Holding brake i.e. parking brake, for hydrostatic wheel drive of vehicle, has inner slats and outer slats arranged in disk pack and comprising respective projections, where steel is used as friction pairing between inner and outer slats

The brake has disk-shaped inner slats and outer slats (10) arranged one behind the other in a laminated disk pack, where outer slats comprise projections i.e. trapezoidal teeth (11), where steel is used as friction pairing between the inner and outer slats. The inner slats are designed as sine slats...

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Hauptverfasser: AKMESE, SABAN, GRIMM, RAIMUND
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator AKMESE, SABAN
GRIMM, RAIMUND
description The brake has disk-shaped inner slats and outer slats (10) arranged one behind the other in a laminated disk pack, where outer slats comprise projections i.e. trapezoidal teeth (11), where steel is used as friction pairing between the inner and outer slats. The inner slats are designed as sine slats. The inner slats comprise a central opening, where projections i.e. trapezoidal teeth, of the inner slats are formed at an edge of the opening. Diameter of the opening is smaller than inner diameter of the outer slats and adapted to outer diameter of a driving shaft. Die Erfindung betrifft eine Haltebremse für einen Antrieb, insbesondere für einen hydrostatischen Radantrieb, mit einem Lamellenpaket, in dem innen mit Vorsprüngen versehene scheibenförmige Innenlamellen und außen mit Vorsprüngen versehene scheibenförmige Außenlamellen abwechselnd hintereinander angeordnet sind. Der Erfindung liegt somit die Aufgabe zugrunde, eine kostengünstige Haltebremse mit einer langen Lebensdauer zu schaffen. Diese Aufgabe wird gemäß der Erfindung durch eine Haltebremse gelöst, bei der auf den Sinterbelag an den Lamellen verzichtet, so dass die Reibpaarung zwischen den Lamellen Stahl/Stahl ist.
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The inner slats are designed as sine slats. The inner slats comprise a central opening, where projections i.e. trapezoidal teeth, of the inner slats are formed at an edge of the opening. Diameter of the opening is smaller than inner diameter of the outer slats and adapted to outer diameter of a driving shaft. Die Erfindung betrifft eine Haltebremse für einen Antrieb, insbesondere für einen hydrostatischen Radantrieb, mit einem Lamellenpaket, in dem innen mit Vorsprüngen versehene scheibenförmige Innenlamellen und außen mit Vorsprüngen versehene scheibenförmige Außenlamellen abwechselnd hintereinander angeordnet sind. Der Erfindung liegt somit die Aufgabe zugrunde, eine kostengünstige Haltebremse mit einer langen Lebensdauer zu schaffen. Diese Aufgabe wird gemäß der Erfindung durch eine Haltebremse gelöst, bei der auf den Sinterbelag an den Lamellen verzichtet, so dass die Reibpaarung zwischen den Lamellen Stahl/Stahl ist.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2013</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20130725&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012001365A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20130725&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012001365A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>AKMESE, SABAN</creatorcontrib><creatorcontrib>GRIMM, RAIMUND</creatorcontrib><title>Holding brake i.e. parking brake, for hydrostatic wheel drive of vehicle, has inner slats and outer slats arranged in disk pack and comprising respective projections, where steel is used as friction pairing between inner and outer slats</title><description>The brake has disk-shaped inner slats and outer slats (10) arranged one behind the other in a laminated disk pack, where outer slats comprise projections i.e. trapezoidal teeth (11), where steel is used as friction pairing between the inner and outer slats. The inner slats are designed as sine slats. The inner slats comprise a central opening, where projections i.e. trapezoidal teeth, of the inner slats are formed at an edge of the opening. Diameter of the opening is smaller than inner diameter of the outer slats and adapted to outer diameter of a driving shaft. Die Erfindung betrifft eine Haltebremse für einen Antrieb, insbesondere für einen hydrostatischen Radantrieb, mit einem Lamellenpaket, in dem innen mit Vorsprüngen versehene scheibenförmige Innenlamellen und außen mit Vorsprüngen versehene scheibenförmige Außenlamellen abwechselnd hintereinander angeordnet sind. Der Erfindung liegt somit die Aufgabe zugrunde, eine kostengünstige Haltebremse mit einer langen Lebensdauer zu schaffen. 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