Fuel injection control system for diesel engine of automobile, has microcomputer detecting deviation of value of transmission characteristic of transmission path and comprising output circuit and signal transmission line

The system has a microcomputer (33) and an electronic control unit (11) for controlling fuel pressure detectors (IJ1-IJ4) and a fuel pressure sensor (27) and transmitting a request for outputting a known voltage to the injectors by communication via a communication line. The microcomputer detects a...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: HIOKI, TOSHIKAZU, YABE, MITSUHIRO, KANEKO, MASAYUKI, YUKAWA, HOUSYO, YOSHIDA, TOMOFUMI
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page
container_issue
container_start_page
container_title
container_volume
creator HIOKI, TOSHIKAZU
YABE, MITSUHIRO
KANEKO, MASAYUKI
YUKAWA, HOUSYO
YOSHIDA, TOMOFUMI
description The system has a microcomputer (33) and an electronic control unit (11) for controlling fuel pressure detectors (IJ1-IJ4) and a fuel pressure sensor (27) and transmitting a request for outputting a known voltage to the injectors by communication via a communication line. The microcomputer detects a deviation of a value of signal transmission characteristic of a signal transmission path and comprises a signal output circuit and an analog signal transmission line (29) including a reference value. Ein Mikrocomputer (33) einer ECU (11) zur Regelung eines Injektors (IJn) mit einem Kraftstoffdrucksensor (27) überträgt eine Anforderung zur Ausgabe einer bekannten Spannung statt eine Ausgangsspannung VS des Kraftstoffdrucksensors zu dem Injektor (IJn) durch Kommunikation über eine Kommunikationsleitung (41). Eine Eingangsspannung einer Ausgangsschaltung (57) zur Ausgabe des Kraftstoffdrucksignals an eine Sensorsignalleitung (29) wird durch einen Multiplexer (55) auf eine Spannung geschaltet, die der Anforderung durch den Multiplexer (55) entspricht. Der Mikrocomputer (33) erfasst eine Abweichung eines Werts einer Signalübertragungscharakteristik einer Signalübertragungsstrecke (59), die die Ausgangsschaltung (57), einen Anschluss (58) der Injektor (IJn) und die Sensorsignalleitung (29) umfasst.
format Patent
fullrecord <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE102012215426A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE102012215426A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE102012215426A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNjj1OxEAMRtNQIOAObrZjpU2A7Vf7Iw5AvzKzTmI0Y0djz0rclcMwiWgQDZUtfe979m3zdSoUgeWDgrMKBBXPGsE-zSlBrxkuTFYZkoGFQHvA4pr0nSM9wogGiUPWoGkqThUnn10y1O3KuFhr6YqxLG3PKJbYbDk3YsZQa2zO4U88oY-AcoHZXpnZqsXrIQicQ2FfUuNBMP6uxvrsfXPTYzR6-Jl3zep0fNu_rmnSM9mEgYT8fDi2m27Tdl378txtd-3Tf7lvvLVvRQ</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Fuel injection control system for diesel engine of automobile, has microcomputer detecting deviation of value of transmission characteristic of transmission path and comprising output circuit and signal transmission line</title><source>esp@cenet</source><creator>HIOKI, TOSHIKAZU ; YABE, MITSUHIRO ; KANEKO, MASAYUKI ; YUKAWA, HOUSYO ; YOSHIDA, TOMOFUMI</creator><creatorcontrib>HIOKI, TOSHIKAZU ; YABE, MITSUHIRO ; KANEKO, MASAYUKI ; YUKAWA, HOUSYO ; YOSHIDA, TOMOFUMI</creatorcontrib><description>The system has a microcomputer (33) and an electronic control unit (11) for controlling fuel pressure detectors (IJ1-IJ4) and a fuel pressure sensor (27) and transmitting a request for outputting a known voltage to the injectors by communication via a communication line. The microcomputer detects a deviation of a value of signal transmission characteristic of a signal transmission path and comprises a signal output circuit and an analog signal transmission line (29) including a reference value. Ein Mikrocomputer (33) einer ECU (11) zur Regelung eines Injektors (IJn) mit einem Kraftstoffdrucksensor (27) überträgt eine Anforderung zur Ausgabe einer bekannten Spannung statt eine Ausgangsspannung VS des Kraftstoffdrucksensors zu dem Injektor (IJn) durch Kommunikation über eine Kommunikationsleitung (41). Eine Eingangsspannung einer Ausgangsschaltung (57) zur Ausgabe des Kraftstoffdrucksignals an eine Sensorsignalleitung (29) wird durch einen Multiplexer (55) auf eine Spannung geschaltet, die der Anforderung durch den Multiplexer (55) entspricht. Der Mikrocomputer (33) erfasst eine Abweichung eines Werts einer Signalübertragungscharakteristik einer Signalübertragungsstrecke (59), die die Ausgangsschaltung (57), einen Anschluss (58) der Injektor (IJn) und die Sensorsignalleitung (29) umfasst.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; CONTROLLING COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; WEAPONS</subject><creationdate>2013</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20130307&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012215426A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20130307&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012215426A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HIOKI, TOSHIKAZU</creatorcontrib><creatorcontrib>YABE, MITSUHIRO</creatorcontrib><creatorcontrib>KANEKO, MASAYUKI</creatorcontrib><creatorcontrib>YUKAWA, HOUSYO</creatorcontrib><creatorcontrib>YOSHIDA, TOMOFUMI</creatorcontrib><title>Fuel injection control system for diesel engine of automobile, has microcomputer detecting deviation of value of transmission characteristic of transmission path and