KOLBENBODENBEREITSTELLENDE BAUGRUPPE
Die vorliegende Offenbarung bezieht sich auf eine kolbenbodenbereitstellende Baugruppe (102) für einen Kolben (100) eines Verbrennungsmotors. Die kolbenbodenbereitstellende Baugruppe (102) weist eine Kolbenkronenstruktur (116) auf, die eine obere Oberfläche (106) und eine periphere Oberfläche (108)...
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description | Die vorliegende Offenbarung bezieht sich auf eine kolbenbodenbereitstellende Baugruppe (102) für einen Kolben (100) eines Verbrennungsmotors. Die kolbenbodenbereitstellende Baugruppe (102) weist eine Kolbenkronenstruktur (116) auf, die eine obere Oberfläche (106) und eine periphere Oberfläche (108) der kolbenbodenbereitstellenden Baugruppe (102) bereitstellt. Die obere Oberfläche (106) begrenzt die kolbenbodenbereitstellende Baugruppe (102) axial bezüglich einer Verbrennungskammer des Verbrennungsmotors. Die periphere Oberfläche (108) begrenzt die Baugruppe (102) radial. Überdies weist die obere Oberfläche (106) eine Randfläche (120) und eine innere Oberfläche (122) auf. Die innere Oberfläche (122) umfasst ein Gebiet (126) von niedrigsten Positionen (124) der Kolbenmulde (118), eine erste Seitenwandfläche (130), eine ablenkende Bodenfläche (132), die von einem zweiten Grenzabschnitt des Gebiets (126) der niedrigsten Positionen (124) ansteigt, um einen asymmetrischen Kolbenmuldenboden auszubilden, und mindestens eine zweite Seitenwandfläche (134). Die asymmetrische Form kann die Erzeugung von zum Beispiel einer Tumble-Strömung von Ladeluft zur Verbesserung der Zündung erlauben.
A piston top structural unit for an internal combustion engine may include a piston crown structure providing a top surface and a peripheral surface, wherein, regarding a center axis of the piston, the top surface is configured to delimit the piston top structural unit axially with respect to a combustion chamber of the internal combustion engine and the peripheral surface is configured to delimit the piston top structural unit radially. The top surface may include a rim surface extending around the center axis, and an inner surface delimiting a piston bowl radially within the peripheral surface. The inner surface may include an area of lowest positions of the piston bowl, a first side wall surface extending essentially along the direction of the center axis from a first border section of the area of the lowest positions to the rim surface, a deflecting bottom surface raising from a second border section of the area of the lowest positions to form an asymmetric piston bowl bottom, and at least one second side wall surface extending essentially along the direction of the center axis from a respective border section of the deflecting bottom surface to the rim surface. The asymmetric shape may allow the generation of a tumble flow of charged air for improving ignition. |
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A piston top structural unit for an internal combustion engine may include a piston crown structure providing a top surface and a peripheral surface, wherein, regarding a center axis of the piston, the top surface is configured to delimit the piston top structural unit axially with respect to a combustion chamber of the internal combustion engine and the peripheral surface is configured to delimit the piston top structural unit radially. The top surface may include a rim surface extending around the center axis, and an inner surface delimiting a piston bowl radially within the peripheral surface. The inner surface may include an area of lowest positions of the piston bowl, a first side wall surface extending essentially along the direction of the center axis from a first border section of the area of the lowest positions to the rim surface, a deflecting bottom surface raising from a second border section of the area of the lowest positions to form an asymmetric piston bowl bottom, and at least one second side wall surface extending essentially along the direction of the center axis from a respective border section of the deflecting bottom surface to the rim surface. The asymmetric shape may allow the generation of a tumble flow of charged air for improving ignition.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENTS OF SEALINGS IN COMBUSTION ENGINES ; BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; CYLINDERS, PISTONS OR CASINGS, FOR COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; WEAPONS</subject><creationdate>2016</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20161124&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102015006642A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20161124&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102015006642A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Lange, Hendrik Johannes</creatorcontrib><creatorcontrib>Burkhard, Sascha</creatorcontrib><creatorcontrib>Sturm, Michael</creatorcontrib><creatorcontrib>Sixel, Eike Joachim</creatorcontrib><creatorcontrib>Mooser, Dirk</creatorcontrib><creatorcontrib>Langschwager, Ingo</creatorcontrib><creatorcontrib>Ruschmeyer, Kai</creatorcontrib><creatorcontrib>Wolfgramm, Marius</creatorcontrib><title>KOLBENBODENBEREITSTELLENDE BAUGRUPPE</title><description>Die vorliegende Offenbarung bezieht sich auf eine kolbenbodenbereitstellende Baugruppe (102) für einen Kolben (100) eines Verbrennungsmotors. Die kolbenbodenbereitstellende Baugruppe (102) weist eine Kolbenkronenstruktur (116) auf, die eine obere Oberfläche (106) und eine periphere Oberfläche (108) der kolbenbodenbereitstellenden Baugruppe (102) bereitstellt. Die obere Oberfläche (106) begrenzt die kolbenbodenbereitstellende Baugruppe (102) axial bezüglich einer Verbrennungskammer des Verbrennungsmotors. Die periphere Oberfläche (108) begrenzt die Baugruppe (102) radial. Überdies weist die obere Oberfläche (106) eine Randfläche (120) und eine innere Oberfläche (122) auf. Die innere Oberfläche (122) umfasst ein Gebiet (126) von niedrigsten Positionen (124) der Kolbenmulde (118), eine erste Seitenwandfläche (130), eine ablenkende Bodenfläche (132), die von einem zweiten Grenzabschnitt des Gebiets (126) der niedrigsten Positionen (124) ansteigt, um einen asymmetrischen Kolbenmuldenboden auszubilden, und mindestens eine zweite Seitenwandfläche (134). Die asymmetrische Form kann die Erzeugung von zum Beispiel einer Tumble-Strömung von Ladeluft zur Verbesserung der Zündung erlauben.
A piston top structural unit for an internal combustion engine may include a piston crown structure providing a top surface and a peripheral surface, wherein, regarding a center axis of the piston, the top surface is configured to delimit the piston top structural unit axially with respect to a combustion chamber of the internal combustion engine and the peripheral surface is configured to delimit the piston top structural unit radially. The top surface may include a rim surface extending around the center axis, and an inner surface delimiting a piston bowl radially within the peripheral surface. 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A piston top structural unit for an internal combustion engine may include a piston crown structure providing a top surface and a peripheral surface, wherein, regarding a center axis of the piston, the top surface is configured to delimit the piston top structural unit axially with respect to a combustion chamber of the internal combustion engine and the peripheral surface is configured to delimit the piston top structural unit radially. The top surface may include a rim surface extending around the center axis, and an inner surface delimiting a piston bowl radially within the peripheral surface. The inner surface may include an area of lowest positions of the piston bowl, a first side wall surface extending essentially along the direction of the center axis from a first border section of the area of the lowest positions to the rim surface, a deflecting bottom surface raising from a second border section of the area of the lowest positions to form an asymmetric piston bowl bottom, and at least one second side wall surface extending essentially along the direction of the center axis from a respective border section of the deflecting bottom surface to the rim surface. The asymmetric shape may allow the generation of a tumble flow of charged air for improving ignition.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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