Fuel injection control system for diesel engine of automobile, has microcomputer detecting deviation of value of transmission characteristic of transmission path and comprising output circuit and signal transmission line
The system has a microcomputer (33) and an electronic control unit (11) for controlling fuel pressure detectors (IJ1-IJ4) and a fuel pressure sensor (27) and transmitting a request for outputting a known voltage to the injectors by communication via a communication line. The microcomputer detects a...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | HIOKI, TOSHIKAZU YABE, MITSUHIRO KANEKO, MASAYUKI YUKAWA, HOUSYO YOSHIDA, TOMOFUMI |
description | The system has a microcomputer (33) and an electronic control unit (11) for controlling fuel pressure detectors (IJ1-IJ4) and a fuel pressure sensor (27) and transmitting a request for outputting a known voltage to the injectors by communication via a communication line. The microcomputer detects a deviation of a value of signal transmission characteristic of a signal transmission path and comprises a signal output circuit and an analog signal transmission line (29) including a reference value.
Ein Mikrocomputer (33) einer ECU (11) zur Regelung eines Injektors (IJn) mit einem Kraftstoffdrucksensor (27) überträgt eine Anforderung zur Ausgabe einer bekannten Spannung statt eine Ausgangsspannung VS des Kraftstoffdrucksensors zu dem Injektor (IJn) durch Kommunikation über eine Kommunikationsleitung (41). Eine Eingangsspannung einer Ausgangsschaltung (57) zur Ausgabe des Kraftstoffdrucksignals an eine Sensorsignalleitung (29) wird durch einen Multiplexer (55) auf eine Spannung geschaltet, die der Anforderung durch den Multiplexer (55) entspricht. Der Mikrocomputer (33) erfasst eine Abweichung eines Werts einer Signalübertragungscharakteristik einer Signalübertragungsstrecke (59), die die Ausgangsschaltung (57), einen Anschluss (58) der Injektor (IJn) und die Sensorsignalleitung (29) umfasst. |
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Ein Mikrocomputer (33) einer ECU (11) zur Regelung eines Injektors (IJn) mit einem Kraftstoffdrucksensor (27) überträgt eine Anforderung zur Ausgabe einer bekannten Spannung statt eine Ausgangsspannung VS des Kraftstoffdrucksensors zu dem Injektor (IJn) durch Kommunikation über eine Kommunikationsleitung (41). Eine Eingangsspannung einer Ausgangsschaltung (57) zur Ausgabe des Kraftstoffdrucksignals an eine Sensorsignalleitung (29) wird durch einen Multiplexer (55) auf eine Spannung geschaltet, die der Anforderung durch den Multiplexer (55) entspricht. Der Mikrocomputer (33) erfasst eine Abweichung eines Werts einer Signalübertragungscharakteristik einer Signalübertragungsstrecke (59), die die Ausgangsschaltung (57), einen Anschluss (58) der Injektor (IJn) und die Sensorsignalleitung (29) umfasst.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; CONTROLLING COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; WEAPONS</subject><creationdate>2013</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20130307&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102012215426A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20130307&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102012215426A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HIOKI, TOSHIKAZU</creatorcontrib><creatorcontrib>YABE, MITSUHIRO</creatorcontrib><creatorcontrib>KANEKO, MASAYUKI</creatorcontrib><creatorcontrib>YUKAWA, HOUSYO</creatorcontrib><creatorcontrib>YOSHIDA, TOMOFUMI</creatorcontrib><title>Fuel injection control system for diesel engine of automobile, has microcomputer detecting deviation of value of transmission characteristic of transmission path and comprising output circuit and signal transmission line</title><description>The system has a microcomputer (33) and an electronic control unit (11) for controlling fuel pressure detectors (IJ1-IJ4) and a fuel pressure sensor (27) and transmitting a request for outputting a known voltage to the injectors by communication via a communication line. The microcomputer detects a deviation of a value of signal transmission characteristic of a signal transmission path and comprises a signal output circuit and an analog signal transmission line (29) including a reference value.
