Method for operating synchronous generator for producing electric power in electrical network for onboard power supply or emergency power supply of train, involves reducing current increment gradient when voltage falls below threshold value
The method involves driving a synchronous generator (4) by a drive system (3) i.e. hydrostatic drive system, where the drive system is controlled at constant speed. Output voltage (u) of the synchronous generator is measured, where breaking of the output voltage is counteracted by increasing excitin...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | DENTELER, FRIEDER FORNER, THOMAS |
description | The method involves driving a synchronous generator (4) by a drive system (3) i.e. hydrostatic drive system, where the drive system is controlled at constant speed. Output voltage (u) of the synchronous generator is measured, where breaking of the output voltage is counteracted by increasing exciting current. Gradient of the exciting current increment is reduced when the output voltage falls below a predetermined threshold value. A variable displacement pump (8) is driven by an auxiliary drive of an internal combustion engine i.e. diesel engine (1).
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben eines Synchrongenerators, welcher elektrische Leistung für ein elektrisches Netz mit wenigstens einer zu- und abschaltbaren elektrischen Last erzeugt, welche eine Nennleistungsaufnahme von mindestens 30%, vorzugsweise 50%, der Nennleistung des Synchrongenerators aufweist, wozu - der Synchrongenerator über ein Antriebssystem angetrieben wird, wobei - das Antriebssystem auf eine konstante Drehzahl geregelt wird, wobei - eine Ausgangsspannung des Synchrongenerators gemessen wird, und wobei - einem Einbrechen der Ausgangsspannung durch eine Erhöhung des Erregerstroms entgegengewirkt wird. Die Erfindung ist dadurch gekennzeichnet, dass ein Gradient des Anstiegs des Erregerstroms des Synchrongenerators reduziert wird, wenn die Ausgangsspannung unter einen vorgegebenen Grenzwert fällt. |
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Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben eines Synchrongenerators, welcher elektrische Leistung für ein elektrisches Netz mit wenigstens einer zu- und abschaltbaren elektrischen Last erzeugt, welche eine Nennleistungsaufnahme von mindestens 30%, vorzugsweise 50%, der Nennleistung des Synchrongenerators aufweist, wozu - der Synchrongenerator über ein Antriebssystem angetrieben wird, wobei - das Antriebssystem auf eine konstante Drehzahl geregelt wird, wobei - eine Ausgangsspannung des Synchrongenerators gemessen wird, und wobei - einem Einbrechen der Ausgangsspannung durch eine Erhöhung des Erregerstroms entgegengewirkt wird. Die Erfindung ist dadurch gekennzeichnet, dass ein Gradient des Anstiegs des Erregerstroms des Synchrongenerators reduziert wird, wenn die Ausgangsspannung unter einen vorgegebenen Grenzwert fällt.</description><language>eng ; ger</language><subject>CONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORSOR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS ; CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS ; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ; ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES ; ELECTRICITY ; ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL ; GENERATION ; MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2012</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120823&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102011105430A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120823&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102011105430A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>DENTELER, FRIEDER</creatorcontrib><creatorcontrib>FORNER, THOMAS</creatorcontrib><title>Method for operating synchronous generator for producing electric power in electrical network for onboard power supply or emergency power supply of train, involves reducing current increment gradient when voltage falls below threshold value</title><description>The method involves driving a synchronous generator (4) by a drive system (3) i.e. hydrostatic drive system, where the drive system is controlled at constant speed. Output voltage (u) of the synchronous generator is measured, where breaking of the output voltage is counteracted by increasing exciting current. Gradient of the exciting current increment is reduced when the output voltage falls below a predetermined threshold value. A variable displacement pump (8) is driven by an auxiliary drive of an internal combustion engine i.e. diesel engine (1).
