Air conveying device for supplying air to fuel cell system in vehicle, has compressor propelled with electric machine and intercooler, where electric machine is cooled by cooling medium in cooling circuit at intercooler
The device (10) has a compressor (101) propelled with an electric machine (12) and an intercooler (102). The intercooler is arranged along air flow direction of the compressor and cools a cooling medium i.e. liquid cooling medium, in a cooling circuit. The electric machine is cooled by the cooling m...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The device (10) has a compressor (101) propelled with an electric machine (12) and an intercooler (102). The intercooler is arranged along air flow direction of the compressor and cools a cooling medium i.e. liquid cooling medium, in a cooling circuit. The electric machine is cooled by the cooling medium in the cooling circuit at the intercooler. An exhaust air turbine (11) is arranged in the compressor and the electric machine. The intercooler and the compressor are formed in a housing. An independent claim is also included for a fuel cell system.
Die Erfindung betrifft eine Luftfördereinrichtung (10) mit einem über eine elektrische Maschine (12) angetriebenen Verdichter (101) und mit einem Ladeluftkühler (102), welcher in Strömungsrichtung der Luft nach dem Verdichter (101) angeordnet ist, wobei der Ladeluftkühler (102) durch ein Kühlmedium in einem Kühlkreislauf gekühlt ist. Die Erfindung ist dadurch gekennzeichnet, dass die elektrische Maschine (12) durch dasselbe Kühlmedium wie der Ladeluftkühler (102) im selben Kühlkreislauf gekühlt ist. Die Luftfördereinrichtung (10) kann Teil eines Brennstoffzellensystems (1) sein. |
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