Method for inspection of control of gas mass flow in air supply system of e.g. diesel engine of motor vehicle, involves detecting error of air supply system based on inspection specification for control function of reference variable

The method involves determining an inspection specification for control function of predetermined reference variable indicating specific state change in an air supply system (4). The number of over-and-undershoots is indicated during status change of the inspection specification. The error of the ai...

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1. Verfasser: PAWLAK, JENS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves determining an inspection specification for control function of predetermined reference variable indicating specific state change in an air supply system (4). The number of over-and-undershoots is indicated during status change of the inspection specification. The error of the air supply system is detected based on the inspection specification for control function of predetermined reference variable. Independent claims are included for the following: (1) a control device for inspection of control of gas mass flow in air supply system of combustion engine; (2) a control system for inspection of control of gas mass flow in air supply system of combustion engine; and (3) a computer program product comprising program code stored in computer-readable data storage medium for inspection of control of gas mass flow in air supply system of combustion engine. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Überwachen einer Regelung für einen Gasmassenstrom in einem Luftzuführungssystem (4) eines Verbrennungsmotors (2), wobei die Regelung abhängig von einer Sollgröße (S) einer Zustandsgröße und einer Istgröße (I) der Zustandsgröße eine Stellgröße (SG) zur Beaufschlagung eines Stellgebers (40) generiert, um einen Gasmassenstrom zu beeinflussen, mit folgenden Schritten: - Ermitteln einer Nervositätsangabe (N) für die Nervosität der Regelung abhängig von einem Verlauf einer vorgegebenen Referenzgröße (RG), die eine vorgegebene Zustandsänderung in dem Luftzuführungssystem (4) repräsentiert, und einem Verlauf der Stellgröße (SG), wobei die Nervositätsangabe (N) die Anzahl der Über- und Unterschwinger bei einer Zustandsänderung angibt; und - Erkennen eines Fehlers abhängig von der Nervositätsangabe (N).