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben eines Synchrongenerators, welcher elektrische Leistung für ein elektrisches Netz mit wenigstens einer zu- und abschaltbaren elektrischen Last erzeugt, welche eine Nennleistungsaufnahme von mindestens 30%, vorzugsweise 50%, der Nennleistung des Synchrongenerators aufweist, wozu - der Synchrongenerator über ein Antriebssystem angetrieben wird, wobei - das Antriebssystem auf eine konstante Drehzahl geregelt wird, wobei - eine Ausgangsspannung des Synchrongenerators gemessen wird, und wobei - einem Einbrechen der Ausgangsspannung durch eine Erhöhung des Erregerstroms entgegengewirkt wird. Die Erfindung ist dadurch gekennzeichnet, dass ein Gradient des Anstiegs des Erregerstroms des Synchrongenerators reduziert wird, wenn die Ausgangsspannung unter einen vorgegebenen Grenzwert fällt.</description><subject>CONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORSOR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS</subject><subject>CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS</subject><subject>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</subject><subject>ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL</subject><subject>GENERATION</subject><subject>MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2012</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjzFOBDEMRaehQMAd3NCBNGHhAGhZRENHv8omnklE1o6cZEZza46AR4woqKj89f_zt3zZfb1jDexhYAHOKLZGGqEs5IIwcSswIq225iuThX1zK4MJXZXoIPOMApF-HZuAsM4snz-1dGIrfuNKyzktoD6eUbTcLX-SAarYSHdaOXGasIDgdtM1EaSqiRNdVzWK9XEVc0AC5asdEQabUoETJp6hBsESOHmYbGp43V1oWvBmm1fd7evhY_92j5mPWLJ1-m89vhxM_9AbY_qnx13_bHb_5b4B7iF28A</recordid><startdate>20120823</startdate><enddate>20120823</enddate><creator>DENTELER, FRIEDER</creator><creator>FORNER, THOMAS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20120823</creationdate><title>Method for operating synchronous generator for producing electric power in electrical network for onboard power supply or emergency power supply of train, involves reducing current increment gradient when voltage falls below threshold value</title><author>DENTELER, FRIEDER ; FORNER, THOMAS</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102011105430A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2012</creationdate><topic>CONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORSOR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS</topic><topic>CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS</topic><topic>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</topic><topic>ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES</topic><topic>ELECTRICITY</topic><topic>ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL</topic><topic>GENERATION</topic><topic>MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>DENTELER, FRIEDER</creatorcontrib><creatorcontrib>FORNER, THOMAS</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>DENTELER, FRIEDER</au><au>FORNER, THOMAS</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Method for operating synchronous generator for producing electric power in electrical network for onboard power supply or emergency power supply of train, involves reducing current increment gradient when voltage falls below threshold value</title><date>2012-08-23</date><risdate>2012</risdate><abstract>The method involves driving a synchronous generator (4) by a drive system (3) i.e. hydrostatic drive system, where the drive system is controlled at constant speed. Output voltage (u) of the synchronous generator is measured, where breaking of the output voltage is counteracted by increasing exciting current. Gradient of the exciting current increment is reduced when the output voltage falls below a predetermined threshold value. A variable displacement pump (8) is driven by an auxiliary drive of an internal combustion engine i.e. diesel engine (1).
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben eines Synchrongenerators, welcher elektrische Leistung für ein elektrisches Netz mit wenigstens einer zu- und abschaltbaren elektrischen Last erzeugt, welche eine Nennleistungsaufnahme von mindestens 30%, vorzugsweise 50%, der Nennleistung des Synchrongenerators aufweist, wozu - der Synchrongenerator über ein Antriebssystem angetrieben wird, wobei - das Antriebssystem auf eine konstante Drehzahl geregelt wird, wobei - eine Ausgangsspannung des Synchrongenerators gemessen wird, und wobei - einem Einbrechen der Ausgangsspannung durch eine Erhöhung des Erregerstroms entgegengewirkt wird. Die Erfindung ist dadurch gekennzeichnet, dass ein Gradient des Anstiegs des Erregerstroms des Synchrongenerators reduziert wird, wenn die Ausgangsspannung unter einen vorgegebenen Grenzwert fällt.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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title | Method for operating synchronous generator for producing electric power in electrical network for onboard power supply or emergency power supply of train, involves reducing current increment gradient when voltage falls below threshold value |
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