><description>Im Wesentlichen ist eine hintere Fahrradkettenradanordnung vorgesehen, die eine erste Kettenradanordnung und eine zweite Kettenradanordnung umfasst. Die erste Kettenradanordnung umfasst mindestens ein erstes Kettenrad und ein erstes Drehmomentübertragungsprofil. Die zweite Kettenradanordnung umfasst mindestens ein zweites Kettenrad und ein zweites Drehmomentübertragungsprofil. Das zweite Drehmomentübertragungsprofil ist eingerichtet, um mit dem ersten Drehmomentübertragungsprofil in Eingriff zu sein/gelangen, um ein Drehmoment zwischen der ersten Kettenradanordnung und der zweiten Kettenradanordnung zu übertragen. Ein Gewindeabschnitt ist an einer von der ersten Kettenradanordnung und der zweiten Kettenradanordnung vorgesehen. Der Gewindeabschnitt ist eingerichtet, um mit einer hinteren Fahrradnabenanordnung in Gewindeeingriff zu sein/gelangen.
A bicycle rear sprocket assembly is basically provided that includes a first sprocket assembly and a second sprocket assembly. The first sprocket assembly includes at least one first sprocket and a first torque transmitting profile. The second sprocket assembly includes at least one second sprocket and a second torque transmitting profile. The second torque transmitting profile is configured to engage the first torque transmitting profile to transmit torque between the first sprocket assembly and the second sprocket assembly. A threaded portion is provided to one of the first sprocket assembly and the second sprocket assembly. The threaded portion is configured to threadedly engage a bicycle rear hub assembly.</description><language>ger</language><subject>BLASTING ; CYCLES ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; POWERED PROPULSION OF SLEDGES OR ; RIDER PROPULSION OF WHEELED VEHICLES OR SLEDGES ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSMISSIONS SPECIALLY ADAPTED FOR SUCH VEHICLES ; TRANSPORTING ; WEAPONS</subject><creationdate>2018</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20180816&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102018101587A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20180816&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102018101587A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Nishimoto, Naohiro</creatorcontrib><title>Hintere Fahrradkettenanordnung</title><description>Im Wesentlichen ist eine hintere Fahrradkettenradanordnung vorgesehen, die eine erste Kettenradanordnung und eine zweite Kettenradanordnung umfasst. Die erste Kettenradanordnung umfasst mindestens ein erstes Kettenrad und ein erstes Drehmomentübertragungsprofil. Die zweite Kettenradanordnung umfasst mindestens ein zweites Kettenrad und ein zweites Drehmomentübertragungsprofil. Das zweite Drehmomentübertragungsprofil ist eingerichtet, um mit dem ersten Drehmomentübertragungsprofil in Eingriff zu sein/gelangen, um ein Drehmoment zwischen der ersten Kettenradanordnung und der zweiten Kettenradanordnung zu übertragen. Ein Gewindeabschnitt ist an einer von der ersten Kettenradanordnung und der zweiten Kettenradanordnung vorgesehen. Der Gewindeabschnitt ist eingerichtet, um mit einer hinteren Fahrradnabenanordnung in Gewindeeingriff zu sein/gelangen.
A bicycle rear sprocket assembly is basically provided that includes a first sprocket assembly and a second sprocket assembly. The first sprocket assembly includes at least one first sprocket and a first torque transmitting profile. The second sprocket assembly includes at least one second sprocket and a second torque transmitting profile. The second torque transmitting profile is configured to engage the first torque transmitting profile to transmit torque between the first sprocket assembly and the second sprocket assembly. A threaded portion is provided to one of the first sprocket assembly and the second sprocket assembly. The threaded portion is configured to threadedly engage a bicycle rear hub assembly.</description><subject>BLASTING</subject><subject>CYCLES</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>POWERED PROPULSION OF SLEDGES OR</subject><subject>RIDER PROPULSION OF WHEELED VEHICLES OR SLEDGES</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSMISSIONS SPECIALLY ADAPTED FOR SUCH VEHICLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2018</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJDzyMwrSS1KVXBLzCgqSkzJTi0pSc1LzMsvSskrzUvnYWBNS8wpTuWF0twMqm6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXxLq6GBkYGhhaGBoamFuaOhsbEqgMASQsmgQ</recordid><startdate>20180816</startdate><enddate>20180816</enddate><creator>Nishimoto, Naohiro</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20180816</creationdate><title>Hintere Fahrradkettenanordnung</title><author>Nishimoto, Naohiro</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102018101587A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2018</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>CYCLES</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>POWERED PROPULSION OF SLEDGES OR</topic><topic>RIDER PROPULSION OF WHEELED VEHICLES OR SLEDGES</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSMISSIONS SPECIALLY ADAPTED FOR SUCH VEHICLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Nishimoto, Naohiro</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Nishimoto, Naohiro</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Hintere Fahrradkettenanordnung</title><date>2018-08-16</date><risdate>2018</risdate><abstract>Im Wesentlichen ist eine hintere Fahrradkettenradanordnung vorgesehen, die eine erste Kettenradanordnung und eine zweite Kettenradanordnung umfasst. Die erste Kettenradanordnung umfasst mindestens ein erstes Kettenrad und ein erstes Drehmomentübertragungsprofil. Die zweite Kettenradanordnung umfasst mindestens ein zweites Kettenrad und ein zweites Drehmomentübertragungsprofil. Das zweite Drehmomentübertragungsprofil ist eingerichtet, um mit dem ersten Drehmomentübertragungsprofil in Eingriff zu sein/gelangen, um ein Drehmoment zwischen der ersten Kettenradanordnung und der zweiten Kettenradanordnung zu übertragen. Ein Gewindeabschnitt ist an einer von der ersten Kettenradanordnung und der zweiten Kettenradanordnung vorgesehen. Der Gewindeabschnitt ist eingerichtet, um mit einer hinteren Fahrradnabenanordnung in Gewindeeingriff zu sein/gelangen.
A bicycle rear sprocket assembly is basically provided that includes a first sprocket assembly and a second sprocket assembly. The first sprocket assembly includes at least one first sprocket and a first torque transmitting profile. The second sprocket assembly includes at least one second sprocket and a second torque transmitting profile. The second torque transmitting profile is configured to engage the first torque transmitting profile to transmit torque between the first sprocket assembly and the second sprocket assembly. A threaded portion is provided to one of the first sprocket assembly and the second sprocket assembly. The threaded portion is configured to threadedly engage a bicycle rear hub assembly.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
fulltext | fulltext_linktorsrc |
identifier | |
ispartof | |
issn | |
language | ger |
recordid | cdi_epo_espacenet_DE102018101587A1 |
source | esp@cenet |
subjects | BLASTING CYCLES ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS GEARING GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS HEATING LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS LIGHTING MECHANICAL ENGINEERING PERFORMING OPERATIONS POWERED PROPULSION OF SLEDGES OR RIDER PROPULSION OF WHEELED VEHICLES OR SLEDGES THERMAL INSULATION IN GENERAL TRANSMISSIONS SPECIALLY ADAPTED FOR SUCH VEHICLES TRANSPORTING WEAPONS |
title | Hintere Fahrradkettenanordnung |
url | https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-20T19%3A17%3A55IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=Nishimoto,%20Naohiro&rft.date=2018-08-16&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE102018101587A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true |