Scheibenbremse für ein Nutzfahrzeug
Scheibenbremse für ein Nutzfahrzeug, mit einer in einem Bremssattel angeordneten Zuspanneinrichtung, die eine über einen schwenkbaren Bremshebel verschiebbares Tragelement, mit mindestens einer Bohrung (5) aufweist, in der eine mit einem Außengewinde versehene Stellspindel (3) mittels einer Nachstel...
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Format: | Patent |
Sprache: | ger |
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creator | Hacklberger, Michael |
description | Scheibenbremse für ein Nutzfahrzeug, mit einer in einem Bremssattel angeordneten Zuspanneinrichtung, die eine über einen schwenkbaren Bremshebel verschiebbares Tragelement, mit mindestens einer Bohrung (5) aufweist, in der eine mit einem Außengewinde versehene Stellspindel (3) mittels einer Nachstelleinrichtung drehgehemmt verdrehbar gelagert ist, dadurch gekennzeichnet, dass zur Drehhemmung zwischen der Stellspindel (3) und der Bohrung (5) eine mit axialem Druck an der Stellspindel (3) anliegende Spanneinrichtung (7) angeordnet ist.
The invention relates to a disc brake for a utility vehicle, comprising an application arrangement which is disposed in a brake calliper and has a bridge (2) which can be displaced by means of a pivotable brake lever and has at least one bore (5) in which an externally threaded adjusting spindle (3) is rotatably mounted such that it can twist in a manner rotationally inhibited by a readjustment device. The disc brake is designed such that a clamping device (7) which abuts the adjusting spindle (3) with axial pressure is disposed between the adjusting spindle (3) and the bore (5) in order to inhibit rotation. |
format | Patent |
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The invention relates to a disc brake for a utility vehicle, comprising an application arrangement which is disposed in a brake calliper and has a bridge (2) which can be displaced by means of a pivotable brake lever and has at least one bore (5) in which an externally threaded adjusting spindle (3) is rotatably mounted such that it can twist in a manner rotationally inhibited by a readjustment device. The disc brake is designed such that a clamping device (7) which abuts the adjusting spindle (3) with axial pressure is disposed between the adjusting spindle (3) and the bore (5) in order to inhibit rotation.</description><language>ger</language><subject>BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2019</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20190619&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102014105418B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20190619&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102014105418B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Hacklberger, Michael</creatorcontrib><title>Scheibenbremse für ein Nutzfahrzeug</title><description>Scheibenbremse für ein Nutzfahrzeug, mit einer in einem Bremssattel angeordneten Zuspanneinrichtung, die eine über einen schwenkbaren Bremshebel verschiebbares Tragelement, mit mindestens einer Bohrung (5) aufweist, in der eine mit einem Außengewinde versehene Stellspindel (3) mittels einer Nachstelleinrichtung drehgehemmt verdrehbar gelagert ist, dadurch gekennzeichnet, dass zur Drehhemmung zwischen der Stellspindel (3) und der Bohrung (5) eine mit axialem Druck an der Stellspindel (3) anliegende Spanneinrichtung (7) angeordnet ist.
The invention relates to a disc brake for a utility vehicle, comprising an application arrangement which is disposed in a brake calliper and has a bridge (2) which can be displaced by means of a pivotable brake lever and has at least one bore (5) in which an externally threaded adjusting spindle (3) is rotatably mounted such that it can twist in a manner rotationally inhibited by a readjustment device. The disc brake is designed such that a clamping device (7) which abuts the adjusting spindle (3) with axial pressure is disposed between the adjusting spindle (3) and the bore (5) in order to inhibit rotation.</description><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2019</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZFAJTs5IzUxKzUsqSs0tTlVIO7ynSCE1M0_Br7SkKi0xo6gqtTSdh4E1LTGnOJUXSnMzqLq5hjh76KYW5MenFhckJqfmpZbEu7gaGhgZGJoYGpiaGFo4mRgTqw4AoFQpIg</recordid><startdate>20190619</startdate><enddate>20190619</enddate><creator>Hacklberger, Michael</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20190619</creationdate><title>Scheibenbremse für ein Nutzfahrzeug</title><author>Hacklberger, Michael</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102014105418B43</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2019</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKES</topic><topic>CLUTCHES</topic><topic>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Hacklberger, Michael</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Hacklberger, Michael</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Scheibenbremse für ein Nutzfahrzeug</title><date>2019-06-19</date><risdate>2019</risdate><abstract>Scheibenbremse für ein Nutzfahrzeug, mit einer in einem Bremssattel angeordneten Zuspanneinrichtung, die eine über einen schwenkbaren Bremshebel verschiebbares Tragelement, mit mindestens einer Bohrung (5) aufweist, in der eine mit einem Außengewinde versehene Stellspindel (3) mittels einer Nachstelleinrichtung drehgehemmt verdrehbar gelagert ist, dadurch gekennzeichnet, dass zur Drehhemmung zwischen der Stellspindel (3) und der Bohrung (5) eine mit axialem Druck an der Stellspindel (3) anliegende Spanneinrichtung (7) angeordnet ist.
The invention relates to a disc brake for a utility vehicle, comprising an application arrangement which is disposed in a brake calliper and has a bridge (2) which can be displaced by means of a pivotable brake lever and has at least one bore (5) in which an externally threaded adjusting spindle (3) is rotatably mounted such that it can twist in a manner rotationally inhibited by a readjustment device. The disc brake is designed such that a clamping device (7) which abuts the adjusting spindle (3) with axial pressure is disposed between the adjusting spindle (3) and the bore (5) in order to inhibit rotation.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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