Low voltage power switch has electronic trip unit whose power is supplied to internal bus bars of switch using direct voltage rail, and manually operable actuating element that is mechanically separable from electronic trip unit

The power switch has an electronic trip unit (1) whose power is supplied to internal bus bars of the switch, using direct voltage rail. The direct voltage rail is linearly movable from contact position to separating position, outside the housing (2) of electronic trip unit. A manually operable actua...

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Hauptverfasser: TIETZ, GERHARD, SCHULZ, RAINER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator TIETZ, GERHARD
SCHULZ, RAINER
description The power switch has an electronic trip unit (1) whose power is supplied to internal bus bars of the switch, using direct voltage rail. The direct voltage rail is linearly movable from contact position to separating position, outside the housing (2) of electronic trip unit. A manually operable actuating element (26) is mechanically separable from electronic trip unit. The actuating element has movably arranged contact unit (13) that is linearly movable from contact position to release position. An independent claim is included for a method for separation of power supply of electronic trip unit in low voltage power switch. Die Erfindung betrifft einen Schalter, insbesondere einen Niederspannungsleistungsschalter mit einer elektronischen Auslöseeinheit (1). Um bei einer Energieversorgung der Auslöseeinheit (1) durch einen direkten Spannungsabgriff an den internen Stromschienen des Schalters eine besonders einfache Trennung des Spannungsabgriffs zu ermöglichen, wird vorgeschlagen, dass der Spannungsabgriff mit Hilfe eines linear von einer Kontaktstellung in eine Trennstellung bewegbaren, von außerhalb des Gehäuses (2) der Auslöseeinheit (1) manuell bedienbaren Betätigungselements (26) mechanisch trennbar ist, wobei mit dem Betätigungselement (26) eine beweglich angeordnete Kontakteinrichtung (13) linear von einer Kontaktstellung in eine Trennstellung bewegbar ist.
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Um bei einer Energieversorgung der Auslöseeinheit (1) durch einen direkten Spannungsabgriff an den internen Stromschienen des Schalters eine besonders einfache Trennung des Spannungsabgriffs zu ermöglichen, wird vorgeschlagen, dass der Spannungsabgriff mit Hilfe eines linear von einer Kontaktstellung in eine Trennstellung bewegbaren, von außerhalb des Gehäuses (2) der Auslöseeinheit (1) manuell bedienbaren Betätigungselements (26) mechanisch trennbar ist, wobei mit dem Betätigungselement (26) eine beweglich angeordnete Kontakteinrichtung (13) linear von einer Kontaktstellung in eine Trennstellung bewegbar ist.</description><language>eng ; ger</language><subject>BASIC ELECTRIC ELEMENTS ; ELECTRIC SWITCHES ; ELECTRICITY ; EMERGENCY PROTECTIVE DEVICES ; RELAYS ; SELECTORS</subject><creationdate>2014</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20140306&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012215528A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20140306&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012215528A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>TIETZ, GERHARD</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHULZ, RAINER</creatorcontrib><title>Low voltage power switch has electronic trip unit whose power is supplied to internal bus bars of switch using direct voltage rail, and manually operable actuating element that is mechanically separable from electronic trip unit</title><description>The power switch has an electronic trip unit (1) whose power is supplied to internal bus bars of the switch, using direct voltage rail. 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