Hinge device for pivotable bearing of cover element of vehicle, particularly engine bonnet or rear deck, has forespring-end element provided at cover-side component and another forespring-end element provided at autobody-side component

The hinge device (1) has a cover-side component (3) and an autobody-side component (4), by which the hinge device is fastened at a cover element and at the vehicle body. Two movable handle bars (5,6) are arranged in articulating manner between the two components. One end of each handle bar is connec...

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Hauptverfasser: TVAROCH, PAVEL, JUST, SVEN, GEUTHER, MARCO, WOLF, KLAUS-DIETER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator TVAROCH, PAVEL
JUST, SVEN
GEUTHER, MARCO
WOLF, KLAUS-DIETER
description The hinge device (1) has a cover-side component (3) and an autobody-side component (4), by which the hinge device is fastened at a cover element and at the vehicle body. Two movable handle bars (5,6) are arranged in articulating manner between the two components. One end of each handle bar is connected in articulating manner at the cover-side component and at the autobody-side component. A forespring-end element (12) is provided at the cover-side component and another forespring-end element (13) is provided at the autobody-side component. The former element rear engages the latter element in the operating condition of the hinge device and causes a locking. Die Erfindung betrifft eine Scharniervorrichtung zur verschwenkbaren Lagerung eines Deckelelements eines Fahrzeugs, wie insbesondere einer Motorhaube oder eines Kofferraumdeckels, wobei ein deckelseitiges Bauteil und ein karosserieseitiges Bauteil vorgesehen sind, mittels welchen die Scharniervorrichtung an dem Deckelelement und an der Fahrzeugkarosserie befestigbar ist, wobei zwischen den beiden Bauteilen zwei bewegliche Lenker gelenkig derart angeordnet, dass jeweils ein Ende jedes Lenkers an dem deckelseitigen Bauteil und an dem karosserieseitigen Bauteil gelenkig gelagert verbunden ist, dadurch gekennzeichnet, dass an dem deckelseitigen Bauteil ein erstes vorspringendes Element vorgesehen ist und an dem karosserieseitigen Bauteil ein zweites vorspringendes Element vorgesehen ist, wobei in einem Betriebszustand der Vorrichtung das erste Element das zweite Element hintergreift und eine Verriegelung bewirkt.
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Two movable handle bars (5,6) are arranged in articulating manner between the two components. One end of each handle bar is connected in articulating manner at the cover-side component and at the autobody-side component. A forespring-end element (12) is provided at the cover-side component and another forespring-end element (13) is provided at the autobody-side component. The former element rear engages the latter element in the operating condition of the hinge device and causes a locking. Die Erfindung betrifft eine Scharniervorrichtung zur verschwenkbaren Lagerung eines Deckelelements eines Fahrzeugs, wie insbesondere einer Motorhaube oder eines Kofferraumdeckels, wobei ein deckelseitiges Bauteil und ein karosserieseitiges Bauteil vorgesehen sind, mittels welchen die Scharniervorrichtung an dem Deckelelement und an der Fahrzeugkarosserie befestigbar ist, wobei zwischen den beiden Bauteilen zwei bewegliche Lenker gelenkig derart angeordnet, dass jeweils ein Ende jedes Lenkers an dem deckelseitigen Bauteil und an dem karosserieseitigen Bauteil gelenkig gelagert verbunden ist, dadurch gekennzeichnet, dass an dem deckelseitigen Bauteil ein erstes vorspringendes Element vorgesehen ist und an dem karosserieseitigen Bauteil ein zweites vorspringendes Element vorgesehen ist, wobei in einem Betriebszustand der Vorrichtung das erste Element das zweite Element hintergreift und eine Verriegelung bewirkt.</description><language>eng ; ger</language><subject>FIXED CONSTRUCTIONS ; HINGES OR OTHER SUSPENSION DEVICES FOR DOORS, WINDOWS OR WINGS ; KEYS ; LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; LOCKS ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; SAFES ; TRAILERS ; TRANSPORTING ; WINDOW OR DOOR FITTINGS</subject><creationdate>2014</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20140612&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012112078A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20140612&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012112078A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>TVAROCH, PAVEL</creatorcontrib><creatorcontrib>JUST, SVEN</creatorcontrib><creatorcontrib>GEUTHER, MARCO</creatorcontrib><creatorcontrib>WOLF, KLAUS-DIETER</creatorcontrib><title>Hinge device for pivotable bearing of cover element of vehicle, particularly engine bonnet or rear deck, has forespring-end element provided at cover-side component and another forespring-end element provided at autobody-side component</title><description>The hinge device (1) has a cover-side component (3) and an autobody-side component (4), by which the hinge device is fastened at a cover element and at the vehicle body. 