Method for driving e.g. anti-skid system, in motor vehicle, involves inferring actuator position requirements of determined vehicle states from position database of central control unit for activating actuator

The method involves determining specific vehicle states at a time period, which follows another time period at a pre-defined time step, based on behavior of an actuator of a travel carriage system. The vehicle states are determined to activate the actuator based on driving parameters provided at the...

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1. Verfasser: USELMANN, ANTON
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator USELMANN, ANTON
description The method involves determining specific vehicle states at a time period, which follows another time period at a pre-defined time step, based on behavior of an actuator of a travel carriage system. The vehicle states are determined to activate the actuator based on driving parameters provided at the latter time point. Actuator position requirements of the determined vehicle states are inferred from a position database of a central control unit of a mechatronic system for activating the actuator. Die vorliegende Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben mindestens eines mechatronischen Systems in einem Kraftfahrzeug, wobei das mindestens eine mechatronische System mindestens einen Aktuator, eine Sensoreinheit und eine an eine zentrale Steuereinheit gekoppelte Aktuatorsteuereinheit umfasst, bei dem zur Ansteuerung des Aktuators ausgehend von zu einem ersten Zeitpunkt gegebenen Fahrparametern spezifische Fahrzeugzustände für einen zweiten Zeitpunkt, der dem ersten Zeitpunkt um einen vordefinierten Zeitschritt nachfolgt, auf Basis des linearen Einspurmodells bestimmt und diesen bestimmten Fahrzeugzuständen zugeordnete Aktuatorstellanforderungen einer Stelldatenbank der zentralen Steuereinheit entnommen und für eine Aktuatoransteuerung bereitgestellt werden.
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The vehicle states are determined to activate the actuator based on driving parameters provided at the latter time point. Actuator position requirements of the determined vehicle states are inferred from a position database of a central control unit of a mechatronic system for activating the actuator. Die vorliegende Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben mindestens eines mechatronischen Systems in einem Kraftfahrzeug, wobei das mindestens eine mechatronische System mindestens einen Aktuator, eine Sensoreinheit und eine an eine zentrale Steuereinheit gekoppelte Aktuatorsteuereinheit umfasst, bei dem zur Ansteuerung des Aktuators ausgehend von zu einem ersten Zeitpunkt gegebenen Fahrparametern spezifische Fahrzeugzustände für einen zweiten Zeitpunkt, der dem ersten Zeitpunkt um einen vordefinierten Zeitschritt nachfolgt, auf Basis des linearen Einspurmodells bestimmt und diesen bestimmten Fahrzeugzuständen zugeordnete Aktuatorstellanforderungen einer Stelldatenbank der zentralen Steuereinheit entnommen und für eine Aktuatoransteuerung bereitgestellt werden.</description><language>eng ; ger</language><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2014</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20140515&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012107781A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20140515&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012107781A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>USELMANN, ANTON</creatorcontrib><title>Method for driving e.g. anti-skid system, in motor vehicle, involves inferring actuator position requirements of determined vehicle states from position database of central control unit for activating actuator</title><description>The method involves determining specific vehicle states at a time period, which follows another time period at a pre-defined time step, based on behavior of an actuator of a travel carriage system. The vehicle states are determined to activate the actuator based on driving parameters provided at the latter time point. Actuator position requirements of the determined vehicle states are inferred from a position database of a central control unit of a mechatronic system for activating the actuator. Die vorliegende Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben mindestens eines mechatronischen Systems in einem Kraftfahrzeug, wobei das mindestens eine mechatronische System mindestens einen Aktuator, eine Sensoreinheit und eine an eine zentrale Steuereinheit gekoppelte Aktuatorsteuereinheit umfasst, bei dem zur Ansteuerung des Aktuators ausgehend von zu einem ersten Zeitpunkt gegebenen Fahrparametern spezifische Fahrzeugzustände für einen zweiten Zeitpunkt, der dem ersten Zeitpunkt um einen vordefinierten Zeitschritt nachfolgt, auf Basis des linearen Einspurmodells bestimmt und diesen bestimmten Fahrzeugzuständen zugeordnete Aktuatorstellanforderungen einer Stelldatenbank der zentralen Steuereinheit entnommen und für eine Aktuatoransteuerung bereitgestellt werden.</description><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2014</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjrFOA0EMRK9JgQj_4IaORLehCC2CoDR09JG59SYWu-tj7Vspn8kfsYdAUFKNZc2bmYvu45nsJB6CFPCFK-cj0Pq4BszGK31jD3pWo3QDnCGJNV-lEw-R5k-VWEnbEaiUmcXBJpxNoygbS4ZC7xMXSpRNQQJ4MiqJM_mfIFBDaymhSPrlPBq-otLMDA0uGGGQphJhymxfk1sdV7S_zctuETAqXX3rZXf9tHt52K9olAPpiC2M7PC4c_2mdxvXb7d37t7d_tf3CY5Sags</recordid><startdate>20140515</startdate><enddate>20140515</enddate><creator>USELMANN, ANTON</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20140515</creationdate><title>Method for driving e.g. anti-skid system, in motor vehicle, involves inferring actuator position requirements of determined vehicle states from position database of central control unit for activating actuator</title><author>USELMANN, ANTON</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102012107781A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2014</creationdate><topic>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</topic><topic>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>USELMANN, ANTON</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>USELMANN, ANTON</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Method for driving e.g. anti-skid system, in motor vehicle, involves inferring actuator position requirements of determined vehicle states from position database of central control unit for activating actuator</title><date>2014-05-15</date><risdate>2014</risdate><abstract>The method involves determining specific vehicle states at a time period, which follows another time period at a pre-defined time step, based on behavior of an actuator of a travel carriage system. 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title Method for driving e.g. anti-skid system, in motor vehicle, involves inferring actuator position requirements of determined vehicle states from position database of central control unit for activating actuator
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