Raddrehzahlsensor
Die Erfindung betrifft einen Raddrehzahlsensor (100) zur Montage an einer Fahrzeugachse, mit einem Leitungsträger (101), einem ersten magnetischen Sensorelement (103-1) und einem zweiten magnetischen Sensorelement (103-2), wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) und das zweite magnetische...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
container_end_page | |
---|---|
container_issue | |
container_start_page | |
container_title | |
container_volume | |
creator | Piller, Bernd Netz, Achim Stauder, Peter Schirling, Andreas |
description | Die Erfindung betrifft einen Raddrehzahlsensor (100) zur Montage an einer Fahrzeugachse, mit einem Leitungsträger (101), einem ersten magnetischen Sensorelement (103-1) und einem zweiten magnetischen Sensorelement (103-2), wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) und das zweite magnetische Sensorelement (103-2) auf dem Leitungsträger (101) angeordnet sind, wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) ausgebildet ist, ein erstes periodisches Messsignal zu erfassen, das auf einem wechselnden Magnetfeld basiert, und wobei das zweite magnetische Sensorelement (103-2) ausgebildet ist, ein zweites periodisches Messsignal zu erfassen, das auf dem wechselnden Magnetfeld basiert, und wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) und das zweite magnetische Sensorelement (103-2) ausgebildet sind, das erste periodische Messsignal und das zweite periodische Messsignal phasenversetzt zu erfassen.
The invention relates to a wheel speed sensor (100) for mounting on a vehicle axle, comprising a line carrier (101), a first magnetic sensor element (103-1), and a second magnetic sensor element (103-2), said first magnetic sensor element (103-1) and second magnetic sensor element (103-2) being arranged on the line carrier (101), for example a leadframe made of copper. The first magnetic sensor element (103-1) is designed to detect a first periodic measurement signal based on an alternating magnetic field, and the second magnetic sensor element (103-2) is designed to detect a second periodic measurement signal based on the alternating magnetic field. The first magnetic sensor element (103-1) and the second magnetic sensor element (103-2) are designed to detect the first periodic measurement signal and the second periodic measurement signal in a phase-shifted manner. The sensor elements can be rotated relative to each other by 45° for example, whereby a phase shift of 90° can be achieved. By analyzing both signals, a larger signal frequency and a greater resolution can be achieved. |
format | Patent |
fullrecord | <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE102016206390A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE102016206390A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE102016206390A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNrjZBAMSkxJKUrNqErMyClOzSvOL-JhYE1LBLJ5oTQ3g6qba4izh25qQX58anFBYnJqXmpJvIuroYGRgaGZkYGZsaWBo6ExseoA60AhcQ</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Raddrehzahlsensor</title><source>esp@cenet</source><creator>Piller, Bernd ; Netz, Achim ; Stauder, Peter ; Schirling, Andreas</creator><creatorcontrib>Piller, Bernd ; Netz, Achim ; Stauder, Peter ; Schirling, Andreas</creatorcontrib><description>Die Erfindung betrifft einen Raddrehzahlsensor (100) zur Montage an einer Fahrzeugachse, mit einem Leitungsträger (101), einem ersten magnetischen Sensorelement (103-1) und einem zweiten magnetischen Sensorelement (103-2), wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) und das zweite magnetische Sensorelement (103-2) auf dem Leitungsträger (101) angeordnet sind, wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) ausgebildet ist, ein erstes periodisches Messsignal zu erfassen, das auf einem wechselnden Magnetfeld basiert, und wobei das zweite magnetische Sensorelement (103-2) ausgebildet ist, ein zweites periodisches Messsignal zu erfassen, das auf dem wechselnden Magnetfeld basiert, und wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) und das zweite magnetische Sensorelement (103-2) ausgebildet sind, das erste periodische Messsignal und das zweite periodische Messsignal phasenversetzt zu erfassen.
