Verfahren zum Koordinieren von Vortriebsdrehmomentaktoren durch Drehmomentgrenzen
Verfahren (200) zum Steuern eines Antriebsstrangsystems (10), das eine Mehrzahl von Vortriebsdrehmomentaktoren (12, 20, 22) umfasst, wobei das Verfahren (200) umfasst:Interpretieren (210) einer Fahreranforderung, was ein Ermitteln einer Fahrerdrehmomentanforderung (212) und einer Regenerationsbremsa...
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creator | Choi, Tayoung Patel, Krunal P Heap, Anthony H Hessell, Steven M |
description | Verfahren (200) zum Steuern eines Antriebsstrangsystems (10), das eine Mehrzahl von Vortriebsdrehmomentaktoren (12, 20, 22) umfasst, wobei das Verfahren (200) umfasst:Interpretieren (210) einer Fahreranforderung, was ein Ermitteln einer Fahrerdrehmomentanforderung (212) und einer Regenerationsbremsanforderung (214) auf der Basis von Fahrereingaben in ein Gaspedal und ein Bremspedal umfasst;Ermitteln (220) einer Sollanforderung (222) auf der Basis der Fahrerdrehmomentanforderung (212) und der Regenerationsbremsanforderung (214);Koordinieren (400) von Drehmomentgrenzen (225) für das Antriebsstrangsystem (10) auf der Basis der Sollanforderung (222), der Fahrerdrehmomentanforderung (212), einer vorhergehenden Fahrerdrehmomentanforderung (420) und einer Untätigkeitszeit (416), die der Fahrereingabe in das Gaspedal zugeordnet ist, wobei die Untätigkeitszeit (416) und eine Differenz (213) zwischen der Fahrerdrehmomentanforderung (212) und der Sollanforderung (222) verwendet werden, um eine obere (512, 522, 720) und untere (514, 524, 722) Ausgangsdrehmomentgrenze zu ermitteln;Kombinieren (230) der oberen (512, 522, 720) und unteren (514, 524, 722) Ausgangsdrehmomentgrenze mit Systemeinschränkungen (224), um eine abschließende Drehmomentanforderung (232) zu erzeugen;Anwenden (240) der abschließenden Drehmomentanforderung (232), um Drehmomentbefehle (242) für die Vortriebsdrehmomentaktoren (12, 20, 22) zu ermitteln; undSteuern (250), über einen Controller (5, 15, 23), der Vortriebsdrehmomentaktoren (12, 20, 22) auf der Basis der Drehmomentbefehle (242) für die Vortriebsdrehmomentaktoren (12, 20, 22).
A powertrain system employing multiple propulsion torque actuators is described. A method for controlling the powertrain system includes interpreting a driver request, including determining a driver torque request and a regenerative braking request based upon driver inputs to an accelerator pedal and a brake pedal. A desired request is determined based upon the driver torque request and the regenerative braking request. Torque limits for the powertrain system are coordinated based upon the desired request, the driver torque request, and a previous driver torque request to determine upper and lower output torque limits, and the upper and lower output torque limits are combined with system constraints to generate a final torque request. The final torque request is employed to determine torque commands for the propulsion torque actuators, and the propulsion torque actuator |
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A powertrain system employing multiple propulsion torque actuators is described. A method for controlling the powertrain system includes interpreting a driver request, including determining a driver torque request and a regenerative braking request based upon driver inputs to an accelerator pedal and a brake pedal. A desired request is determined based upon the driver torque request and the regenerative braking request. Torque limits for the powertrain system are coordinated based upon the desired request, the driver torque request, and a previous driver torque request to determine upper and lower output torque limits, and the upper and lower output torque limits are combined with system constraints to generate a final torque request. The final torque request is employed to determine torque commands for the propulsion torque actuators, and the propulsion torque actuators are controlled based upon the torque commands for the propulsion torque actuators.