comprising output circuit and signal transmission line</title><description>The system has a microcomputer (33) and an electronic control unit (11) for controlling fuel pressure detectors (IJ1-IJ4) and a fuel pressure sensor (27) and transmitting a request for outputting a known voltage to the injectors by communication via a communication line. The microcomputer detects a deviation of a value of signal transmission characteristic of a signal transmission path and comprises a signal output circuit and an analog signal transmission line (29) including a reference value. Ein Mikrocomputer (33) einer ECU (11) zur Regelung eines Injektors (IJn) mit einem Kraftstoffdrucksensor (27) überträgt eine Anforderung zur Ausgabe einer bekannten Spannung statt eine Ausgangsspannung VS des Kraftstoffdrucksensors zu dem Injektor (IJn) durch Kommunikation über eine Kommunikationsleitung (41). Eine Eingangsspannung einer Ausgangsschaltung (57) zur Ausgabe des Kraftstoffdrucksignals an eine Sensorsignalleitung (29) wird durch einen Multiplexer (55) auf eine Spannung geschaltet, die der Anforderung durch den Multiplexer (55) entspricht. Der Mikrocomputer (33) erfasst eine Abweichung eines Werts einer Signalübertragungscharakteristik einer Signalübertragungsstrecke (59), die die Ausgangsschaltung (57), einen Anschluss (58) der Injektor (IJn) und die Sensorsignalleitung (29) umfasst.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2013</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjj1OxEAMRtNQIOAObrZjpU2A7Vf7Iw5AvzKzTmI0Y0djz0rclcMwiWgQDZUtfe979m3zdSoUgeWDgrMKBBXPGsE-zSlBrxkuTFYZkoGFQHvA4pr0nSM9wogGiUPWoGkqThUnn10y1O3KuFhr6YqxLG3PKJbYbDk3YsZQa2zO4U88oY-AcoHZXpnZqsXrIQicQ2FfUuNBMP6uxvrsfXPTYzR6-Jl3zep0fNu_rmnSM9mEgYT8fDi2m27Tdl378txtd-3Tf7lvvLVvRQ</recordid><startdate>20130307</startdate><enddate>20130307</enddate><creator>HIOKI, TOSHIKAZU</creator><creator>YABE, MITSUHIRO</creator><creator>KANEKO, MASAYUKI</creator><creator>YUKAWA, HOUSYO</creator><creator>YOSHIDA, TOMOFUMI</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20130307</creationdate><title>Fuel injection control system for diesel engine of automobile, has microcomputer detecting deviation of value of transmission characteristic of transmission path and comprising output circuit and signal transmission line</title><author>HIOKI, TOSHIKAZU ; YABE, MITSUHIRO ; KANEKO, MASAYUKI ; YUKAWA, HOUSYO ; YOSHIDA, TOMOFUMI</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102012215426A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2013</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HIOKI, TOSHIKAZU</creatorcontrib><creatorcontrib>YABE, MITSUHIRO</creatorcontrib><creatorcontrib>KANEKO, MASAYUKI</creatorcontrib><creatorcontrib>YUKAWA, HOUSYO</creatorcontrib><creatorcontrib>YOSHIDA, TOMOFUMI</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HIOKI, TOSHIKAZU</au><au>YABE, MITSUHIRO</au><au>KANEKO, MASAYUKI</au><au>YUKAWA, HOUSYO</au><au>YOSHIDA, TOMOFUMI</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Fuel injection control system for diesel engine of automobile, has microcomputer detecting deviation of value of transmission characteristic of transmission path and comprising output circuit and signal transmission line</title><date>2013-03-07</date><risdate>2013</risdate><abstract>The system has a microcomputer (33) and an electronic control unit (11) for controlling fuel pressure detectors (IJ1-IJ4) and a fuel pressure sensor (27) and transmitting a request for outputting a known voltage to the injectors by communication via a communication line. The microcomputer detects a deviation of a value of signal transmission characteristic of a signal transmission path and comprises a signal output circuit and an analog signal transmission line (29) including a reference value. Ein Mikrocomputer (33) einer ECU (11) zur Regelung eines Injektors (IJn) mit einem Kraftstoffdrucksensor (27) überträgt eine Anforderung zur Ausgabe einer bekannten Spannung statt eine Ausgangsspannung VS des Kraftstoffdrucksensors zu dem Injektor (IJn) durch Kommunikation über eine Kommunikationsleitung (41). Eine Eingangsspannung einer Ausgangsschaltung (57) zur Ausgabe des Kraftstoffdrucksignals an eine Sensorsignalleitung (29) wird durch einen Multiplexer (55) auf eine Spannung geschaltet, die der Anforderung durch den Multiplexer (55) entspricht. Der Mikrocomputer (33) erfasst eine Abweichung eines Werts einer Signalübertragungscharakteristik einer Signalübertragungsstrecke (59), die die Ausgangsschaltung (57), einen Anschluss (58) der Injektor (IJn) und die Sensorsignalleitung (29) umfasst.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
fulltext fulltext_linktorsrc
identifier
ispartof
issn
language eng ; ger
recordid cdi_epo_espacenet_DE102012215426A1
source esp@cenet
subjects BLASTING
COMBUSTION ENGINES
CONTROLLING COMBUSTION ENGINES
HEATING
HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
LIGHTING
MECHANICAL ENGINEERING
WEAPONS
title Fuel injection control system for diesel engine of automobile, has microcomputer detecting deviation of value of transmission characteristic of transmission path and comprising output circuit and signal transmission line
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-02-11T07%3A47%3A05IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=HIOKI,%20TOSHIKAZU&rft.date=2013-03-07&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE102012215426A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true