The invention relates to a wheel speed sensor (100) for mounting on a vehicle axle, comprising a line carrier (101), a first magnetic sensor element (103-1), and a second magnetic sensor element (103-2), said first magnetic sensor element (103-1) and second magnetic sensor element (103-2) being arranged on the line carrier (101), for example a leadframe made of copper. The first magnetic sensor element (103-1) is designed to detect a first periodic measurement signal based on an alternating magnetic field, and the second magnetic sensor element (103-2) is designed to detect a second periodic measurement signal based on the alternating magnetic field. The first magnetic sensor element (103-1) and the second magnetic sensor element (103-2) are designed to detect the first periodic measurement signal and the second periodic measurement signal in a phase-shifted manner. The sensor elements can be rotated relative to each other by 45° for example, whereby a phase shift of 90° can be achieved. By analyzing both signals, a larger signal frequency and a greater resolution can be achieved.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENTS FOR MEASURING TWO OR MORE VARIABLES NOT COVEREDIN A SINGLE OTHER SUBCLASS ; INDICATING PRESENCE, ABSENCE, OR DIRECTION, OF MOVEMENT ; MEASURING ; MEASURING LINEAR OR ANGULAR SPEED, ACCELERATION, DECELERATION,OR SHOCK ; MEASURING NOT SPECIALLY ADAPTED FOR A SPECIFIC VARIABLE ; MEASURING OR TESTING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR ; PHYSICS ; TARIFF METERING APPARATUS ; TESTING</subject><creationdate>2017</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20171019&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102016206390A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20171019&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102016206390A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Piller, Bernd</creatorcontrib><creatorcontrib>Netz, Achim</creatorcontrib><creatorcontrib>Stauder, Peter</creatorcontrib><creatorcontrib>Schirling, Andreas</creatorcontrib><title>Raddrehzahlsensor</title><description>Die Erfindung betrifft einen Raddrehzahlsensor (100) zur Montage an einer Fahrzeugachse, mit einem Leitungsträger (101), einem ersten magnetischen Sensorelement (103-1) und einem zweiten magnetischen Sensorelement (103-2), wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) und das zweite magnetische Sensorelement (103-2) auf dem Leitungsträger (101) angeordnet sind, wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) ausgebildet ist, ein erstes periodisches Messsignal zu erfassen, das auf einem wechselnden Magnetfeld basiert, und wobei das zweite magnetische Sensorelement (103-2) ausgebildet ist, ein zweites periodisches Messsignal zu erfassen, das auf dem wechselnden Magnetfeld basiert, und wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) und das zweite magnetische Sensorelement (103-2) ausgebildet sind, das erste periodische Messsignal und das zweite periodische Messsignal phasenversetzt zu erfassen.
The invention relates to a wheel speed sensor (100) for mounting on a vehicle axle, comprising a line carrier (101), a first magnetic sensor element (103-1), and a second magnetic sensor element (103-2), said first magnetic sensor element (103-1) and second magnetic sensor element (103-2) being arranged on the line carrier (101), for example a leadframe made of copper. The first magnetic sensor element (103-1) is designed to detect a first periodic measurement signal based on an alternating magnetic field, and the second magnetic sensor element (103-2) is designed to detect a second periodic measurement signal based on the alternating magnetic field. The first magnetic sensor element (103-1) and the second magnetic sensor element (103-2) are designed to detect the first periodic measurement signal and the second periodic measurement signal in a phase-shifted manner. The sensor elements can be rotated relative to each other by 45° for example, whereby a phase shift of 90° can be achieved. By analyzing both signals, a larger signal frequency and a greater resolution can be achieved.