Passenger car body, has connection components secured at upper and lower partial elements, where upper elements are formed depending on constructive variation of body and lower element is overlappingly formed over constructive variations
The body has a carriage assembly (12) with a longitudinal beam (14) that is assembled from lower and upper partial elements (16, 18, 18'). Connection components e.g. outer paneling parts such as fenders (36, 36'), are secured at the respective partial elements. The upper partial elements a...
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Hauptverfasser: | , , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The body has a carriage assembly (12) with a longitudinal beam (14) that is assembled from lower and upper partial elements (16, 18, 18'). Connection components e.g. outer paneling parts such as fenders (36, 36'), are secured at the respective partial elements. The upper partial elements are formed depending on constructive variation of the body, and the lower partial element is overlappingly formed over other constructive variations. Attachment points (34, 34') of the connection components are formed at the longitudinal beam depending on the constructive variations of the body. An independent claim is also included for a method for manufacturing a body of a motor vehicle.
Die Erfindung betrifft eine Karosserie für einen Kraftwagen, insbesondere einen Personenkraftwagen, mit einer Trägeranordnung (12) mit wenigstens einem Längsträger (14), welcher aus wenigstens zwei Teilelementen (16; 18, 18') zusammengesetzt ist und an welchem wenigstens ein Anschlussbauteil, insbesondere eine Außenbeplankungsteil (36, 36), befestigt ist, wobei wenigstens ein Teilelement (18, 18') des Längsträgers (14) in Abhängigkeit einer Bauvariante der Karosserie und wenigstens ein Teilelement (16) über eine Mehrzahl von Bauvarianten übergreifend ausgebildet ist. Darüber hinaus betrifft die Erfindung ein Baukastensystem für eine derartige Karosserie sowie ein Verfahren zum Herstellen einer solchen Karosserie. |
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