Ein Mikrocomputer (33) einer ECU (11) zur Regelung eines Injektors (IJn) mit einem Kraftstoffdrucksensor (27) überträgt eine Anforderung zur Ausgabe einer bekannten Spannung statt eine Ausgangsspannung VS des Kraftstoffdrucksensors zu dem Injektor (IJn) durch Kommunikation über eine Kommunikationsleitung (41). Eine Eingangsspannung einer Ausgangsschaltung (57) zur Ausgabe des Kraftstoffdrucksignals an eine Sensorsignalleitung (29) wird durch einen Multiplexer (55) auf eine Spannung geschaltet, die der Anforderung durch den Multiplexer (55) entspricht. Der Mikrocomputer (33) erfasst eine Abweichung eines Werts einer Signalübertragungscharakteristik einer Signalübertragungsstrecke (59), die die Ausgangsschaltung (57), einen Anschluss (58) der Injektor (IJn) und die Sensorsignalleitung (29) umfasst.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2013</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjj1OxEAMRtNQIOAObrZjpU2A7Vf7Iw5AvzKzTmI0Y0djz0rclcMwiWgQDZUtfe979m3zdSoUgeWDgrMKBBXPGsE-zSlBrxkuTFYZkoGFQHvA4pr0nSM9wogGiUPWoGkqThUnn10y1O3KuFhr6YqxLG3PKJbYbDk3YsZQa2zO4U88oY-AcoHZXpnZqsXrIQicQ2FfUuNBMP6uxvrsfXPTYzR6-Jl3zep0fNu_rmnSM9mEgYT8fDi2m27Tdl378txtd-3Tf7lvvLVvRQ</recordid><startdate>20130307</startdate><enddate>20130307</enddate><creator>HIOKI, TOSHIKAZU</creator><creator>YABE, MITSUHIRO</creator><creator>KANEKO, MASAYUKI</creator><creator>YUKAWA, HOUSYO</creator><creator>YOSHIDA, TOMOFUMI</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20130307</creationdate><title>Fuel injection control system for diesel engine of automobile, has microcomputer detecting deviation of value of transmission characteristic of transmission path and comprising output circuit and signal transmission line</title><author>HIOKI, TOSHIKAZU ; YABE, MITSUHIRO ; KANEKO, MASAYUKI ; YUKAWA, HOUSYO ; YOSHIDA, TOMOFUMI</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102012215426A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2013</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HIOKI, TOSHIKAZU</creatorcontrib><creatorcontrib>YABE, MITSUHIRO</creatorcontrib><creatorcontrib>KANEKO, MASAYUKI</creatorcontrib><creatorcontrib>YUKAWA, HOUSYO</creatorcontrib><creatorcontrib>YOSHIDA, TOMOFUMI</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HIOKI, TOSHIKAZU</au><au>YABE, MITSUHIRO</au><au>KANEKO, MASAYUKI</au><au>YUKAWA, HOUSYO</au><au>YOSHIDA, TOMOFUMI</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Fuel injection control system for diesel engine of automobile, has microcomputer detecting deviation of value of transmission characteristic of transmission path and comprising output circuit and signal transmission line</title><date>2013-03-07</date><risdate>2013</risdate><abstract>The system has a microcomputer (33) and an electronic control unit (11) for controlling fuel pressure detectors (IJ1-IJ4) and a fuel pressure sensor (27) and transmitting a request for outputting a known voltage to the injectors by communication via a communication line. The microcomputer detects a deviation of a value of signal transmission characteristic of a signal transmission path and comprises a signal output circuit and an analog signal transmission line (29) including a reference value.
Ein Mikrocomputer (33) einer ECU (11) zur Regelung eines Injektors (IJn) mit einem Kraftstoffdrucksensor (27) überträgt eine Anforderung zur Ausgabe einer bekannten Spannung statt eine Ausgangsspannung VS des Kraftstoffdrucksensors zu dem Injektor (IJn) durch Kommunikation über eine Kommunikationsleitung (41). Eine Eingangsspannung einer Ausgangsschaltung (57) zur Ausgabe des Kraftstoffdrucksignals an eine Sensorsignalleitung (29) wird durch einen Multiplexer (55) auf eine Spannung geschaltet, die der Anforderung durch den Multiplexer (55) entspricht. Der Mikrocomputer (33) erfasst eine Abweichung eines Werts einer Signalübertragungscharakteristik einer Signalübertragungsstrecke (59), die die Ausgangsschaltung (57), einen Anschluss (58) der Injektor (IJn) und die Sensorsignalleitung (29) umfasst.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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subjects | BLASTING COMBUSTION ENGINES CONTROLLING COMBUSTION ENGINES HEATING HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS LIGHTING MECHANICAL ENGINEERING WEAPONS |
title | Fuel injection control system for diesel engine of automobile, has microcomputer detecting deviation of value of transmission characteristic of transmission path and comprising output circuit and signal transmission line |
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