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Die Erfindung betrifft eine Scharniervorrichtung zur verschwenkbaren Lagerung eines Deckelelements eines Fahrzeugs, wie insbesondere einer Motorhaube oder eines Kofferraumdeckels, wobei ein deckelseitiges Bauteil und ein karosserieseitiges Bauteil vorgesehen sind, mittels welchen die Scharniervorrichtung an dem Deckelelement und an der Fahrzeugkarosserie befestigbar ist, wobei zwischen den beiden Bauteilen zwei bewegliche Lenker gelenkig derart angeordnet, dass jeweils ein Ende jedes Lenkers an dem deckelseitigen Bauteil und an dem karosserieseitigen Bauteil gelenkig gelagert verbunden ist, dadurch gekennzeichnet, dass an dem deckelseitigen Bauteil ein erstes vorspringendes Element vorgesehen ist und an dem karosserieseitigen Bauteil ein zweites vorspringendes Element vorgesehen ist, wobei in einem Betriebszustand der Vorrichtung das erste Element das zweite Element hintergreift und eine Verriegelung bewirkt.</description><subject>FIXED CONSTRUCTIONS</subject><subject>HINGES OR OTHER SUSPENSION DEVICES FOR DOORS, WINDOWS OR WINGS</subject><subject>KEYS</subject><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>LOCKS</subject><subject>MOTOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>SAFES</subject><subject>TRAILERS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>WINDOW OR DOOR FITTINGS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2014</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjj1uwzAMRr1kKJregUu3GLDcoVmLNkEO0D2gpc-xUEUUZEVAzpxLlEaLDp0y8e_xkQ_N7eDjCeRQvQWNkin5KoWHABrAWackI1mpyISAM2JZGhWTtwEbSpyLt5fAOVwJ8eSjLkqMUCxTVoXK7deGJp4XP-a0SFtE9-dLWap3cMTl51I7a6npOUlcAFaYo5RJn7jDwZcig7jrP826WY0cZjz9xsfmeb_7fD-0SHJUJ1vo28ePnen6zvTG9N3r9s283Mt9A05TcxE</recordid><startdate>20140612</startdate><enddate>20140612</enddate><creator>TVAROCH, PAVEL</creator><creator>JUST, SVEN</creator><creator>GEUTHER, MARCO</creator><creator>WOLF, KLAUS-DIETER</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20140612</creationdate><title>Hinge device for pivotable bearing of cover element of vehicle, particularly engine bonnet or rear deck, has forespring-end element provided at cover-side component and another forespring-end element provided at autobody-side component</title><author>TVAROCH, PAVEL ; JUST, SVEN ; GEUTHER, MARCO ; WOLF, KLAUS-DIETER</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102012112078A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2014</creationdate><topic>FIXED CONSTRUCTIONS</topic><topic>HINGES OR OTHER SUSPENSION DEVICES FOR DOORS, WINDOWS OR WINGS</topic><topic>KEYS</topic><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>LOCKS</topic><topic>MOTOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>SAFES</topic><topic>TRAILERS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>WINDOW OR DOOR FITTINGS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>TVAROCH, PAVEL</creatorcontrib><creatorcontrib>JUST, SVEN</creatorcontrib><creatorcontrib>GEUTHER, MARCO</creatorcontrib><creatorcontrib>WOLF, KLAUS-DIETER</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>TVAROCH, PAVEL</au><au>JUST, SVEN</au><au>GEUTHER, MARCO</au><au>WOLF, KLAUS-DIETER</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Hinge device for pivotable bearing of cover element of vehicle, particularly engine bonnet or rear deck, has forespring-end element provided at cover-side component and another forespring-end element provided at autobody-side component</title><date>2014-06-12</date><risdate>2014</risdate><abstract>The hinge device (1) has a cover-side component (3) and an autobody-side component (4), by which the hinge device is fastened at a cover element and at the vehicle body. Two movable handle bars (5,6) are arranged in articulating manner between the two components. One end of each handle bar is connected in articulating manner at the cover-side component and at the autobody-side component. A forespring-end element (12) is provided at the cover-side component and another forespring-end element (13) is provided at the autobody-side component. The former element rear engages the latter element in the operating condition of the hinge device and causes a locking. Die Erfindung betrifft eine Scharniervorrichtung zur verschwenkbaren Lagerung eines Deckelelements eines Fahrzeugs, wie insbesondere einer Motorhaube oder eines Kofferraumdeckels, wobei ein deckelseitiges Bauteil und ein karosserieseitiges Bauteil vorgesehen sind, mittels welchen die Scharniervorrichtung an dem Deckelelement und an der Fahrzeugkarosserie befestigbar ist, wobei zwischen den beiden Bauteilen zwei bewegliche Lenker gelenkig derart angeordnet, dass jeweils ein Ende jedes Lenkers an dem deckelseitigen Bauteil und an dem karosserieseitigen Bauteil gelenkig gelagert verbunden ist, dadurch gekennzeichnet, dass an dem deckelseitigen Bauteil ein erstes vorspringendes Element vorgesehen ist und an dem karosserieseitigen Bauteil ein zweites vorspringendes Element vorgesehen ist, wobei in einem Betriebszustand der Vorrichtung das erste Element das zweite Element hintergreift und eine Verriegelung bewirkt.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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