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; CONTROLLING COMBUSTION ENGINES ; ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES ; ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230706&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102016103538B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230706&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102016103538B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Choi, Tayoung</creatorcontrib><creatorcontrib>Patel, Krunal P</creatorcontrib><creatorcontrib>Heap, Anthony H</creatorcontrib><creatorcontrib>Hessell, Steven M</creatorcontrib><title>Verfahren zum Koordinieren von Vortriebsdrehmomentaktoren durch Drehmomentgrenzen</title><description>Verfahren (200) zum Steuern eines Antriebsstrangsystems (10), das eine Mehrzahl von Vortriebsdrehmomentaktoren (12, 20, 22) umfasst, wobei das Verfahren (200) umfasst:Interpretieren (210) einer Fahreranforderung, was ein Ermitteln einer Fahrerdrehmomentanforderung (212) und einer Regenerationsbremsanforderung (214) auf der Basis von Fahrereingaben in ein Gaspedal und ein Bremspedal umfasst;Ermitteln (220) einer Sollanforderung (222) auf der Basis der Fahrerdrehmomentanforderung (212) und der Regenerationsbremsanforderung (214);Koordinieren (400) von Drehmomentgrenzen (225) für das Antriebsstrangsystem (10) auf der Basis der Sollanforderung (222), der Fahrerdrehmomentanforderung (212), einer vorhergehenden Fahrerdrehmomentanforderung (420) und einer Untätigkeitszeit (416), die der Fahrereingabe in das Gaspedal zugeordnet ist, wobei die Untätigkeitszeit (416) und eine Differenz (213) zwischen der Fahrerdrehmomentanforderung (212) und der Sollanforderung (222) verwendet werden, um eine obere (512, 522, 720) und untere (514, 524, 722) Ausgangsdrehmomentgrenze zu ermitteln;Kombinieren (230) der oberen (512, 522, 720) und unteren (514, 524, 722) Ausgangsdrehmomentgrenze mit Systemeinschränkungen (224), um eine abschließende Drehmomentanforderung (232) zu erzeugen;Anwenden (240) der abschließenden Drehmomentanforderung (232), um Drehmomentbefehle (242) für die Vortriebsdrehmomentaktoren (12, 20, 22) zu ermitteln; undSteuern (250), über einen Controller (5, 15, 23), der Vortriebsdrehmomentaktoren (12, 20, 22) auf der Basis der Drehmomentbefehle (242) für die Vortriebsdrehmomentaktoren (12, 20, 22).
A powertrain system employing multiple propulsion torque actuators is described. A method for controlling the powertrain system includes interpreting a driver request, including determining a driver torque request and a regenerative braking request based upon driver inputs to an accelerator pedal and a brake pedal. A desired request is determined based upon the driver torque request and the regenerative braking request. Torque limits for the powertrain system are coordinated based upon the desired request, the driver torque request, and a previous driver torque request to determine upper and lower output torque limits, and the upper and lower output torque limits are combined with system constraints to generate a final torque request. The final torque request is employed to determine torque commands for the propulsion torque actuators, and the propulsion torque actuators are controlled based upon the torque commands for the propulsion torque actuators.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</subject><subject>ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES</subject><subject>ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZAgMSy1KS8woSs1TqCrNVfDOzy9KyczLTAUJlOXnKYTlF5UUZaYmFacUpWbk5uem5pUkZpfkg6RTSouSMxRc4OLpQMGq1DweBta0xJziVF4ozc2g6uYa4uyhm1qQH59aXJCYnJqXWhLv4mpoYGRgaGZoYGxqbOFkYkysOgBR9Dq4</recordid><startdate>20230706</startdate><enddate>20230706</enddate><creator>Choi, Tayoung</creator><creator>Patel, Krunal P</creator><creator>Heap, Anthony H</creator><creator>Hessell, Steven M</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20230706</creationdate><title>Verfahren zum Koordinieren von Vortriebsdrehmomentaktoren durch Drehmomentgrenzen</title><author>Choi, Tayoung ; 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A powertrain system employing multiple propulsion torque actuators is described. A method for controlling the powertrain system includes interpreting a driver request, including determining a driver torque request and a regenerative braking request based upon driver inputs to an accelerator pedal and a brake pedal. A desired request is determined based upon the driver torque request and the regenerative braking request. Torque limits for the powertrain system are coordinated based upon the desired request, the driver torque request, and a previous driver torque request to determine upper and lower output torque limits, and the upper and lower output torque limits are combined with system constraints to generate a final torque request. The final torque request is employed to determine torque commands for the propulsion torque actuators, and the propulsion torque actuators are controlled based upon the torque commands for the propulsion torque actuators.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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