Component support for use as front drive of differential axle of e.g. land vehicles with multiple driven axles, has rotary component directly staying in connection with bearings, where rotary components are rotatably mounted in housing
The support has a shaft (100) torque-proof connected to a first rotary component (101), and first and second bearings (102, 103) arranged on two sides of the first rotary component. A second rotary component (108) is arranged on another shaft (109) to be spaced at distance to the former shaft, where...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | HERFURTH, ENRICO KATZENSTEINER, ERICH GROSWALD, THOMAS |
description | The support has a shaft (100) torque-proof connected to a first rotary component (101), and first and second bearings (102, 103) arranged on two sides of the first rotary component. A second rotary component (108) is arranged on another shaft (109) to be spaced at distance to the former shaft, where the rotational movement is transferred between the rotary components. The second rotary component directly stays in connection with third and fourth bearings (114, 115). The rotary components are rotatably mounted in housing (104), and the shafts include two ends (105, 106).
Bauteillagerung umfassend eine erste Welle (100), welche mit einem ersten rotierenden Bauteil (101) drehfest verbunden ist, wobei beidseitig von dem ersten rotierenden Bauteil (101) ein erstes Lager (102) und ein zweites Lager (103) angeordnet sind, wodurch das erste rotierende Bauteil (101) drehbar in einem Gehäuse (104) gelagert ist, wobei die erste Welle (100) zwei Enden aufweist, von denen sich ein erstes Ende (105) außerhalb des Gehäuses (104) befindet, während ein zweites Ende (106) innerhalb des Gehäuses (104) angeordnet ist und eine Verzahnung aufweist, welche mit einem Tellerrad in Eingriff steht, ein zweites rotierendes Bauteil (108), welches auf einer zu der ersten Welle (100) beabstandeten zweiten Welle (109) angeordnet ist, wobei eine Rotationsbewegung zwischen dem ersten rotierenden Bauteil (101) mit der ersten Welle (100) und dem zweiten rotierenden Bauteil (108) mit der zweiten Welle (109) übertragbar ist, dadurch gekennzeichnet, dass das zweite rotierende Bauteil (108) unmittelbar mit einem dritten Lager (114) und einem vierten Lager (115) in Verbindung steht, wodurch das zweite rotierende Bauteil (108) drehbar in dem Gehäuse (104) gelagert ist. |
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Bauteillagerung umfassend eine erste Welle (100), welche mit einem ersten rotierenden Bauteil (101) drehfest verbunden ist, wobei beidseitig von dem ersten rotierenden Bauteil (101) ein erstes Lager (102) und ein zweites Lager (103) angeordnet sind, wodurch das erste rotierende Bauteil (101) drehbar in einem Gehäuse (104) gelagert ist, wobei die erste Welle (100) zwei Enden aufweist, von denen sich ein erstes Ende (105) außerhalb des Gehäuses (104) befindet, während ein zweites Ende (106) innerhalb des Gehäuses (104) angeordnet ist und eine Verzahnung aufweist, welche mit einem Tellerrad in Eingriff steht, ein zweites rotierendes Bauteil (108), welches auf einer zu der ersten Welle (100) beabstandeten zweiten Welle (109) angeordnet ist, wobei eine Rotationsbewegung zwischen dem ersten rotierenden Bauteil (101) mit der ersten Welle (100) und dem zweiten rotierenden Bauteil (108) mit der zweiten Welle (109) übertragbar ist, dadurch gekennzeichnet, dass das zweite rotierende Bauteil (108) unmittelbar mit einem dritten Lager (114) und einem vierten Lager (115) in Verbindung steht, wodurch das zweite rotierende Bauteil (108) drehbar in dem Gehäuse (104) gelagert ist.</description><language>eng ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BEARINGS ; BLASTING ; ELEMENTS OR CRANKSHAFT MECHANISMS ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; FLEXIBLE SHAFTS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; ROTARY BODIES OTHER THAN GEARING ELEMENTS ; SHAFTS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2013</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20131031&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102012207137A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,778,883,25547,76298</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20131031&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102012207137A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HERFURTH, ENRICO</creatorcontrib><creatorcontrib>KATZENSTEINER, ERICH</creatorcontrib><creatorcontrib>GROSWALD, THOMAS</creatorcontrib><title>Component support for use as front drive of differential axle of e.g. land vehicles with multiple driven axles, has rotary component directly staying in connection with bearings, where rotary components are rotatably mounted in housing</title><description>The support has a shaft (100) torque-proof connected to a first rotary component (101), and first and second bearings (102, 103) arranged on two sides of the first rotary component. A second rotary component (108) is arranged on another shaft (109) to be spaced at distance to the former shaft, where the rotational movement is transferred between the rotary components. The second rotary component directly stays in connection with third and fourth bearings (114, 115). The rotary components are rotatably mounted in housing (104), and the shafts include two ends (105, 106).