</description><subject>ARRANGEMENTS FOR MEASURING TWO OR MORE VARIABLES NOT COVEREDIN A SINGLE OTHER SUBCLASS</subject><subject>INDICATING PRESENCE, ABSENCE, OR DIRECTION, OF MOVEMENT</subject><subject>MEASURING</subject><subject>MEASURING LINEAR OR ANGULAR SPEED, ACCELERATION, DECELERATION,OR SHOCK</subject><subject>MEASURING NOT SPECIALLY ADAPTED FOR A SPECIFIC VARIABLE</subject><subject>MEASURING OR TESTING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>TARIFF METERING APPARATUS</subject><subject>TESTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2017</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZBAMSkxJKUrNqErMyClOzSvOL-JhYE1LBLJ5oTQ3g6qba4izh25qQX58anFBYnJqXmpJvIuroYGRgaGZkYGZsaWBo6ExseoA60AhcQ</recordid><startdate>20171019</startdate><enddate>20171019</enddate><creator>Piller, Bernd</creator><creator>Netz, Achim</creator><creator>Stauder, Peter</creator><creator>Schirling, Andreas</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20171019</creationdate><title>Raddrehzahlsensor</title><author>Piller, Bernd ; Netz, Achim ; Stauder, Peter ; Schirling, Andreas</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102016206390A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2017</creationdate><topic>ARRANGEMENTS FOR MEASURING TWO OR MORE VARIABLES NOT COVEREDIN A SINGLE OTHER SUBCLASS</topic><topic>INDICATING PRESENCE, ABSENCE, OR DIRECTION, OF MOVEMENT</topic><topic>MEASURING</topic><topic>MEASURING LINEAR OR ANGULAR SPEED, ACCELERATION, DECELERATION,OR SHOCK</topic><topic>MEASURING NOT SPECIALLY ADAPTED FOR A SPECIFIC VARIABLE</topic><topic>MEASURING OR TESTING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>TARIFF METERING APPARATUS</topic><topic>TESTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Piller, Bernd</creatorcontrib><creatorcontrib>Netz, Achim</creatorcontrib><creatorcontrib>Stauder, Peter</creatorcontrib><creatorcontrib>Schirling, Andreas</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Piller, Bernd</au><au>Netz, Achim</au><au>Stauder, Peter</au><au>Schirling, Andreas</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Raddrehzahlsensor</title><date>2017-10-19</date><risdate>2017</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft einen Raddrehzahlsensor (100) zur Montage an einer Fahrzeugachse, mit einem Leitungsträger (101), einem ersten magnetischen Sensorelement (103-1) und einem zweiten magnetischen Sensorelement (103-2), wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) und das zweite magnetische Sensorelement (103-2) auf dem Leitungsträger (101) angeordnet sind, wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) ausgebildet ist, ein erstes periodisches Messsignal zu erfassen, das auf einem wechselnden Magnetfeld basiert, und wobei das zweite magnetische Sensorelement (103-2) ausgebildet ist, ein zweites periodisches Messsignal zu erfassen, das auf dem wechselnden Magnetfeld basiert, und wobei das erste magnetische Sensorelement (103-1) und das zweite magnetische Sensorelement (103-2) ausgebildet sind, das erste periodische Messsignal und das zweite periodische Messsignal phasenversetzt zu erfassen.
The invention relates to a wheel speed sensor (100) for mounting on a vehicle axle, comprising a line carrier (101), a first magnetic sensor element (103-1), and a second magnetic sensor element (103-2), said first magnetic sensor element (103-1) and second magnetic sensor element (103-2) being arranged on the line carrier (101), for example a leadframe made of copper. The first magnetic sensor element (103-1) is designed to detect a first periodic measurement signal based on an alternating magnetic field, and the second magnetic sensor element (103-2) is designed to detect a second periodic measurement signal based on the alternating magnetic field. The first magnetic sensor element (103-1) and the second magnetic sensor element (103-2) are designed to detect the first periodic measurement signal and the second periodic measurement signal in a phase-shifted manner. The sensor elements can be rotated relative to each other by 45° for example, whereby a phase shift of 90° can be achieved. By analyzing both signals, a larger signal frequency and a greater resolution can be achieved.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
fulltext | fulltext_linktorsrc |
identifier | |
ispartof | |
issn | |
language | ger |
recordid | cdi_epo_espacenet_DE102016206390A1 |
source | esp@cenet |
subjects | ARRANGEMENTS FOR MEASURING TWO OR MORE VARIABLES NOT COVEREDIN A SINGLE OTHER SUBCLASS INDICATING PRESENCE, ABSENCE, OR DIRECTION, OF MOVEMENT MEASURING MEASURING LINEAR OR ANGULAR SPEED, ACCELERATION, DECELERATION,OR SHOCK MEASURING NOT SPECIALLY ADAPTED FOR A SPECIFIC VARIABLE MEASURING OR TESTING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR PHYSICS TARIFF METERING APPARATUS TESTING |
title | Raddrehzahlsensor |
url | https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-04T05%3A44%3A53IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=Piller,%20Bernd&rft.date=2017-10-19&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE102016206390A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true |