Bauteillagerung umfassend eine erste Welle (100), welche mit einem ersten rotierenden Bauteil (101) drehfest verbunden ist, wobei beidseitig von dem ersten rotierenden Bauteil (101) ein erstes Lager (102) und ein zweites Lager (103) angeordnet sind, wodurch das erste rotierende Bauteil (101) drehbar in einem Gehäuse (104) gelagert ist, wobei die erste Welle (100) zwei Enden aufweist, von denen sich ein erstes Ende (105) außerhalb des Gehäuses (104) befindet, während ein zweites Ende (106) innerhalb des Gehäuses (104) angeordnet ist und eine Verzahnung aufweist, welche mit einem Tellerrad in Eingriff steht, ein zweites rotierendes Bauteil (108), welches auf einer zu der ersten Welle (100) beabstandeten zweiten Welle (109) angeordnet ist, wobei eine Rotationsbewegung zwischen dem ersten rotierenden Bauteil (101) mit der ersten Welle (100) und dem zweiten rotierenden Bauteil (108) mit der zweiten Welle (109) übertragbar ist, dadurch gekennzeichnet, dass das zweite rotierende Bauteil (108) unmittelbar mit einem dritten Lager (114) und einem vierten Lager (115) in Verbindung steht, wodurch das zweite rotierende Bauteil (108) drehbar in dem Gehäuse (104) gelagert ist.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BEARINGS</subject><subject>BLASTING</subject><subject>ELEMENTS OR CRANKSHAFT MECHANISMS</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>FLEXIBLE SHAFTS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>ROTARY BODIES OTHER THAN GEARING ELEMENTS</subject><subject>SHAFTS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2013</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjrFOw0AMhrMwIOAdvLBBlaRD56oU8QDslZv4eidd7NP5riXPzEtgQsXCwmTp_z9_9m3zuZMpCRMX0JqS5AJOMlQlQAWXxYoxhzOBOBiDc5SNDRgBP-IS0uq0gog8wpl8GCIpXELxMNVYQjJmWeeF1yfwps1SMM8w_J4eQ6ahxBm04Bz4BIGtZbYwCP_4joTZKlNcvD3xR6KA17Tg0VSTVC40fqu8VLXV--bGYVR6uM675vF1_757e6YkB9KEAzGVw8u-a_u26_t206032279X-4Lp6VzdA</recordid><startdate>20131031</startdate><enddate>20131031</enddate><creator>HERFURTH, ENRICO</creator><creator>KATZENSTEINER, ERICH</creator><creator>GROSWALD, THOMAS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20131031</creationdate><title>Component support for use as front drive of differential axle of e.g. land vehicles with multiple driven axles, has rotary component directly staying in connection with bearings, where rotary components are rotatably mounted in housing</title><author>HERFURTH, ENRICO ; 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A second rotary component (108) is arranged on another shaft (109) to be spaced at distance to the former shaft, where the rotational movement is transferred between the rotary components. The second rotary component directly stays in connection with third and fourth bearings (114, 115). The rotary components are rotatably mounted in housing (104), and the shafts include two ends (105, 106).
Bauteillagerung umfassend eine erste Welle (100), welche mit einem ersten rotierenden Bauteil (101) drehfest verbunden ist, wobei beidseitig von dem ersten rotierenden Bauteil (101) ein erstes Lager (102) und ein zweites Lager (103) angeordnet sind, wodurch das erste rotierende Bauteil (101) drehbar in einem Gehäuse (104) gelagert ist, wobei die erste Welle (100) zwei Enden aufweist, von denen sich ein erstes Ende (105) außerhalb des Gehäuses (104) befindet, während ein zweites Ende (106) innerhalb des Gehäuses (104) angeordnet ist und eine Verzahnung aufweist, welche mit einem Tellerrad in Eingriff steht, ein zweites rotierendes Bauteil (108), welches auf einer zu der ersten Welle (100) beabstandeten zweiten Welle (109) angeordnet ist, wobei eine Rotationsbewegung zwischen dem ersten rotierenden Bauteil (101) mit der ersten Welle (100) und dem zweiten rotierenden Bauteil (108) mit der zweiten Welle (109) übertragbar ist, dadurch gekennzeichnet, dass das zweite rotierende Bauteil (108) unmittelbar mit einem dritten Lager (114) und einem vierten Lager (115) in Verbindung steht, wodurch das zweite rotierende Bauteil (108) drehbar in dem Gehäuse (104) gelagert ist.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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